od Mirek Fric » pon 19.02.2018 01:07
Jak už tady padlo - většina motorsportu (a nejenom motorsportu - viz sjezdové lyžování) handicapy má - i když se to pár lidem nelíbí, tak většině ano - včetně týmů, které do toho sypou svoje peníze. Někde jsou handicapy dost brutální - např. WTCC nebo SBK. V rally jsou alespoň přirozené a ne umělé. Navíc pravidla v letech minulých (nebo v jiných šampionátech) jsou vůči jezdcům ještě mnohem nespravedlivější než v rally. Co když Ti jedničku prostě přidělí pořadatel a závod má navíc jen dvě etapy, takže už nedoženeš druhý den nic? To je běžná realita mimo WRC (a ERC v posledních pár letech). A byla to běžná realita po desítky let, a tak nějak to nikoho moc netankovalo. Spíš byla čest jet první, protože první mohl jet jen někdo velkým N.
Kvalifikace taky není ideální řešení, protože díky ní zase prakticky nikdy nedostanou šanci jiné než ty úplně top posádky. Myslíš, že víc posádek na start nalákají pravidla, kde ti vzadu dostanou šanci vrátit se do hry nebo ta, kde díky kvalifikaci mají ideální podmínky vždycky tovární týmy, které jsou rychlejší i bez toho?
Znovu zopakuju, že Ty sám jsi oslavoval minulou sezonu jako fantastickou, přičemž pravidla v ní byla úplně stejná jako letos - a bez nich by rozhodně tolik různých vítězů závodů a RZ a tolik možných variant ještě někdy v říjnu, jak to dopadne, rozhodně nebylo.
A taky znovu zopakuju, že ta pravidla nejsou nic, co by spadlo z nebe. Každý ví, jak fungují, může a musí podle toho připravit strategii pro sezonu. Od toho to jsou profesionálové.