Tomáš píše:Víš, Petře, u mne to fakt není o rád - nerád. Já ve FIA neznám nikoho (snad až na těch pár českých zástupců), abych se ji musel zastávat. Jen když tu čtu příspěvky typu, jak všichni chtěli mít ve Zlíně MS, jen ta zlá FIA to zatrhla, aby se pár dní poté zjistilo, že nejsou peníze pomalu ani na ME, tak má pocit, že ty protifiácké příspěvky už tady občas hraničí s obsesí (a promiň, že to říkám tak naprudko).
Jasně, jako každá velká organizace i FIA trpí určitou zkostnatělostí (třeba stejně jako Autoklub - proti tomu se ale překvapivě nevymezuješ, nebo třeba řada státních institucí atp.). Ale jestliže Italům, Lotyšům či na Kanarách 4denní formát nevadí, aby se uskutečnila kvalda (Fafe neberu, tam to bylo nahonem spískané během jednoho měsíce), tak problém neuskutečnění kvaldy není ve FIA, ale Maďarů ...
No, Italům čtyřdenní formát nevadí, protože jako jediní to mohli odjet na pět dnů. Lotyši to s vypětím sil jedou na čtyři dny, všechno je extrémně časově našlapané, jezdcům se to nelíbí, ale i díky brzkému východu slunce a pozdějšímu západu se toho dá za světal celkem dost stihnout. Navíc pořadatel tím ušetří peníze, prý. Kanárům čtyřdenní formát vadí, hodně proti němu bojovali, před závodem se strhla celkem velká revolta ze strany jezdců proti nesmyslnému rozvrhu seznamovacích jízd i velkého časového presu prakticky na všechno. Nebudu popisovat, co vše se dělo během závodu, ale dovolil bych si citovat jednoho z pořadatelů ze závěrečné afterparty - jestli se FIA nevzpamatuje, tak se na ně vysereme a radši si uspořádáme vlastní race of champions. Takže asi tak...