Řády a předpisy v českých rally

Start do rychlostní zkoušky

Nový příspěvekod PLuto » pát 22.02.2008 20:01

Informace pro jezdce a časoměřiče, kterým nevyhovuje termín současných školení :)

Pro nadcházející sezónu bylo zakoupeno pět nových statovacích hodin ALGE. Na rozdíl od předchozí anagolové varianty jsou tyto digitální - viz obrázek.

Horní řádek ukazuje aktuální čas, ve spodním pravá část odpočítává čas, který zbývá do startu. Ve spodním levém rohu je barevný terčík, který má tři pozice. Když je červený, nesmí se odstartovat (40 vteřin před startem až 5 vteřin před startem), posledních pět vteřin se změní na oranžový (připravit) a v celou se změní na zelený.

Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19236
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Start do rychlostní zkoušky

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 22.02.2008 20:14

Mám technickou, předsedo:

Kde to bylo focené, že se tam startuje na 40? :D
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8851
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Start do rychlostní zkoušky

Nový příspěvekod PLuto » pát 22.02.2008 20:18

Nevím, ze kdy je to focené, ale tohle je start na půl, -5 značí, že již uběhlo pět vteřin od startu (odpočítává to těch dvacet vteřin, během kterých musí auto opustit startovní prostor).
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19236
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Start do rychlostní zkoušky

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 22.02.2008 20:21

Kurnik, že bych se přeci jen na to školení nechal hodit? :D
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8851
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Řády a předpisy v českých rally

Nový příspěvekod JanO » ned 30.03.2008 20:12

Máme za sebou Valašku, vlastně první podnik MMČR, konaný podle letošních propozic. Nešlo jinak, než se trochu zaměřit na ten nový způsob provedení a umístění startovních čísel a jmenovek na soutěžních vozech.
Je to smutné konstatování, nicméně realitu nejde vyjádřit jinak, než „co posádka, to vlastní pojetí“. Do desítek jde množství soutěžních vozů, které neodpovídají příslušnému ustanovení standardních propozic. Na místě je proto otázka: Proč ta změna, proč tak složité vymezení podmínek, když dodržování nikdo nekontroluje?
Nebudu tady samozřejmě vyjmenovávat posádky, které propozice nedodržely. Ostatně od toho jsou placeni techničtí komisaři, aby si toho všímali. A pokud ne, pak nechápu, proč se ty předpisy vydávají. A proč se určují takové detaily, jako např. „písmo helvetica“, když komisaři nevědí, jak takové písmo vypadá. Oni bohužel zřejmě ani neumějí změřit jeho výšku.
K vidění toho bylo hodně: Od opravdu zásadních věcí (na předních dveřích zcela chybělo startovní číslo včetně reklamy) až po takové detaily, jako že nejsou jména na blatnících, nebo že příjmení na oknech nemají první písmeno velké a ostatní písmena malá, nebo že kolem čísla na dveřích není prostor 10 cm…
Myslím, že je na místě otázka: Proč se v propozicích plýtvá místem a papírem, proč se předpisy vydávají tak složité a nesrozumitelné, když je v reálu naprosto jedno, jak to kdo polepí? Nebo to je zase připraveno na některé posádky až pro případ…
JanO
A/5
 
Příspěvky: 195
Registrován: pon 07.01.2008 19:33
Bydliště: Vyškov

Re: Řády a předpisy v českých rally

Nový příspěvekod Haryk » ned 30.03.2008 21:14

Je to prosté milý Watsone, tvá poslední věta udeřila hlavičkou o hřebíček :evil: :twisted: :(
JanO píše:Myslím, že je na místě otázka: Proč se v propozicích plýtvá místem a papírem, proč se předpisy vydávají tak složité a nesrozumitelné, když je v reálu naprosto jedno, jak to kdo polepí? Nebo to je zase připraveno na některé posádky až pro případ…
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2676
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Řády a předpisy v českých rally

Nový příspěvekod MichaelD » úte 17.02.2009 23:08

Tak tohle je docela vrchol. Podle mě je to v mnoha případech jednoduchá cesta pro nevyježděné rádoby piloty do světa rally. Za čtyři dny si udělat licenci takřka na vše je docela směšný.... :evil: Jaký máte názor?
-----------------------------------------------------
Mnoho fandů automobilového sportu by si rádo jednou splnilo svůj klukovský sen a usedlo do závodního vozu na okruhu nebo v rallye. Ale neví jak na to, co proto mají udělat. Jak dlouho to trvá a kolik co stojí? Řada témat, stejně tak i vystavení závodní licence, je opředena mýty, které vznikají v hospodách (dnes internetových fórech) jsou plné zaručených informací od anonymů, domněnek a fantazie. Jak to tedy je?

Nejkratší cesta do světa

Autoklub ČR nabízí prostřednictvím akreditovaných středisek všem zájemcům čtyřdenní školení pro získání Mezinárodní okruhové licence skupiny B. S touto licencí se lze účastnit všech automobilových závodů pořádaných pod hlavičkou FIA s výjimkou závodů formule 1 a formule 3000. Všech automobilových závodů, je skutečně myšleno všech a se všemi kategoriemi vozů! A to nejen na okruzích nebo do vrchu ale i v rally! Tj. s okruhovou licencí můžete sednout do WRCu a jet třeba Kopnou nebo jet s S2000 Bohemku nebo jakoukoliv jinou soutěž na světě!

Kdy, kde a s čím se postavit na start? To už záleží pouze na Vás! Tedy záleží na přáních, představách, finančních možnostech, řidičském umu, zdravém rozumu a troše soudnosti :o)

Tuto licenci mohou tímto způsobem získat i současní držitelé „malých rallyových“ licencí, kteří se na dosluhující technice marně snaží dokončit 6 soutěží s vozem nižší kategorie!

Kdy, kde a za kolik?

Školení zajišťuje akreditované školící středisko HCT.CZ pod vedením Jiřího Patery. Mezi lektory se objevují i tato jména – Pepa Peták, Jirka Parma, Václav Arazim, Tonda Jelínek atd.

Místo konání:
Polygon Most – Autodrom Most

Termín konání:
30. 3. – 2. 4. 2009

Doba trvání:
4denní okruhová škola (od 18 let) 10 denní okruhová škola (od 14 do 18 let)

Obsah:
skládá se z teoretické části (sportovní řády, technika, taktika, vedení a řízení týmu, apod.) a praktické části (jízda a výcvik na okruhu autodromu, technika jízdy, chování a jízda na trati, signalizace, simulace různých typů startů, simulace závodů)

Vozidla:
je možná účast s vlastním vozidlem (k dispozici jsou i vozy Škoda Octavia s bezpečnostním rámem, závodními sedačkami a pasy)

Cena (bez DPH):
17 220 Kč za osobu při absolvování okruhové školy vlastním vozem

A co dál? Vystavení závodní licence po absolvování školení v několika krocích.

Licence vystavuje Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky.

Základní informace o licencích (licence jezdce, licence soutěžícího, národní, mezinárodní, platnost, poplatky, atd.) naleznete na stránkách Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky (FAS AČR) nebo v publikaci „Národní sportovní řády“.

Níže Vám ve stručnosti popíši proces pro vystavení licence po absolvování naší školy:

po úspěšném absolvování okruhové školy jste obdrželi „Žádost o vystavení licence“, kterou Vám po absolvování školy tj. v závěru školení potvrdili (razítko a podpis akreditovaného střediska)
již následující den po ukončení školy odesílá akreditované středisko na FAS AČR seznam absolventů školy
nyní je třeba vyplnit a nechat od sportovního lékaře potvrdit „Zdravotní kartu“ (International Medical Card), kterou také obvykle obdržíte při absolvování okruhové školy, u osob mladších 18ti let musí zdravotní kartu potvrdit dorostový lékař, seznam lékařů naleznete na stránkách FAS AČR. (potvrdit = absolvovat předepsané lékařské vyšetření :o)
poté se dostavíte do kanceláře FAS AČR, Opletalova 29, Praha 1 a s sebou přinesete:
žádost o vystavení licence potvrzenou od akreditovaného střediska
vyplněnou a od lékaře potvrzenou Zdravotní kartu
2× fotografii (standardní formát na doklady)
poplatek pro FAS AČR za vystavení licence (výše uvedena vždy v „Národních sportovních řádech“ platných pro daný rok)
Doporučuji všem předem telefonicky projednat termín Vaší návštěvy :o)

Pokud máte zájem, přihláška ke školení je ke stažení zde a jestli mohu požádat zájemce za jméno napište zkratku eWRC. Díky.

např.:
Honza Novák/ eWRC.

Fanoušky automobilového sportu zdraví.

Ing.Tomáš Arazim
HCT.CZ, a.s.
Mirek kecá ..., Vestakámo (-1000 Kč), spása vs. zpása, ...
Michael Daněk
MichaelD
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 979
Registrován: úte 17.02.2009 22:28
Bydliště: Liberec

Re: Řády a předpisy v českých rally

Nový příspěvekod PLuto » stř 18.02.2009 03:36

Mno, řekl bych, že je to velice pěkné obchodní sdělení. Jako vždy vše krásně popsané, leč nepřesné. Samozřejmě, že tahle škola je pro rally momentálně k ničemu (dříve se tak samozřejmě mezinárodní licence získat dala, ale to už je pěkných pár let nazpět). Pro účast v rally totiž není potřeba pouze být vlastníkem mezinárodní licence, ale zároveň musíte být zapsáni na seznamu jezdců pro rally. A po absolvování takovéto školy rozhodně nebudete zapsáni na seznam pro mezinárodní soutěže, osobně bych pochyboval i nad seznamem pro národní soutěže (ale za tohle bych ruku do ohně nedal).
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19236
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Řády a předpisy v českých rally

Nový příspěvekod vašek » stř 18.02.2009 09:59

Tak jak to je? Co je pravda?Jen tak pro zajímavost? :shock:
Uživatelský avatar
vašek
A/5
 
Příspěvky: 476
Registrován: sob 07.06.2008 19:42
Bydliště: Tišnov

Re: Řády a předpisy v českých rally

Nový příspěvekod PLuto » stř 18.02.2009 12:48

Tak, jak jsem napsal ;)
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 19236
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Mistrovství ČR

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník