Bezpečnost rally v ČR

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Haryk » stř 05.09.2012 10:03

Karbonyl: Chlape, nepodceňuj mě :D Kolik toho jel Prokop s tou felicií a co to bylo za raketu (Henri snad promine...)? Dva starty? Do čeho pak skočil? Do EVO III a hned pak ještě ten rok EVO VI. Rok na to už VII a další rok WRC. Kde máš ty roky ve třídách o kterých píšeš? ;)
U Kresty po letech v A5 a v roce v A6 šup do WRC, to není skok? (tys napsal tohle: A když budu zase dobrý, po dvou sezonách aktivního ježdění dostanu právo na N4 nebo S2000). Vidíš stejně jako já, že se tady hned několik let přeskočilo? Prostě nejde všechny rovnat podle jednoho měřítka. Nepíšu, že u obou to bylo špatně, naopak, ale tak, jaks navrhoval, to by bylo šílený, dlouhý a kontraproduktivní.

Disco Stu: Do pána mám daleko, ale jedno vím jistě. Nesvéprávní mají být pod dohledem, nebo pod dozorem. Nebo chceš kvůli pár nesvéprávným nacpat ostatní do klece? Byť bezpečné? Tenhle život nepřeju ani tobě, ani nikomu jinýmu.

Opět zopakuju svou poslední otázku: Známe příčinu, když už máme řešení? :o
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2676
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 05.09.2012 10:16

Já myslím, že na příčině se shodnem všichni - vývoj techniky. Auta se zrychlujou, tratě zůstávají. Jenže jak psal Mirek, techniku lze regulovat jen globálně, když seříznem auta tady u nás, tak budou noví Krestové a Kopečtí venku opravdu biti. Když se ještě vrátím k tomu postupu - myslím, že to tak funguje v jakémkoliv jiném sportu, žádný atlet se nedostane třeba do národní repre jen proto, že zaběhl pár dobrých rovinek na antuce někde hen za školou. Takže proč ne v rally. Argument, že je to drahé, u mě neuspěje, prostě těch současných pět povinných sprintů je na zisk velkého auta málo. Ad Prokop, OK, s feldou máš pravdu, nicméně spíš mi Martin připadá jako výjimka potvrzující pravidlo, že zrovna u něj to silné auto padlo na úrodnou půdu.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8860
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Disco Stu » stř 05.09.2012 10:24

dnes je všechno o prachách. Kdo nepere a jezdí za svoje, jede s malym autem. Kro pere a peněz má dost, jezdi s mitsubishi. Proč bny taky mel jezdit s něčím menším, když si může dovolit dělo a navíc na to může mít hned licenci. Proto je ubytek malých aut v mmčr. Pátl včera řekl, že budou odstupňované licence, takže tím se vyřeši i tento problém, protože kdo nový bude chtít do mmčr, pojede s malým autem.
Disco Stu
N/1
 
Příspěvky: 85
Registrován: pát 27.06.2008 20:57

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod jonas3 » stř 05.09.2012 11:13

Karbonyl píše:Haryk:

Kresta: favorit, kitová felda, WRC...
Kopecký: od mala motokáry, pak auta na okruzích, do rally přišel už s nějakými zkušenostmi s řízením auta.
Prokop: felicie, mitsubishi, WRC...

Rozchází se to nějak s myšlenkou postupu anebo vývoje krok za krokem? Nebo se snad takzvaní talentí rodí tak, že je hned na začátku šoupnu do nejsilnějšího auta a oni to možná ustojí?


Jistě, ale pak jsou tu takoví, kteří tímto postupem nešli a rovnou sedli do silných aut a není to problém, např. Mikkelsen, Latvala,.... Ovšem na druhé straně stojí Loeb, který šel postupně.
Takže vymyslet pravidla rozumně tak, aby byl prostor pro obě varianty a případně nezašlapal evidentní talenty, kteří mají na to dělat velké kroky, bude problém. A rozhodně není cesta vymyslet pravidla postupného vývoje a dát do něj výjimky, to je cesta do pekla...
Valach v Liberci
Uživatelský avatar
jonas3
A/5
 
Příspěvky: 176
Registrován: sob 13.11.2010 11:42
Bydliště: Liberec / Otrokovice

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 05.09.2012 11:36

Já bych třeba Prokopem radši moc neargumentoval, protože zrovna on ten skok do enka přežil jen s velkým štěstím...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod John » stř 05.09.2012 11:49

Ahoj všichni,

víte, že se do diskusí veřejně nějak moc nechci zapojovat, ale nedá mi to.
a) příčina nehody - obávám se, že těžko někdo dokáže aktuálně říci něco jiného, že se z auta vážícího hrubě přes tunu stala neřízená střela, letící po náhodně se měnící trajektorii :-(
b) ohledně pneumatik: neřešitelné, pro drtivou většinu gigantů je to zcela nezajímavé a malá firma do toho nepůjde, protože to finančně neustojí (kdo ví kde pracuji, tak ví, že mluvím ze zkušenosti)
c) retardéry - jsem pro, ale s rozumem, či spíše s citem. Koneckonců, není to žádný výmysl posledních let.
d) prokousávání se k silnějším autům postupně - určitě to má logiku, ale nalezení optimálního klíče bude těžké
e) systém soutěží - neustále se sám zamýšlím, jestli je dnes vůbec starý systém / oblastky - český mistrák - federál / aplikovatelný
f) na rally neexistuje bezpečné místo! Jednou jsem v 'bezpečném' místě dostal do hlavy kusem makadamu, které auto vzalo, podruhé skončilo auto v místě, kde bych se stokrát postavil osobně (vnitřní strana za zatáčkou, místo v protisvahu, mezi stromy) a nečekal bych, že tam může doplachtit vzduchem (notabene v lese!) a přitom s sebou vzalo člověka :-(
g) souhlasím, že je třeba dělat osvětu mezi diváky, riziko se tím minimálně eliminuje

Určitě jsem na něco zapomněl, ale nějak se mi úplně nedaří uspořádat myšlenky.
John
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 185
Registrován: úte 01.01.2008 00:00

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod JHvP » stř 05.09.2012 11:55

Ono se hodně mluví o zkušenostech, ale spíše bych viděl problém v přístupu některých jezcdů, kteří se prostě neumějí krotit. Stejný případ jako Semerád a Kopáček je třeba Duval, který měl za sebou mnoho sezon v továrních týmech a stejně nedovedl dokončit jedinou soutěž bez nějaké destrukce (a málem zabil Pivata), blíží se tomu i Novikov a další velmi vyježdění jezdci. Na druhou stranu zcela stejně jako Semerád začínali kariéru Bujáček, Černý a víceméně Jakeš, všichni tři sedli okamžitě do N4 a přesto bourají jen vzácně - přitom nikdo z nich toho neodjel ani zdaleka tolik jako Semerád. Takže mě napadla jiná, jistě dosti kontroverzní, ale snad účinná věc, a to prostě odebírat jezdcům, co překročí určitý počet nehod za čas, dočasně licence, aby se vzpamatovali. A když to třeba 2x nepomůže, tak už to jasně dokládá jejich psychickou nezpůsobilost závodit, takže podle pravidla 3x a dost jim je sebrat definitivně dřív, než někoho zabijou. Ostatně něco podobného je i v F1, viz nyní Grosjean.

Ale tohle je jen dílčí opatření, protože pořád je podíl takovýchto jezdců na startovním poli jen zlomek. Daleko zásadnější je věc, která dlouho ve všech diskuzích chyběla a až před chvílí zazněla tady - zpomalit auta na globální úrovni. Bohužel pochybuji, že se něco takového podaří prosadit nějak rychle, ačkoliv má FIA pořád plná ústa maximální bezpečnosti a tak. Osobně bych viděl jako jeden z největších kamenů úrazů nedávnou snahu přiblížit N4 rychlostně S2000, výsledkem jsou drahá a hlavně nebezpečná auta. Zde mě napadá jedno vcelku jednoduché a snad i snadno aplikovatelné řešení, a to prostě globálně zmenšit výrazněji restriktor všem N4 (i R4), nestálo by to nikoho skoro nic a pomohlo by to snad i více než umělá řešení typu omezovače na určitou rychlost (úplnou maximálkou zase N4 tak často nejezdí).
JHvP
A/5
 
Příspěvky: 206
Registrován: úte 01.01.2008 15:02

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 05.09.2012 12:14

S tím souhlasím, už léta kritizuju povolení technických předpisů pro N4. Všechna enka jsou skutečně enka, jen ty největší byla uvolněna. Logika? Žádná. Zpět k malým kolům a brzdám! Ať jsou enka opravdu enka a budiž, ať dál existují R4. Ale se současnými předpisy pro N4 jsem nikdy nesouhlasil, jestli FIA zařízla WRC údajně kvůli (ne)bezpečnosti, tak uvolněním "gumových" enek si pěkně na*rala do pusy.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8860
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 05.09.2012 12:18

JHvP, Karbonyl: Tohle uvolnění enek proběhlo hlavně pod tlakem šotolinových zemí a ty za tím budou stát dál. Na šotolině to žádné velké bezpečnostní riziko nepředstavuje, narozdíl od asfaltu.

John: S těmi gumami je to proveditelné jedině globálně přes FIA, jak jsem už zmiňoval. Na národní bázi to je nemožné, jak píšeš. V tomhle směru se ale na FIA něco děje (viz pneumatiky používané v MS), takže uvidíme.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín 2012 [IRC, ERC, MMČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 05.09.2012 12:24

Haryk píše:U Kresty po letech v A5 a v roce v A6 šup do WRC, to není skok


Jen detail... Z čeho měl tehdy Roman skákat do WRC? :) F2 byly blíž k WRC než tehdejší enka. Felda byla plnohodnotný kit car a nic dalšího mezi tím nebylo (stará velká áčka tu od WRC nerozlišuju). Stejnou cestou přes A6/S1600 šla většina lidí z MS, a přesně tak to i bylo později i prosazováno (vytvořením JWRC).
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

PředchozíDalší

Zpět na Mistrovství ČR

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník