Já bych asi nebyl tak přísnej ...
Bod 1. Ano, jeho chyba a díky tomu způsobená nehoda na přejezdu. Druhej řidič tomu taky moc nepřidal, ale to oni určitě určej, kdo dostane černýho Petra a bude to asi Ogier. Dost prudce zabrzdil a vybočil směrem na zastávku, kde chtěli něco kontrolovat. Ale ten lynč pak. On tam normálně podle dostupnejch informací nehodu řešil, neodjel (jak se jinde psalo). Řešil to i s týmem logicky a přijel zástupce (po dohodě s organizátory, i když i tak dostali napomenutí). Prostě se to snažil řešit a řešil. Jiná věc by byla, kdyby od toho odjel.Tady prostě udělal chybu, ale řešil jí jak měl.
Bod 2. Tam to právě nevidim zase tak dramaticky. Jazyková bariéra tam byla, to zmínil i v nějakém rozhovoru. Pochopil jsem, že zásupce týmu (Lehtinen) si pak i volal s někým z organizátorů, možná i kvůli domluvení se co dál, ale to už jen spekuluju, protože nepředpokládám, že zástupce týmu na tom byl s chorvatštinou nějak líp Že se v časové tísni řešilo asi ne gentlemansky i chápu (nikdo nevíme, co tomu předcházelo), pokud jim bylo dovoleno odjet s tím, že bude dořešeno dodatečně. Určitě se bude vyšetřovat jako jakákoliv jiná dopravní nehoda v civilním provozu se všema následkama. Ogier při odjezdu vytočil kola doprava a pomalu se rozjížděl, pak točil na druhou stranu - vše téměř nulová rychlost a policajt mu div ne lehal na kapotu - podle mě zcela zbytečně. Uhnul do strany v okamžiku, kdy dal kobylám napít. Prostě ho chtěl objet a policajt mu v tom bránil poskakováním ped autem - to nebylo tak, že by ho chtěl nabrat jak na lopatu.
Bod 3. Červená, tady neni co řešit a pravidla na to určitě pamatují - ale že bych mu to nasčítal jako 3 prohřešky a 5 minut, tak to bych teda byl kyselej, kdyby se mělo takhle necitlivě rozhodnout od stolu.
Já ho neobhajuju, i když to tak možná vypadá, spíš mám pochopení pro jednání v bodu 2, i když to nevrhá dobrý světlo na rally. Ale jak už tady padlo, kdo to zrovna tam bude řešit. A že to jinde média vypíchnou a podaj nějak, tak na to už jsme si snad zvykli, bohužel - senzace prostě jedou. Jinak nezapomínat ani na tu podmínku, ale detailně jsem nestudoval, co je psáno v těch bodech řádů. Že je pro někoho 7000 Ero málo a pro druhýho moc, to je jasný a pro tým jako Toyota to bude drobák.
Jinak naprosto parádní soutěž, boj o první místo do posledních metrů a to doslova - opět se ukázalo, kdo je mistr a kdo zatím ne. Velký překvapení Fourmaux při prvním opravdovém startu s WRC, naopak bez překvapení Gryazin ... snad nebude postupně následovat tu řadu dalších rychlejch, který už dneska nejezdí