Agrotec Petronas Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Re: Agrotec Petronas Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod PLuto » čtv 23.06.2022 21:15

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Agrotec Petronas Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod PLuto » čtv 23.06.2022 21:15

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Agrotec Petronas Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod PLuto » sob 25.06.2022 19:05

RZ 4 v podání Aleše Jiráska

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23011
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Agrotec Petronas Rally Hustopeče [MČR, MSR]

Nový příspěvekod Tomáš » úte 28.06.2022 05:16

Karbonyl píše:Příslib dvou minut, o kterém se píše v Pechově TZ, je kravina. ..... A to, jak se vůči ní některé posádky i z té nejužší špičky chovaly buransky, arogantně a vulgárně, o nich samých vypovědělo mnohé. Jednat o něčem jde i jinak.

Nemám moc čas zde odpovídat, na druhou stranu odstup od tohoto problému může být jen ku prospěchu věci. Kubo, reaguji na tebe a především dík za tvůj vlastní vhled do situace. Člověk zase o něco více chápe, kde se stala chyba a v čem bylo vaše uvažování mylné. A doplňuje si obrázek společně s vyjádřením nula-čtyřky někde na fejsbuku a dalšími informacemi. Petry je mi samozřejmě líto, znám ji cca 25 let a nemyslím si, že by se z její strany jednalo o úmysl. Jen to prostě schytala za vás všechny, kteří ji radili s tím nesmyslným rozhodnutím nechat jednominutové intervaly ...
Nejdříve z mého pohledu. Na RZ1 jsem byl v odbočení ze šotoliny na asfalt (4. km, nad „Dohnalovou“ zatáčkou). Prášilo se hodně, ale tím že to bylo v otevřeném prostoru a lehounce foukalo, do nějakých 10-15 sekund byl prach pryč. Pak jsme se přesunuli nahoru na Přední Kout, křižovatka cest RZ1-4 a 9-12, cca 3. km (tedy jsme nejspíš nebyli daleko od sebe). A tam už byly úplně jiné podmínky tím, jak to bylo v lese. Prach se držel podstatně delší dobu, no a když bylo chvíli naprosté bezvětří, vytvořil se takový bílý opar, který mizel jen velmi pomalu. Někdy to bylo horší (jenže pořád se jelo za světla), jindy trochu foukl vítr a bylo vidět lépe. Vydrželi jsme až na historiky, pochopitelně jezdci vzadu už tolik neprášili, jejich tempo se nedá srovnat se špičkou. Pak jsme se přesouvali na RZ4 (nájezd na první šotolinu). V tu chvíli jsem byl přesvědčený, že minimálně prvním 10 se dají dvouminutové rozestupy. Bohužel ale ne. Prášilo se stejně, jen proti světlům to bylo horší. Ještě jsem si říkal, že to roztáhnou alespoň na tu kritickou RZ6 (to by ale zase byli v nevýhodě pozdější startující, že jim při čekání vychladnout auta). Nakonec se stalo to, co se dalo čekat.
„ …od začátku šotoliny jsem prošel cca 500m úsek a podobně dlouhý i na konci šotoliny před vracákem. Po průjezdu každého auta byla dohlednost během 40-50 sekund bez problémů minimálně 200-300 metrů, rozhodně to nebyla nepropustná mlha tři km v kuse. …“
Jaksi zapomínáš na fakt, že jinak vidí v mlze člověk, který se pohybuje pěšky, jinak v autě jedoucí osmdesátkou, a úplně jinak jezdec při rychlosti 160. A jinak to vypadá za dne a jinak zase v noci při světlech. A s tím prachem to bylo podobně jako s mlhou.
„To rozhodnutí mezi 1 a 2 min bylo hraniční …“
To tedy fakt nechápu. Jestliže vím, že je něco hraniční, tak tu hranici nepokouším a jdu raději do bezpečnější varianty.
„Posádky zezadu podle jejich ohlasů neměly problém, ty zepředu sice řvaly, ale při pohledu na výsledky tam fakt nevidím, že by Kopecký oproti prvnímu průjezdu všem naložil nějaký ultra zásadní parník, třeba Mareš oproti němu zajel prakticky stejně.“
Ale tady přece nejde o to, že má být rozdíl „ultra zásadní parník“. V souboji Kopecký – Pech – Mareš bylo i trochu (větší rozdíl) strašně moc. A vyvozovat, že Mareš zajel oproti Kopeckému prakticky stejně v noci jako za dne, tedy že vlastně se nic nestalo, je taky hloupost. Víme, jestli by při lepší viditelnosti třeba vložku nevyhrál?! A ano, posádky zezadu nejspíš až tak neprotestovaly, protože fakt nejedou tak velkou hranu. Jedou v menších rychlostech a jejich auta tak nepráší. Množství prachu, které rozvířila Kopeckého fabie, se asi jen těžko dá srovnat s fabií Marka Vlčka a už vůbec ne s Čagánkovým citroenem. Proto taky dává smysl dát alespoň špičce (15-20) dvě minuty (tím rozporuji Plutovo tvrzení, že se nemá přistupovat rozdílně ke špičce). Jasně, i takový Tarabus jede řádnou kládu, ale když vidí blbě, tak si mohl dovolit zvolnit. Jestli zpomalí a nechá tam 15-20 sekund, tak prostě nevyhraje o 3 minuty, ale o něco méně. To Pech s Marešem nemohli.
„Jo, Kopecký sice měl čisté povětří, ale kdyby Pechovi nekleklo auto na Šumavě, tak by ho měl on. A stejně jako teď Kopecký by pak musel Pech čistit stopu. Holt nejsme na okruzích.“
Ano, na okruzích nejsme, ale tady šlo o elementární bezpečnost. Grzyb to řekl hezky – diváky necháte stát dva kilometry od pásky, ale nás pošlete závodit proti bílé tmě. A dedukce typu, že kdyby Pechovi nekleklo na Šumavě auto, jsou taky mimo. To jako by pak bylo vše správně a Kopecký, Mareš (tomu je fakt jedno, jestli mu víří prach Pech nebo Kopecký), Stříteský, Grzyb, Jakeš, Vlček atd. atd. by si už neměli proč stěžovat?? Ten problém opravdu nebyl (jen) o dvojici Kopecký – Pech, jak se to snažíš stavět, ale o tom, že nadávala kompletní špička.
„Petra sama Hustopeče v noci a v prachu zažila z ostrého auta několikrát, takže věděla co dělá. A to, jak se vůči ní některé posádky i z té nejužší špičky chovaly buransky, arogantně a vulgárně, o nich samých vypovědělo mnohé. Jednat o něčem jde i jinak.“
Nevím, jestli je cca 15 roků stará vzpomínka (a přece jen v ne tak výkonném autě, a nevím, v jakých podmínkách se tehdy jelo) dostatečná. Určitě si nemyslím, že ona sama byla jasně rozhodnutá. Spíš dala na rádce okolo sebe a ti se evidentně mýlili. Když už v komentech po trojce špička jasně mluvila o problému s prachem, tak se minimálně prvních 10 mělo poslat z úpéčka po dvou minutách. A ano, asi tam v závěru 1. dne bylo hodně emocí, ale zase je třeba chápat ty jezdce. Navíc jestli se vypjatá atmosféra ještě přikrmí výroky typu, že přece mají jet jezdci na rozpis, tak to se nedivím, že někomu rupnou nervy a je vulgární. Jasně, ne vždy v historii Hustopečí se jelo po 2 minutách. Ono taky ne vždy se taky závodilo v noci, někdy i pršelo (myslím 2017), někdy nebyly šotoliny v lese a třeba víc foukalo. Ale když byly blbé podmínky, tak se ty dvě minuty dávaly. Je to minimálně slušnost vůči jezdcům. A to nemluvím a bezpečnosti a férovosti soutěže.
„Příslib dvou minut, o kterém se píše v Pechově TZ, je kravina. Vždy, i letos, to byla zvažovaná varianta, ale ne samozřejmost“
S tou kravinou si vůbec nejsem jistý. Pamatuji BR2016, kdy jel Pech s poršákem vzadu mimo ME a od Regnerů dostal příslib, že pokud bude nejrychlejší, tak bude brán jako vítěz. Tehdy se tady proti tomu ohradil Pluto, že vítěz bude jen z toho mezinárodního pole, ale to tehdy nemohl vědět, jaká dohoda padla. Proto si klidně mohu myslet, že i teď byla nějaká dohoda či příslib (něco ve stylu, že když se bude prášit, tak dáme dvě minuty), o čem ty třeba ani nevíš. No a nakonec padlo rozhodnutí na základě vašich rad a doporučení, že to bude v poho i po minutě a že se zase přece tak nepráší ...
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1577
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Předchozí

Zpět na Sezona 2022

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků