Rallye du Var ukončila francouzskou sezonu. Z jasného vítězství se radoval David Salanon s Fiestou WRC. Nejspíš by ho byl schopný poztrápit Yoann Bonato s 208 T16 R5, jenže porucha motoru ho zastavila už na poslední RZ první ze tří etap. Bonato se do soutěže vrátil bez naděje na dobré umístění a ve zbytku závodu nadále zajížděl jasně rychlejší časy než zbytek er pětkařů. Mezi nimi byla nejrychlejší dvojice Gilbert, Loix, která celý závod mocně dýchala na záda Pierru Rochemu s Mini WRC. Rozuzlení přinesla poslední RZ, na které Gilbert Rocheho překonal a Loix naopak nabral přes dvacet sekund ztrátu a skončil tak mimo podium. Vekým zklamáním byl výkon Charlese Martina, který nejen, že na ostatní piloty R5 nestačil, ale navíc havaroval. Myslím, že v továrním týmu končí. Naopak velmi pěkně zajel Sylvain Michel se starší 207 S2000, který nebýt velké ztráty z jedné noční RZ skončil zřejmě pátý absolutně. Jednoznačně nejlepší dojem ovšem stejně jako v celé sezoně podal Yoann Bonato a já doufám, že tentokrát už bude mít štěstí a někdo si ho vybere do Evropy či do světa. V roce 2008, když ho Citroën zkoušel, měl smůlu, že se tam připletl ještě jistý Sebastien Ogier...
Za zmínku asi také stojí, že Bonato narozdíl od Gilberta a Loixe jel pneumatiky Pirelli. Zdá se, že byly opět lepší volbou (možná ještě lépe to potvrzuje probíhající Monza Rally Show, kde Tony Cairolli zkoušel obě značky a Pirelli byly jasně rychlejší).
1. Salanon (Fiesta WRC) 2:19:5,6
2. Gilbert (DS3 R5) +1:39,8
3. Roche (Mini WRC) + 1:42,0
4. Loix (Fabia R5) +2:01,0
5. Amourette (DS3 R5) +2:50,6
6. Michel (207 S2000) +3:34,9
7. Leandri (208 T16 R5) +4:51,6
8. Hirschi (208 T16 R5) +5:29,2
9. Raoux (Fabia R5) +7:26,7
10. Guigou (Clio R3T) +8:09,1
A pro zajímavost (i když pominu diváky na tom vnitřku vracáku, kteří taky rozhodně bezpečně nestojí) - postavili byste si radiobod takto?