Haryk píše:no, zase bych Rakušany nepodceňoval, spíše naopak, oni byli ochotni zaplatit (a více než slušně) za barnumsky vychvalovanej produkt, kterej měl mít rostoucí tendenci i podporu v televizi a výsledek? šampionát šel dolů jezdecky i počtem značek a také televizní pokrytí klesalo až k nynější nule (!), zatímco poplatky promotérovi rostly, takže je to prostě přestalo bavit a hodili to ES i FIA na hlavu, nemají prostě potřebu nechat se škubat bez odpovídající protihodnoty
Já vím, že jsem s tím otravný, ale zase nemáš pravdu. Jänner je od samého začátku továrnami prakticky ignorovaný (zřejmě kvůli datu).
V roce 2012 přijela jen Škoda se dvěma auty (Kopecký a Hänninen), na startu krom nich byli jen soukromníci. Tovární posádky Peugeotu nepřijely. V top 20 startovních číslech bylo jen 6 pravidelných účastníků ME.
V roce 2013 byla na startu opět jen Škoda a tentokrát jen s jedním autem (Kopecký). Proti nim stáli opět jen soukromníci a mezi top 20 startovními čísly bylo 9 jakš takš pravidelných účastníků ME.
V roce 2014 na startu byl opět jen jeden tovární tým, tentokrát M-Sport s Kubicou a Kajetanowiczem. Mezi top 20 startovními čísly vidím 11 jakš takš pravidelných posádek ME.
V roce 2015 byly továrny na startu de fakto tři - M-Sport (Kajetanowicz), Peugeot (Breen) a Citroën (Lefebvre). Mezi top 20 startovními čísly bylo i kvůli změně pravidel 16 pravidelných účastníků ME.
To těžko můžeme označit za sestupný trend. Můžeme si ale položit otázku, proč na téměř jakoukoli jinou soutěž ME přijede víc továrních posádek než na Jänner a podle mne je to jednoduše datem, kdy se Jänner jede.
Televizní pokrytí si z hlavy nepamatuju, ale myslím, že na Jänneru nebyly přímé přenosy nikdy a nepřímé pokrytí bylo víceméně podobné jako teď, akorát někdy předloni přibyly některé pořady jako preview a inside ERC, nebo jak se to jmenuje. Tady fakt nemám v ruce žádná čísla, ale nemyslím si, že by tam bylo možné najít nějaký klesajicí trend v odvysílaném čase. To nepřímé pokrytí bylo celkem bídné už před těmi čtyřmi lety.