Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Miloš-V » sob 14.10.2017 17:41

Titul získal i tak Martin Vlček, ne?
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod PetrWRC » sob 14.10.2017 17:57

První je Vlček, druhej Tarabus - oba dva aktéři to tak popisovali v cíli, tak to maj určitě spočítaný :)
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3381
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Mates » sob 14.10.2017 18:07

Asi jo...já to bral podle konkurence kde měli před závodem psáno Vlček 98b., Tarabus 96, tak jsem myslel že to po Vsetíně Mírovi výjde, ale jestli se tam něco škrtá neškrtá nebo tam mají nějakou chybu nevím.
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3986
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Haryk » sob 14.10.2017 18:32

je to o bodík pro Vlčka, počítají se čtyři z pěti výsledků, Vlček škrtal 19 bodů, Tarabus 24
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Mates » sob 14.10.2017 19:26

Pravdu díš Haryku, 103 vs. 102, už jsem si taky přečetl pravidla, jen jsem nevěřil tomu že při počtu pěti odjetých závodů se může něco škrtat :D Omlouvám se tedy za mylnou informaci. Nicméně nic to nemění na krizi Míry Tarabuse.

K dnešku - ráno extrémní mlha, těžké podmínky, vlhko, bordel na cestě, zima, teploty okolo 4-6 stupňů, okolo oběda vysvitlo sluníčko, začalo být teplo, hezké počasí vydrželo až do poslední RZ, přesto podmínky na trati poměrně náročné, bylo (alespoň co jsem viděl) na některých místech docela vytaháno a bylo to takové oslizlé (ostatně jako vždy na Vsetíně, i když jsem na Semetíně nebyl a tam to bylo údajně nejhorší). Ráno jsme šli na Hošťálkovou do poslední zatáčky před cílem, stál jsem na úrovni fotobuňky - poměrně dlouhý přehledný úsek (stáli jsme vedle Honzy Černého), na oko opatrný Vlček, velmi svižně Míra Tarabus, hezky Grzyb, hodně překvapivě s velkým nasazením Melichárek, který to jako jediný držel až kus za fotobuňku (hodně mě překvapil, v těchto podmínkách jsem nečekal, že bude stíhat první trojici, natož že dokonce RZ vyhraje, v mlze a na uklouzaném mu to na Vsetíně nikdy moc nešlo, fakt příjemné překvapení). Na oko hezky i Tlusťák, dveřma napřed Silvero, který si to od rána očividně dost užíval. Zbytek R5 už hodně znatelný rozdíl i okem. Ve velkém tempu Pešl, hezky tradičně Březík s Firlou. Výborný byl na oko Smékal, který do toho od rána opravdu šel, to samé se dá říci i o Kamencovi. Slyšeli jsme od cíle po zvuku, že Nešetřil šel někde ven kousek po startu (neví někdo kde přesně :?: ) a už se asi nevyhrabal na trať. Pak mě dost zasáhla zpráva o těžké havárce Radka Kupce. Ona by to asi ani nebyla havárka, kdyby na "Zawadově místě" v opačném směru nevyrostla (není tam moc dlouho) dřevěná ohrada. Horizont nakopával i ve třetím průjezdu téměř všechna auta, bohužel jedno ze dřev nešťastně proniklo přes přední okno až do auta v místě řidiče. Informace o přistávajícím vrtulníku na místě nehody mi zkazila chuť do dalšího průběhu rally, takže jsme se jen tak v tichosti přesunuli na RZ Jabloňová, tradiční levá na zídce, stáli jsme tak, že jsme viděli část toho rychlého příjezdu. Celá špička moc hezky, nejvíc mě zaujal hodně pozdním bržděním a lehce jinou stopou (pekelně rychlou) Grzyb. Hodně aut projelo dveřma napřed (až nečekaně velké množství) nebo alespoň šáhli na ručku. Samozřejmě Silvero tady doslova pálil gumy, Pešl udělal hodiny a musel couvat. Opravdu extrémně rychlý byl Pospíšilík (který byl už na Semetíně desetinu za Smékalem), nevěřil jsem, že takové tempo ustojí až do cíle. Velice hezky se s Fabií S2000 sžíval i Dan Zpěvák, příjemně překvapoval při premiéře s DS3 i Petr Zedník (škoda problému na poslední RZ). Hodně mě zaujal nádherný Neumannův Escort, nejdivočejší nálet měl ale z historiků jednoznačně Petr Hustý s Mercedesem. Ještě jsme se stihli najíst a vyrazili na poslední Hošťálkovou. Tady jsem viděl stopy na cestě od Kupcovy nehody a taky auto, docela mě mrazilo v zádech, naštěstí přišla informace, že je Radek mimo ohrožení života, což mi alespoň částečně dovolilo si poslední RZ užít. Vystoupali jsme úplně nahoru (asi 150m pod rozhlednu Maruška, teda já jsem to od parkoviště až skoro do poloviny kopce spíš vybíhal), z tohoto místa bylo vidět snad 35-40s jízdy. Dlouhý přehledný úsek (dneska jsem skoro nefotil, spíš jen tak pro sebe prvních pár aut do archivu, takže jsem si to náležitě užíval) zakončený dvěma cutovacími zatáčkami (v první byl anticut, druhá se jezdila po břehu). Bylo vidět, jak mají jezdci z úplně prvního horizontu po těžké havárce celkem respekt, přesto se našlo pár jedinců, kteří tam měli krizi, Vlček opět na oko opatrnější, bez zbytečných cutů, ale hned druhé auto výše zmíněný Tarabus, u kterého bylo vidět, že se chce pokusit vyhrát a od spodního úseku to držel hezky, pak ale na té kompresi zhoupnutí a hodiny ve vysoké rychlosti na louce (se štěstím). Na tomto rychlém a přehledném úseku se dívalo hezky na celou širší špičku, z průjezdů které mě zaujaly bych asi vypíchl Lumíra Firlu, který byl na oko očividně rychlejší než další enka, velice pěkně jedoucí Dan Zpěvák, příjemně mě překvapil Silvero, který ale hodně při chuti dost cutnul tu poslední pravou u rodinného baráku na vrcholu kopce a nadzvedlo mu to minimálně jedno kolo, trošičku najel i na louku, ale neubral. No a v této hodně rychlé pasáži mě dost zaujal i můj černý kůň Kamenec. Bylo vidět, že Rada se každým kilometrem s autem sžívá a tuto poslední RZ jel už hezky. Strašně rychle okolo nás projel z objemově slabších tříd i Vraj a taky Petr Krajča, ten jel s Cliem neuvěřitelně, příjemně mě překvapil i Jarda Tomaštík, který nejel vůbec špatně, tradičně Zbyňa Hrabec s Civicem a taky Martin Černý s Ladou VFTS. Postupně jsme se posouvali níž a níž, abychom na historiky skončili v odbočení u hospody. Nádherně a přitom velmi rychle jel Hustý (zasloužená výhra), hodně zeširoka Aleš Jirátko, na oko nemastný neslaný Jurečka s Imprezou 555 (časy mu tam celkem padaly), hezky bratři Daňkovi a na závěr dne mě překvapil pěkným průjezdem i Pepa Kakrda. Kdybych si mezi všemi těmi hezkými výkony měl vybrat, tak za mě asi největší překvapení rally byl Tomáš Pospíšilík, který se skvěle rozjel druhou etapou v Příbrami a v nastoleném tempu pokračoval i na Vsetíně, upřímně jsem si hned ráno říkal, že takové tempo nemůže ustát až do cíle, předvedl moc hezký výkon.

Na závěr mistrovské rallyové sezony na české scéně musím říci, že nebýt té nehody R.Kupce, opravdu bych si to dost užil. Bylo poměrně hezké počasí, relativně dobrý výběr míst, hodně velkých sportovních výkonů, velké nasazení a boj o první místo absolutně (po 3 RZ první trojice v 0,7s!), stejně tak boj o nejrychlejší produkční vůz, tradičně špička dvoukolek, velká přetahovaná i mezi historiky apod., navíc se kolem tratí sešlo docela dost diváků. Nezbývá nic jiného než poděkovat organizátorům za hezkou soutěž a snad na některé rallyshow zase nashle.
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3986
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod PLuto » ned 15.10.2017 20:00

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Mates » ned 15.10.2017 22:58

Rád bych se zeptal, proč ve videonovinkách se posádkám RSS nikdo nevěnuje a v podstatě krom 2 rozhovorů s Egonem a pár záběry jeho jízdy se zde žádná jiná dvoukolka ani neobjeví :?: Pochopil bych to možná trochu na ČT Sport, kde pan Zíta rally až tak moc nerozumí, ale nevím jestli je tohle úplně v pořádku, že se posádkám P2+ věnuje takhle strašně velká pozornost a RSS jakoby ani nebyla, navíc když se tady rozhodovalo o postu vicemistra a zbytku podia ve velmi těsném souboji, skvěle jedoucí Pospíšilík, který byl schopný porážet silnější auta nevyjímaje...vynikající Kamenec při první sezoně s R2 hned titul v 6-tkách, je to velký talent českého rallysportu a nikde nic, ani slovo, video, rozhovor, prostě nic. Od specializovaného rally média bych očekával víc. O tom, že se jel "nějaký" mistrák historiků už vůbec ani slovo. Nevím, přijde mi to tak nějak nedůstojné, tím netvrdím že jsou videonovinky špatné, to vůbec ne, záběry jsou super, nápad je to skvělý, je to v podstatě to jediné co se týče propagace české rally co opravdu skvěle funguje během závodů, ovšem tohle je prostě celkem smutné, chápu, že vozy R5 a WRC jsou atraktivnější, zajímavější a boj o celkové stupně je prostě víc sledovaný, přesto podle mě stačí ukázat rozhovor s piloty top3 absolutně a zbytek třeba prostřídávat jednotlivými špičkovými dvoukolkáři, pro které je tento šampionát vlastně určen. Už jen to, že jeli Egon, Kamenec a spol. ve startovce až s nejnižším číslem 29 a za piloty, které evidentně porážejí každý závod, je prostě špatně.
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3986
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 16.10.2017 00:49

Já bych spíš řekl, že to jen v praktickém životě ukazuje, že myšlenka teoreticky oddělených RSS a P2+ na těch samých závodech je od samého začátku zcestná. Ať chceš nebo nechceš, tak drtivou většinu lidí zajímají absolutní výsledky a ne někdo, kdo sice cosi vyhrál, ale jinak dojel desátý (to platí univerzálně, takže i o WRC2). Stejně tak lidi zajímají především ta nejsilnější a nejzábavnější auta a jejich posádky. To je prostě fakt. A i když určitě nechci urazit žádného srdcaře, co jede za svoje, tak především na špici se taky točí ty peníze, které doslova musí být vidět. Další důvod je čas. Mediasport se snaží novinky zveřejňovat co nejdřív, jenže dvoukolky jedou až dlouho po absolutní špičce a to je pozdě. Narozdíl od relativně úzké absolutní špičky se navíc v dvoukolkách může stát, že do výsledků špičky vletí někdo z velké hloubky pole - například Petr Semerád na Pačejově s číslem 102. To jde těžko předvídat a v novinkách pak můžeš mít ve skutečnosti špatné průběžné pořadí a tomu odpovídající zkreslené rozhovory. Můžeš taky počkat dvě hodiny, ale čím později jsou novinky venku, tím méně jsou zajímavé a tím méně lidí se na ně bude dívat - zvlášť když novinky po posledním servisu vyjdou až po cíli soutěže.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod Mates » pon 16.10.2017 01:46

OK Mirku, Tvé argumenty samozřejmě beru v potaz a z velké většiny určitě souhlasím, ale jaktože třeba na Vyškově šlo udělat rozhovory po RZ do videonovinek s Kamencem (ne jednou), s Rendou Dohnalem či Petrem Zedníkem (st.čísla měli cca jen o 10 čísel nižší než na Vsetíně a přeskupení od RZ než na Vsetíně taky nějak blíž nebylo). Minimálně v servisu před startem by až takový problém vyzpovídat kluky bojující o titul vicemistra a titul v 6-tkách nebyl (i časový prostor v reportáži), asi bych se na něj podíval radši než s Karlem Trněným, když vím že pak bude po každé sekci (nic proti Karlovi, je to jen příklad), navíc když je jasné že po RZ už s klukama žádný další rozhovor nebude. Konkrétně na Vsetíně, kde šlo i o konečné výsledky v mistráku a Semerád nejel, s nejvyšším číslem se do první pětky během soutěže v RSS dostal Pospíšilík (37), nejnižší číslo měl Smékal (29), což je 8 aut. Navíc na Vsetíně jely všechny R3 a R2 hned po sobě. Samozřejmě s Tebou souhlasím, že je to hloupost, když se dělá teda "nějaká RSS" tam nacpat P2+...protože to stejně úplně nakonec ztratí význam. Pro sponzory by v konečném důsledku stejně líp znělo "mistr ČR" než "vítěz/mistr RSS", stejně jako pro sponzory, kteří přispívají na chod závodů je větší terno pořádat MČR než RSS. Přesto si myslím, že by to alespoň částečně v tomto konkrétním případě šlo udělat trochu lépe. Jinak nevím jak u Tebe, ale u mě je teda pravidlem, že se na videonovinky dívám až přijedu domů ze závodů (pokud jsem na místě) a prohlédnu si je postupně stejně všechny, jasně je to spíš pro lidi co na místě nejsou. Musím říct, že se mi celkově nelíbí prostor dvoukolkám věnovaný i na ČT, když na Kopné v RSS skončili vítězové třídy 6 třetí v RSS, tak neměli jediný záběr ani zmínku v reportáži a 8. Rujbr hned několik, to je prostě špatně a měl by se nad tím někdo zamyslet. No uvidíme, co nám nabídnou ze Vsetína.

PS: Úplně na závěr, mě osobně teda daleko více než průjezdy absolutní špičky rozehřály průjezdy Pospíšilíka, Egona, Kamence či Svačiny, taky jsou na videu od JNK dost vidět.
PS2: Docela jsem čekal, že před startem bude rozhovor s Petrem Zedníkem o změně techniky, jaký byl důvod změny po tak dlouhé době, jak se v autě po testu cítí apod.
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 3986
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Bonver - Partr Rally Vsetín [RSS, MČR-HA]

Nový příspěvekod PLuto » pon 16.10.2017 02:03

Já osobně si taky myslím, že RSS a posádkám dvoukolek by se mohlo/mělo věnovat více prostoru. Beru, že většinu zajímá hlavně to absolutní pořadí, ale věřím tomu, že jak Mediasport, tak i ČT by rozhovory s dvoukolkáři zvládla. A dokázala by na tom i postavit pořad...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2017

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků