K problematice bych jen dodal, že ze zkušenosti posledních let se jednotné palivo v národních šampionátech jezdilo/jezdí v Itálii a Španělsku. V Itálii to i nadále pokračuje, ve Španělsku si myslím, že už od toho upustili, nejsem si jistý. Každopádně, ani v jedné ze zemí se to (minimálně mezi posádkami) nesetkalo s příznivým ohlasem a obecně to přináší více problémů než užitku. Doteď pamatuju na slova Alberta Hevii, že na tu sra*ku, co tam musí jezdit, není nikdo schopen vytvořit pořádnou mapu a ničí jim to motor. V Itálii to pořád přetrvává, Panta za to platí obrovské peníze, které tamějšímu autoklubu pomáhají financovat juniorské programy.
Pak se jednotné palivo jezdí ještě v MS, ale tam je to trochu jiná písnička. Díky jednotnému palivu si mohli pořadatelé tvořit harmonogramy trochu jiným způsobem a dávat dodatečné tankovačky skoro za každou RZm protože tam z týmu nemusel nikdo jezdit. To je taky jediná pozitivní věc na jednotném palivu v MS.