Novinky v ME 2020

Re: Novinky v ME 2020

Nový příspěvekod PLuto » úte 01.12.2020 20:38

Tomáš píše:Víš, Petře, u mne to fakt není o rád - nerád. Já ve FIA neznám nikoho (snad až na těch pár českých zástupců), abych se ji musel zastávat. Jen když tu čtu příspěvky typu, jak všichni chtěli mít ve Zlíně MS, jen ta zlá FIA to zatrhla, aby se pár dní poté zjistilo, že nejsou peníze pomalu ani na ME, tak má pocit, že ty protifiácké příspěvky už tady občas hraničí s obsesí (a promiň, že to říkám tak naprudko).
Jasně, jako každá velká organizace i FIA trpí určitou zkostnatělostí (třeba stejně jako Autoklub - proti tomu se ale překvapivě nevymezuješ, nebo třeba řada státních institucí atp.). Ale jestliže Italům, Lotyšům či na Kanarách 4denní formát nevadí, aby se uskutečnila kvalda (Fafe neberu, tam to bylo nahonem spískané během jednoho měsíce), tak problém neuskutečnění kvaldy není ve FIA, ale Maďarů ...


No, Italům čtyřdenní formát nevadí, protože jako jediní to mohli odjet na pět dnů. Lotyši to s vypětím sil jedou na čtyři dny, všechno je extrémně časově našlapané, jezdcům se to nelíbí, ale i díky brzkému východu slunce a pozdějšímu západu se toho dá za světal celkem dost stihnout. Navíc pořadatel tím ušetří peníze, prý. Kanárům čtyřdenní formát vadí, hodně proti němu bojovali, před závodem se strhla celkem velká revolta ze strany jezdců proti nesmyslnému rozvrhu seznamovacích jízd i velkého časového presu prakticky na všechno. Nebudu popisovat, co vše se dělo během závodu, ale dovolil bych si citovat jednoho z pořadatelů ze závěrečné afterparty - jestli se FIA nevzpamatuje, tak se na ně vysereme a radši si uspořádáme vlastní race of champions. Takže asi tak...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v ME 2020

Nový příspěvekod PLuto » úte 01.12.2020 20:49

Tomáš píše:Za mne letošní Kanáry jednoznačně palec nahoře, i díky počasí to byla jedna z nejdramatičtějších rally za poslední dobu. A co se týká letošního ME, tak po sportovní stránce to hodnotím jako nejlepší ročník za posledních min. 10 let. Paradoxně tím, že se jelo méně soutěží, tak celý šampionát absolvovalo mezi velkými auty cca 13-14 posádek, suverénně nejvíce za poslední roky. Vloni sice před posledním podnikem bojovali titul tři jezdci, celý šampionát pravidelně ale odjelo jen 6-7 (myšleno mezi velkými auty). Naopak úrovní šli rapidně dolu junioři, sportovní hodnota loňského a letošního titulu se nedá porovnat.


Bohužel, právě ERC3 Junioři nejvíc doplatili na to, že přišel koronavirus a taky na to, že se očekával nástup nových vozů Rally4, u nichž se očekával obrovský výkonnostní rozdíl oproti jinak už nekonkurenceschopným R2 a zároveň neschopnost dostat včas nové auto. Sám Peugeot od začátku garantoval, že dodá auta jenom do francouzského cupu a Iberia Cupu a teprve až pak ostatním. Takže bylo jasné, že v prvních závodech bude mít nového Peugeota vesměs jen Sainteloc a Forda kdo ví kdo. Jenže kvůli koronaviru se to celé zamotalo a malí junioři celkem razantně popadali. Někteří se představili jen na pár závodech (Radstrom, Westlund, Jeets, Nore, Hokkanen, Stengg apod), kteří měli jet původně celou sezónu. Někteří, jenž to plánovali a stihli se i zaregistrovat (a případně i přihlásit na Azory), pak neodstartovali vůbec - zde můžu jmenovat např. jezdce jako Javier Pardo, Enrico Oldrati či Mattia Vita. No a speciálním případem je jeden z nejžhavějších kandidátů na titul Pedro Antunes. Ten bohužel havaroval na poslední zkoušce v Římě a nakonec nestihl opravit auto na následující Lotyšsko. Vzhledem k jeho bodové nule a dvojím vítězství Torna bylo po Lotyšsku jasné, že šance na titul jsou passé a rozhodl se soustředit na Pegueot Iberica, který posléze i vyhrál.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Předchozí

Zpět na Sezona 2020

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník