Stránka 1 z 27

Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 17:58
od PLuto
Novinky v MČR v sezóně 2015

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:10
od PLuto
Informace o chystaných úpravách NSŘ pro rally 2015

· Pouze jeden mistrovský šampionát
· Uvolnění technických předpisů
· Rozšíření tříd v rámci Sprintrally série a nový „Pohár 2+“

Svaz rally na svých posledních zasedáních přijal opatření, která mají za cíl zkvalitnit úroveň domácího šampionátu a přilákat na start více posádek. Byla přijata myšlenka pouze jednoho Mistrovství České republiky, které se bude skládat výhradně ze dvoudenních podniků. Tento šampionát se uskuteční jen na území ČR a bodovat v něm mohou pouze jezdci s platnou českou licencí. Zároveň dochází k částečnému uvolnění technických předpisů. Vypsané třídy vozidel vycházejí z letošního sprintového šampionátu, tzn. třídy 2 - 13. Třída 13 bude nově omezena datem homologace do roku 2006 (včetně). Mezi další novinky patří například změna restriktoru pro třídu 3 (N nad 2000 cm3) na hodnotu 33 mm. Třída 12 bude nově vypsána i pro vozy KitCar. Je možné použít libovolné pneumatiky (FIA 2012-2015), včetně možnosti jejich řezání a ohřevu. Předpis týkající se paliva zůstává beze změny.

Nově bude vypsána tzv. Rallysprint série, kterou budou tvořit výhradně jednodenní podniky. Startovní listina bude otevřena pro všechny posádky. I v této sérii přijal Svaz rally na svém zasedání změny v technických předpisech. Rallysprint série je koncipována pro jezdce s vozy s jednou poháněnou nápravou s motorem do 2000 cm3. V Sprintrally sérii budou tedy bodovat vozy tříd 5 až 11. Nově se zavádí třídy 14 až 18 – vozidla z PČR 2014. Jedná se vozy skupiny SA – soudobé automobily zařazené ve třídách 14 až 16 (vozy s prošlou homologací FIA od 1. 1. 1987 s možností maximálních úprav pro skupinu A, včetně provedení KitCar. Po splnění určitých podmínek zde mohou startovat i vozy bez homologace). V nových třídách 17 a 18 pojedou vozidla skupiny V.
Pro pneumatiky a palivo budou platit stejné předpisy jako pro MČR. Bezpečnostní výbava (např. helmy, FHR) bude upravena dle národních předpisů.

V rámci Rallysprint série bude vypsán i samostatný „Pohár 2+“ pro homologovaná vozidla (i s prošlou homologací) bez dieselových motorů. Pohár 2+ je vypsán pro 6 tříd ve kterých mohou startovat např. automobily WRC 1,6 s turbem a restriktorem 33 mm, vozy S2000 (atmosféra i turbo), R4, R5, N nad 2000 cm3 s restriktorem 33 mm, RGT a dále třída 13 a HA kategorie 4 a 5 s objemem nad 2000 cm3. Opět platí již zmiňované předpisy ohledně pneumatik a paliva. Pro tento pohár je nutná mezinárodní licence.

Svaz rally se chce rovněž zaměřit i na administrativu a přípravu před samotnou sezonou. Systém vydávání licencí bude pro nadcházející rok zjednodušen. Jedním z cílů je i zkvalitnit systém vzdělávání formou školení nebo specializovaných škol a kurzů. Pokračovat bude i Rally kemp.

Ve spolupráci se Svazem historických automobilů se připravuje i sezona 2015 v rally HA. Zde je vypsána nová kategorie 5 (Klasik) pro vozidla homologovaná od 1. 1. 1991 do 31. 12. 1996.

Uvedené změny by měly přinést snížení nákladů pro jezdce i pořadatele a zpřístupnit rally pro nové zájemce. Tím, že nebudeme důsledně přizpůsobovat naše národní předpisy řádům vyšší úrovně jako dosud se výrazně systém rally zjednoduší a odpadne řada nepopulárních opatření např. použití „evropských“ pneumatik. Pořadatelům např. odpadnou poplatky za zápis do kalendáře FIA v řádu desítek tisíc korun (to sebou přinášel dosavadní mezinárodní statut mistrovství).

za SR
Tomáš Kunc

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:22
od Giro
Konečně zajímavé a koncepční řešení. Co ale vůbec nechápu, tak návrat WRC. To je pokus o vtip?

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:31
od Karbonyl
Máme tu asi největší řez v českých rally od zavedení sprintového šampionátu. Víceméně pod vše se dá podepsat, jedinou výjimkou, se kterou bytostně nesouhlasím, je předpis ohledně WRC.

Na základě čeho můžou staré škodovky z Profika najednou bojovat o nejvyšší český titul a naopak Tomaštík musí své Subaru odstavit k rajčatům? Zaprvé vůbec nechápu, proč se najednou povolily vozy, které zde byly deset let "v nemilosti" a v NSŘ 2013 bylo předhlášeno, že právě tyto vozy pojedou jen v samostatné vedlejší kategorii mimo mistrák. Vždyť i to byla jedna z důležitých věcí, proč druhý český WRC-boom v roce 2012 zase postupně utichl. Zadruhé nechápu, když už se to povolilo, proč jen do roku 2006. Od té doby byly WRC přeci technickými předpisy naopak zpomalené - pasivní dify atd. Proč se tedy nepovolily obecně všechny dvoulitrové WRC?

Můj názor je ten, že bych nechtěl být v kůži někoho, kdo investuje do aktuální S2000, R5 nebo RRC a ve finále bude bit více než deset let starou škodovkou jen proto, že je to proti všem ostatním prostě dělo. Osobně bych jakákoliv WRC (-2006, 2006+, 2011+) přidal do navrhovaného jednodenního Poháru 2+ tak, jak to bylo už před téměř dvěma roky předhlášeno. Všechny země, kde doposud WRC narozdíl od Česka jezdila v hlavních mistrácích, od toho upouštějí - Maďarsko, Belgie, Holandsko... Česko tedy v otázce WRC opět půjde proti proudu a to ještě navíc velice podivným způsobem.

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:38
od Karbonyl
EDIT: přehlídl jsem VČETNĚ u toho roku 2006, takže Impreza S12 je OK. Což ale nemění nic na tom, že je to rozdělené divně :)

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:41
od Bill
Je to rozdělené tak, aby ty dvě/tři WRC, co jsou v ČR, mohly jet. Ale zapomíná se na to, že za tučné peníze není problém půjčit mnohem kvalitnější WRC v zahraničí.

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:54
od Mirek Fric
Tak to je mazec. Nicméně pro diváky dobrý.

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 18:57
od DannyS2000
Mno uvidime jak to bude...a jestli to chapu tak muzu jet velky mistrak s Narodni licenci?A jak to bude s Barum rally?to se kdyztak pojede tak ze prvni pojede ME a pak mistrak?

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 19:10
od PLuto
DannyS2000 píše:Mno uvidime jak to bude...a jestli to chapu tak muzu jet velky mistrak s Narodni licenci?A jak to bude s Barum rally?to se kdyztak pojede tak ze prvni pojede ME a pak mistrak?


Vzhledem k rozdílným předpisům pro ME a MČR určitě bude muset být oddělené pole.

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekNapsal: pon 06.10.2014 19:14
od -xp-
Karbonyl píše:EDIT: přehlídl jsem VČETNĚ u toho roku 2006, takže Impreza S12 je OK. Což ale nemění nic na tom, že je to rozdělené divně :)
Ale už to v tomhle případě nabývá smyslu - umožňuje se s tím to, aby se jezdilo s tím, co tu jezdí a víceméně se eliminuje to, aby si někdo koupil nové WRC a chtěl s ním jet o titul. Na druhou stranu taky bych se přimlouval za to, aby ta auta mohla jet, ale nemohla jet o absolutní titul, ale jenom o titul ve třídě 13.