Barum Czech Rally Zlín [ME, MMČR]

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MMČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 12.11.2013 20:21

Pepé píše:Já bych měl ale na Pluta jiný dotaz - jsem řádně platící fanoušek - permanentku si kupuji od jejich zavedení. Pokud si za měco zaplatím - tak očekávám , že když mi někdo slibuje divácké místo a já si takové místo vyberu tak že bude možné z takového místa soutěž sledovat. Když ale přijdu do diváckého místa a tam jsou přímo u pásky naskládané dodávky , auta a stíní výhled ostatním fanouškům tak pro toto pochopení memám. Myslím si že je to věc k řešení.



K tomu bych si dovolil jednu zajímavost. V roce 2012 jsem byl na jednom "nediváckém" místě. Asi hodinu před startem přijeli frajeři z mediasportu a suverenně zaparkovali dvě auta před pásku pro diváky, takže zpoza pásky nešlo nic vidět a diváci museli jít jinam, kde vypáskováno nebylo. Vzal jsem telefon, zavolal Plutovi a popsal situaci. Asi za deset minut přijel první bezpečnostní vůz, který v daném místě zastavil a mediasporťákům nařídil auta přestěhovat pryč. Je jasné, že v mém případě to je zvláštní případ, ale i tak mne potěšila rychlost s jakou byla zjednána náprava.


K Tvému případu... určitě by bylo lepší, kdybys byl konkrétní. Takto se tím nemůže nikdo zabývat, když neví, o jakém místě mluvíš.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MMČR]

Nový příspěvekod Raf » úte 12.11.2013 21:17

Mirek Fric píše:Nevymýšlet kolo se hezky řekne :) Já ten dotaz posunu do trochu jiné roviny, ale pro mne zajímavější. Jak podle Tebe může agentura změřit návštěvnost na akci, která se koná několik dní prakticky kdekoli na území o několika stovkách kilometrů čtverečních, které není nijak ohraničené, má neomezené množství přístupů, kde se její návštěvníci nijak neregistrují a nijak neodlišují od místních či turistů? Kdo je místní obyvatel a kdo už divák? Výsledek bude zase jen různě hrubý odhad. Výhodou takového odhadu je, že ho nelze vyvrátit. Prodávat něco takového je jistě fajn pro agenturu, ale výsledek je tak maximálně jakási marketingová pavěda s minimální vazbou na realitu.


Měření návštěvnosti je adekvátní měření televizních peoplemetrů nebo čtenosti deníků. Vše jsou odhady, ale důvěryhodné odhady (tj. jednotná metodika na všechny události), které všichni uznávají. Neslyšel jsem, že by někdo zpochybňoval Eurosportu sledovanost a inzerenti podle toho neplatili TV reklamu.

Domnívám se, že více peněz a důvěryhodnější obraz rally prospějí. Náklady na agenturu jsou nepodstatné.
Raf
N/1
 
Příspěvky: 56
Registrován: stř 14.10.2009 10:27

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MMČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 12.11.2013 21:34

Proto se ptám ;) Jaká je jednotná metodika pro určování návštěvnosti rally? To by mne opravdu zajímalo, protože v tom konkrétním případě si ji nedokážu představit.

Ad náklady... nemyslím si, že by si jakýkoli pořadatel u nás mohl dovolit jakékoli náklady nazvat nepodstatnými.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MMČR]

Nový příspěvekod Tomáš » úte 12.11.2013 22:39

Raf píše:Měření návštěvnosti je adekvátní měření televizních peoplemetrů nebo čtenosti deníků .....

Právě že to je zase to srovnávání nesrovnatelného. S odhady sledovatelnosti TV či čtenosti novin je to poměrně jednoduché. Mám pocit, že do cca 500 domácností se dají peoplemetry, domácnost se zaváže, že bude dodržovat určitá pravidla - zmáčkne tlačítko ten člen domácnosti, kdo se právě kouká, a peoplemetr měří a sleduje. Domácnosti se vyberou proporcionálně dle přesného rozložení jednotlivých sociálních skupin obyvatelstva (dle vzdělaní, stáří, město - vesnice atd. atd.) a pak se dá vše změřit natolik přesně, že se podle toho platí třeba i zmiňovaná inzerce. Odchylky a chybovost jsou zde poměrně malé. Podobně u deníků - pokud má dané periodikum zájem, udělá se auditovaný prodej počtu výtisku, u čtenosti se opět může oslovit s průzkumem vybraná skupina čtenářů s jednoduchým dotazem, kolik v jejich domácnosti čte daný výtisk a opět se dají provést relativně přesné odhady čtenosti.
Odlišnosti (a problémy) u rally už popsal výše Mirek. Navíc, nějaká jednotná metodika výpočtu ani neexistuje, všechny odhady tak stojí na hrubém nástřelu (nebo přestřelu, jak už jsem zmínil výše) jednotlivých organizátorů.
Ono určitě i u rally by to šlo nějak ošetřit, bylo by to ale strašně komplikované a tedy i drahé, pokud by to dělala nějaká nezávislá společnost (agentura, auditor, ...)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1604
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MMČR]

Nový příspěvekod Acom » stř 13.11.2013 21:40

Odhad navstevnosti automobilovych soutezi se podle mne jednoznacne cuca z prstu.

Jak merit navstevnost? Tezko:) Turnikety u RZ asi ne. Prodane listky, asi ne. Pres co by slo teoreticky merit je pres mobily. Kazdy ma v kapse mobil a zjistit pocet mobilu v lokalitach a casech asi jde ale tyto data operatori zatim nedavaji pac jsou blbi. Nebo nejaka monilni apka ala foursquare.

F1 je neskutecna show a toci se v ni prachy jen diky televizi a schopnosti lidi z F1 umet dobre prodat prava. Tam je rally marna a vzdy bude.

Sledovanost televize se meri pres krabicky (people metry). Tyto krabciky ma doma vybrana skupina lidi. Tato skupina je presne definovany vzorek populace tak, aby bylo mozne ziskat relevatni data o sledovanosti a ty pak prepocitat na celou populaci. O tom jak je mereni tv sledovanosti presne si muzete udelat obrazek sami.
Poradek casem udelaji chytre televize.

Pokud neznate nikoho kdo ma tuto krabicku doma tak budte v klidu. 12 let se pohybuju na medialnim trhu a taky nikoho neznam:)

To internet a mobily se daji merit uplne presne a rozpitvat uplne do mrte. Tam pujde v budoucnu vic a vic penez
jojo, pořád se něco děje...
Ich liebe grüne Atomenergie
Acom
N/2
 
Příspěvky: 648
Registrován: úte 01.01.2008 01:22
Bydliště: Jak kdy a jak s kym:)

Předchozí

Zpět na Sezona 2013

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků