Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod PLuto » úte 26.12.2017 16:56

K problematice bych jen dodal, že ze zkušenosti posledních let se jednotné palivo v národních šampionátech jezdilo/jezdí v Itálii a Španělsku. V Itálii to i nadále pokračuje, ve Španělsku si myslím, že už od toho upustili, nejsem si jistý. Každopádně, ani v jedné ze zemí se to (minimálně mezi posádkami) nesetkalo s příznivým ohlasem a obecně to přináší více problémů než užitku. Doteď pamatuju na slova Alberta Hevii, že na tu sra*ku, co tam musí jezdit, není nikdo schopen vytvořit pořádnou mapu a ničí jim to motor. V Itálii to pořád přetrvává, Panta za to platí obrovské peníze, které tamějšímu autoklubu pomáhají financovat juniorské programy.

Pak se jednotné palivo jezdí ještě v MS, ale tam je to trochu jiná písnička. Díky jednotnému palivu si mohli pořadatelé tvořit harmonogramy trochu jiným způsobem a dávat dodatečné tankovačky skoro za každou RZm protože tam z týmu nemusel nikdo jezdit. To je taky jediná pozitivní věc na jednotném palivu v MS.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23738
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Mates » úte 26.12.2017 23:23

Smím se zeptat, nebylo by smysluplnější než "nějaké" jednotné palivo řešit pořádné věci, třeba aby se mladým s nějakou perspektivou, za jaké stále ještě beru např. Kamence, Mareše, R.Dohnala, Pohlídala, Pospíšilíka, Brože, Kupce, Březíka (Adama), P.Semeráda, Brtníčka, Pořízka (je jich víc, nerad bych na někoho zapomněl), ale i Jakeše, Černého nebo třeba i Kopáčka a jim podobné "vychovávali"/věnovali zkušení jezdci, kterých máme docela velké množství? Vím, že rallysport se neustále vyvíjí a posouvá dopředu, spousta věcí je jiných, nových...ale základ je přeci stejný, např. psaní rozpisu apod. Přecejen pánové jako Sibera, Křeček, Chovanec, Triner, Peták, Dolák, Štolfa, Jarda Starý, Pepa Sedláček, Míra Jandík...a spousta dalších, kteří by si zasloužili jiný odchod do závodního důchodu, někteří z nich navíc dělají práci, která je celkem řekl bych pod jejich úroveň, mají co předat dál. Splnilo by se hned několik účelů - mladí by se měli od koho učit, zkušenosti by jim byly předány od těch nejlepších možných (otázkou je, jak by s nimi samozřejmě naložili) a tyto legendy českého rallysportu by dostaly v našem sportu místo, jaké si bezesporu zaslouží. Nelíbí se mi, že třeba lidi s láskou k motorsportu, jakou má Emil Triner, nedostanou na každý závod MČR automaticky pozvánku s V.I.P. vstupem a není o ně náležitě postaráno, my v ČR si prostě neumíme vážit lidí, co pro náš sport něco udělali a dokázali, ve zvyku je spíše ihned po aktivní kariéře někam "odkopnout". I těch spolujezdců by se našlo...no jo, jenže to by se na AČR taky jednou musely začít řešit důležité věci...takže můžeme snít dál ;)
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 4058
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Mirek Fric » stř 27.12.2017 00:20

Mates, nepřijde Ti trochu na hlavu vyjmenovat všechny mladé jezdce a tvrdit, že potřebují víc podpory od zkušenějších? Spousta z nich velmi dobrou podporu od starších a zkušenějších má nebo měla. Největší úlet je dát mezi ta jména Honzu Černého, protože fakt nevím, kdo tady v téhle zemi měl v tomhle ohledu větší péči...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Mates » stř 27.12.2017 10:59

Černý, Jakeš a Kopáček tam byli "jen tak mimochodem" aby se na ně nezapomnělo, že mezi absolutní špičkou furt nejsou nejstarší. Nicméně s Černým souhlasím, stejně jako s tím že několik z nich již dost podpory a pomoci dostalo, pak jsou tu ale takoví, kteří nedostali NIKDY NIC, byli by za to velmi rádi, ale nemají na to prostě peníze, aby si soukromého učitele mohli zaplatit sami. Nepřijde Ti ta myšlenka alespoň v jádru dobrá? Nebylo by to pro náš sport lepší, než vidět Emila jezdit s Tatrou nebo co teďka dělá...o pilotech co něco dokázali a nejen doma by se mělo stále mluvit, měli by se uctívat a být vzorem pro tyto piloty. Myslíš, že by třeba pro některé z nich, pro které je modla R.Kresta nebylo famózní dostat možnost s ním spolupracovat když si to 100% zaslouží protože na sobě opravdu makají, ale nikdo se jim nikdy nějak velice nevěnoval a neměli ani tu možnost se s nikým pořádně poradit? Proč se pořád podporují jedni a ti samí a nesází se na víc karet naráz? Pak to tak dopadne jak s generací "Černý", kde bylo víc dobrých kluků, ale vzešel z toho jen jeden reprezentant...
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 4058
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Giro » stř 27.12.2017 15:11

Dovolil bych si zareagovat na Stanislava Kafku. To, že byla komise rally jen informována je první zásadní chyba - mělo se na úrovni komise i na úrovni jezdců začít debatovat, jestli o to vůbec někdo stojí. Co se ke mě doneslo, tak už se o tom jedná nějaký čas za zavřenými dveřmi a byla snaha to co nejdýl ututlat. Nevidím jediný pozitivní přínos jednotného paliva - pořadatelé stejně budou muset zařizovat místa pro tankovací zóny i spoustu věcí kolem. A že by si tam Benzina dovezla akorát svojí pumpu, možná nějaké hostesky a VIP cateringový stan pro hosty Autoklubu? A jak se pak bude přistupovat k tomu, když tito profesionální tankovači omylem nenatankují dost paliva? O tom by z dávné minulosti mohl vyprávět Robert Kubica nebo Jan Kopecký. A nestrašte zvedáním startovného, zrovna tankovací zóny zase tak propastný náklad pro pořadatele nejsou (místo, oplocení, pořadatelé, hasiči). Namísto toho by vznikly další náklady pro posádky, pro které nemá jednotné palivo prakticky žádné výhody, jen nevýhody.

Celé je to od začátku špatně. Myšlenka na zavedení jednotného paliva měla být v první řadě projednána s komisí rally, pořadateli a hlavně posádkami. Nic z toho se nestalo, jen si někdo z Autoklubu v ústraní vedl jednání a pak to chtěl předložit jen jako hotový projekt. O tom svědčí i některé poznámky (podmínka byla dodávka čtyřech produktů, finanční přínos pro pořadatele). Provádět něco takového je hodně neprofesionální a v očích závodníků to zbytečně shazuje spoustu dobré práce, kterou svaz rally odvedl.
Giro
A/5
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 03.03.2008 22:34

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod kondec » pát 29.12.2017 12:17

Já bych si zase dovolil reagovat na poslední příspěvek od uživatele Giro. Protože zatím neznám podrobnosti, udiveně čtu Vaše řádky a zasvěcené tvrzení, že by taková věc pořadateli neušetřila peníze. Už jenom body, které jste vyjmenoval (oplocení, pořadatelé, hasiči) něco stojí a zejména pro pořadatele sprintů to rozhodně nejsou náklady úplně zanedbatelné.
Naopak představa, že by se v rámci domácího mistráku jelo jednotné palivo a tudíž se trochu srovnají podmínky pro všechny startující, mi z čistě sportovního hlediska připadá docela zajímavá.
kondec
N/1
 
Příspěvky: 87
Registrován: ned 25.10.2015 19:48

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 29.12.2017 12:48

Na to zase musím reagovat já. Jednotné palivo nesrovnává podmínky. To je nesmysl speciálně u špičkových motorů jako jsou R5 či S2000.

- jednotlivé motory jsou optimalizované pro použití konkrétního špičkového paliva a jejich výkonnost s jiným palivem se může i dost zásadně lišit.

- ani vytvoření speciálních palivových map pro nové palivo v žádném případě negarantuje, že se s ním všechny motory poperou stejně. Některé motory jsou konstrukčně dost zásadně odlišné (například PSA R5) a tak se u nich dá očekávat jiný vliv změny paliva.

- vytvoření speciální palivové mapy stojí peníze a čas odborníků a samozřejmě zde platí, že čím víc času a peněz se investuje, tím lepší výsledek bude, tzn. nejlépe si s jednotným palivem poradí tovární tým Škoda Motorsport, který k tomu má prostředky i motivaci. Ostatní budou odsouzení k používání něčeho, co jim připraví ostatní dodavatelé, pro které je ale český šampionát velmi nízká priorita. Z toho jasně vyplývá, že místo srovnání podmínek se naopak pravděpodobně zvýší náskok továrního týmu Škodovky.

- pro všechny týmy nové palivové mapy znamenají náklady navíc a nejistotu, kdy a jestli vůbec nové palivové mapy dostanou a jak s nimi bude motor fungovat.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Giro » pát 29.12.2017 13:03

Taky zareaguju na kondece. Nejsem pořadatel, nevidím do toho tolik. Ale myslím, že pár plotů, tři pořadatelé a hasiči nejsou zase tak velká položka a dá se za relativně rozumné peníze pokrýt z místních zdrojů, třeba i barterem. Určitě to vyjde výhodněji, než vozit ploty, pořadatele a hasiče z Prahy přes celou republiku. Ve finále to stejně někdo zaplatí - když ne pořadatel, který by to udělal jistě nejefektivněji, tak to zaplatí posádky a někdo si na tom namastí kapsu. Všechno je to jen alibismus, který má oblbnout ty, co nad tím nepřemýšlí.

Nesmysl ohledně srovnání podmínek s palivem popsal už Mirek Fric. Jak již zaznělo několikrát, jednotné palivo ještě nikde nepřineslo žádnou výhodu, jen peníze pro vybranou skupinu lidí (ať už federace nebo někdo do kapsy) a velké problémy pro všechny závodníky. Je to podobný nesmysl, jako jednotné pneumatiky. Nikdo opravdu soudný s tímto návrhem nemůže souhlasit. Asi je pánům na Autoklubu líto, že se v poslední době opět zvedl počet účastníků v rally a snaží se udělat vše pro to, aby je od startů na závodech zase odradili.
Giro
A/5
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 03.03.2008 22:34

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 29.12.2017 15:37

Člověk se přestává divit, že poslední zápis Svazu rally zveřejněný na webu autoklubu je z roku 2016. Transparentnost = fuj!
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR a RSS v sezóně 2018

Nový příspěvekod kondec » sob 30.12.2017 19:11

Karbonyl: Nevím jak to hledáš, já našel třeba i toto: http://www.autoklub.cz/aktualita/2334-z ... y-acr.html , takže určitě není pravda, že poslední je z roku 2016. Určitě tam budou i další ...

Giro: I těch pár pořadatelů, hasiči, sorbent, plachty, dovoz cedulí, pořád to jsou peníze, které musíte zaplatit. A jmenoval jsem právě pořadatele sprintů, kde všichni počítají každou kačku. A jak chcete takovou věc řešit zápočtem opravdu nevím.
kondec
N/1
 
Příspěvky: 87
Registrován: ned 25.10.2015 19:48

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2018

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků