Rally de France - Tour de Corse

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Merten » sob 01.10.2016 12:40

Kris kousek po startu RZ6.Na vině špatně napsaný rozpis.
Obrázek
Obrázek
Merten
A/5
 
Příspěvky: 311
Registrován: pát 20.12.2013 13:02
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Mirek Fric » sob 01.10.2016 12:44

Abbringovi prý vypochodoval přední tlumič kapotou ven. Asi něco trefil.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Mirek Fric » sob 01.10.2016 16:00

A na další RZ odstoupil kvůli úniku vody z chladiče. Chybí i Sarrazin.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Tomáš » pon 03.10.2016 21:56

Jedno docela zajímavé porovnání Kopecký vs. Evans.
Na dlouhých RZ (9 z 10) o délce cca 30 km a více jeli v první polovině (u 4 RZ cca 30 km), resp. v první třetině (u 5 RZ cca 50 km) oba víceméně rovinu nebo spíš byl ještě o něco rychlejší Kopecký, ve zbytku RZ však ztrácel.
Konkrétně měření na druhých splitech (po cca 10 minutách jízdy)
RZ 1-7: Kopecký, Evans + 9.5 s
RZ 1-9 (včetně mokré RZ 8, kde Kopec ztratil nejvíce): Kopecký, Evans + 0.9 s
Od druhého splitu do cíle RZ
RZ 1-7: Evans, Kopecký + 31.8 s
RZ 1-9: Evans, Kopecký + 37.5 s

Napadly mne jen dvě vysvětlení:
a, rozdíl sedmi roku mladšího Evanse oproti Kopeckému (tomu se mi moc nechce věřit, i když ...)
b, Evans si uměl lépe pošetřit na dlouhé RZ pneumatiky (to beru jako pravděpodobnější variantu)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1577
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 04.10.2016 08:33

Na RZ7 si myslím, že to bylo tím, že na konci RZ začalo pršet tak, že déšť zastihl Honzu o 2-3 km dříve než Evanse. Navíc si nejsem úplně jistý tím, že měli stejně zvolené pneumatiky. Každopádně Evans na mokru velmi umí, viz jeho letošní starty v BRC, kde i na DMack gumách nemá na vodě konkurenci. Honzovi naopak RZ8 evidentně vůbec nevyšla, protože na ní jako na jediné před ním dojeli i Andolfi, Maurin, Bouffier a Bonato.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod pelikan » úte 04.10.2016 11:39

Nechci, aby to vypadalo, že se Kopeckého zastávám. Neprojevila se na dlouhých RZ bolest s opotřebením gum o které se mluvilo při vývoji. Moc dobře si pamatuji šumavu a první nasazení Fábie R5 jak jsem se potkával na RZ s jedním chlapíkem co zajišťuje tesování a furt ohromně sledoval chování podvozku. Ostatně jezdci sami říkají, že Fiesta se řídí snáze a Korzika je furt z rohu do rohu.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod PLuto » čtv 06.10.2016 20:12

Letos jsem se po delší době opět zúčastnil soutěže mistrovství světa jako člen týmu. A přestože se od dřívějška MS posunulo dál, řada výhrad, proč tento seriál nemám moc rád, zůstala. Zdůrazňuju, že následující řádky budou posány z pohledu člena týmu. Pořád je to o tom, že hlavní priorita je dána továrním týmům, ostatní skoro nikoho nezajímají (organizátory, promotéra apod). Ještě se občas starají o ty zaregistrované, zbytek je pro ně plebs, který akorát platí startovné. Přestože má Bouffier prioritu FIA, na soutěži MS je mu k ničemu. Naštěstí mám z dob, kdy Korsika byla v ME/IRC dobré kontakty, takže se podařilo zařídit větší servisní místo bez nějakých dalších poplatků. Elektřinu a vodu či možnost vjezdu druhého auta do servisního prostoru se bez nesmyslných částek zařídit nepodařilo, naštěstí to ale nebylo tak potřeba. Jako neprioritní nemá tým nárok na media kartu, takže nikdo z týmu nemůže do media zóny před servisem probrat s posádkou, co je potřeba udělat...

Celkový formát s totálně roztahanou soutěží se mi vůbec nelíbí. Týmy postavili servis v Bastii, ale pak se tak kromě soboty skoro vůbec neukázaly. Třeba v pátek se odjelo 157 km bez servisu, to je totéž, jako velká soutěž v ČR... Pak se není čemu divit, že bývá každý den takové množství odstoupených. Navíc na Korsice to věčné cestování, kdy to Tour de Corse nebyla jen pro posádky, ale hlavně pro mechaniky. Kromě té soboty se pořád přesouvalo sem a tam, člověk většinu času strávil v autě... Do toho ještě nevhodně zvolený čas na shakedown (navíc s dlouhým přejezdem), který pro neprioritní končil až ve dvě hodiny odpoledne, což bylo dost pozdě vzhledem k nutnosti nachystání auta a jeho převozu skrz celý ostrov do Ajaccia na slavnostní start.

Velkou specialitou MS jsou tzv. tyre fitting zóny. V nich má každá posádka 10 minut na to vyměnit pneumatiky. Může jim s tím pomáhat jeden mechanik, který dokonce může dělat i na autě, ale jen s věcmi, které jsou v autě. Moc nechápu, proč se z toho neudělá klasická vzdálená servisní zóna. Obzvlášť, když tam stejně všichni mechanici jsou i s dodávkama, kde by mohli mít aspoň základní díly na opravu a čas na to je taky, protože tomu vždy předcházelo i více než hodinové přeskupení.

Hodně jsem se zděsil z "mašinerie" technických komisařů. Už se nedivím, proč má FIA technický delegát tolik asistentů a proč se na závodě pohybuje víc technických komisařů, než jich třeba u nás je celkově. Kontroluje se prakticky všechno a všude, nejen na úvodní technické přejímce. Mě jako pozorovateli z povzdálí to místama připadalo až jako buzerace...

Co mě naopak zaujalo bylo zpracování servisní zóny. Celý velký prostor je ohraničen oplocením, takže se do něj nikdo nepovolaný nemůže dostat. Tovární týmy v centru servisu tvoří takové velké U a samotní diváci mají přístup jen doprostřed tohoto U, kde mají výhled na práci továrních týmů (+ je tam řada různých stánků a pouťových atrakcí). Samotné závodní auta přijíždějí do těchto servisních míst "zezadu", takže se s diváky nikde nepotkají a nemají problémy s průjezdem. Negativem tohoto systému je, že diváci mají možnost dostat se jen k posádkám kolem velkého U, k ostatním se nedostanou. Mezi týmy a diváky je pak vytvořený ještě asi dvoumetrový pruh pro tzv. hosty.

Velkým pozitivem jsou i tankovací zóny, kdy se o celou službu stará jednotný dodavatel paliva. Týmy se tak o tankování vůbec nemusí starat, spolujezdec jen v každé tankovačce nahlásí, kolik je potřeba natankovat. Tento systém však může reálně fungovat jen na úrovni MS, v nižších mezinárodních (a řekl bych i národních) šampionátech by tohle moc fungovat nemohlo (hlavně kvůli nákladům na benzín, logistiku, mapování apod).
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod pelikan » pát 07.10.2016 16:22

Díky za postřehy insidera. Já byl na MS poprvé 2003, naposledy 2009 a vždy na Rally Deutschland. Tvou popisovaný kruh tam měly už tehdy a byl jsem z toho dost rozladěnej. Hned jsem pochopil proč to tam je a i jsem tomu nápadu tleskal,ale moje nadšení skončilo v momentu příjezdu prvního auta kdy se před tím volná cesta široká snad pět m zaplnila VIP divákama a my plebejci jsme měli smůlu. Holt, neny penys neny láska.
Jak říkám je to dobrý,že se závodníkům neplete do cesty tolik diváků ale.....
Na tom servisním kruhu bylo postupem doby krásně vidět jak startovní pole řídne. 2003 Snad 19 fabrických aut se tísnilo uvnitř kruhu, dalších 9 privátních WRC jako Kresta, Paasenen, Kopec atd jsme ani nenašli.
A za tři roky už byl Kopecký se svou privátní Fábií uvnitř kruhu. Nebýt těchto mnohdy opravdu soukromníků byl by to tristní pohled v tom servisu. Snad to bude příští rok zase o fous lepší.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 09.10.2016 17:48

pelikan píše: Nebýt těchto mnohdy opravdu soukromníků byl by to tristní pohled v tom servisu. Snad to bude příští rok zase o fous lepší.


Chtěl bych jen podotknou, že příští sezona s pěti plně továrními týmy převážně navíc tříčlennými plus polotovárními jako DMack bude i v rámci historie jednoznačně velmi nabytá. Navíc letos bylo extrémně silné i WRC2 a troufám si tvrdit, že tomu tak zůstane i pro příští rok. Opravdu bych si teď nestěžoval - bylo a jednou zase bude podstatně hůř.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally de France - Tour de Corse

Nový příspěvekod Melmisek » pon 10.10.2016 13:37

Souhlasím s Mirkem Já jezdím po světe řadu let, po tom, co jsem přestal jezdit na IRC/ERC a WRC je nyní, alespoň pro mě, nejvíc. Už jen kvalita pole ve WRC2 je daleko větší než celé ERC, WRC jako takové je stále stejné, příští rok bude samozřejmě ještě lepší. I pro mě, jako fanouška, jet někam do Estónska nebo kamkoliv jinam kvůli ERC, asi ani heverem. Mám své oblíbené soutěže, kde člověk do 10 tis. Kč vidí krásné závody, nikoho buzerující pořadatele a navíc vidí něco z jiné země, ať už je to Monte, Švédsko, Portugalsko, Finsko, Španělsko atd...
...ŠkodaUltrasGang...
Uživatelský avatar
Melmisek
N/2
 
Příspěvky: 763
Registrován: ned 25.01.2009 22:08
Bydliště: Pribram

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2016

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků