Peperoma píše:Nejprve bych se ještě vrátil k minulému roku, konkrétně jeho harmongramu, který byl s pohledu přejízdějící fandy-turisty byl velmi vstřícný, letošní harmonogram je vzhledem omezemí promotéra a jeho vysílání v platformě ALL Live značně komplikovanější na přejezdy mezi jednotlivými RZ.
Loňský ročník se mi harmonogramem taky líbil víc. Podle mě čtyři RZ v sobotu a tři v neděli jsou ideální kombinace. A já doufám, že se podaří najít příští rok nějakou verzi, abychom se mohli v sobotu ke čtyřem úsekům vrátit.
Peperoma píše:Startovní pole historiků, se stává téměř výhradně tuzemskou záležitostí s vyjímkou SK a HU , minulý ročník se zde vyskytoval názor, že zahraniční posádky se západní Evropy, nepřijíždí hlavně kvůli rozbitosti trati. Ale i tak startuje mnoho jezdců kteří umí udělat hezkou show.
O té rozbitosti to až tak není. Spíš je obecně problém obecně sehnat zahraniční jezdce, aby přijeli. Ať už je to z důvodu zařazení do MČR, takže přísnějších předpisů na technických přejímkách (přiznejme si, některé zahraniční auta nemají s historiky mnoho společného nebo tam mají nějaké úpravy, které do historiků nepatří). Řada pilotů historických vozů je taky staršího data narození, takže se jim nechce moc plánovat cesty do zahraničí, obzvlášť v této postcovidové době, kdy není jasné, jaká bude situace s restrikcemi příští týden. Taky je tu termínová konkurence podniků - historici málokdy objíždí víc akcí a tak si vybírají, kam pojedou. Někteří tak dají přednost Eifelu, i když je o týden dřív. V Itálii se jede ve stejném termínu Il Grappolo Storico, o týden později pak Alpi Orientali. Týden po Barumce se jede historická Evropa ve Španělsku, což je důvod, proč ve Zlíně chybí Érdi (a třeba i Mats van den Brand, kterého jsem se snažil přesvědčit, ale protože mu jedou klienti ve Španělsku, tak je to priorita). Navíc, přivézt sem jezdce z venku je o kontaktech a přesvědčování. A i oni stárnou. Řadu Italů sem jako skupinku přivážel Franco Busi, který má ale zdravotní problémy, takže nejede ani on sám. Dříve častější účastník Albano Frassinetti už pověsil závodění na hřebík a momentálně se věnuje tuším vnukovi při závodění na motokárách. Attila Szikszay funguje při normální Barumce jako mechanik, takže nemůže jet v historicích. Bývalého vítěze historiků Chieusseho sem pomáhal přivést Francois Lethier, který nedávno zemřel. Jakub Grochola, který vloni kvůli covidu nepřivezl Mantu 400, si pořídil nové Porsche, ale v době Barumky stěhuje dceru na studia do Holandska. V Lotyšsku jsme s Dennisem Rädströmem řešili, že by přijel do Star rally jeho otec, ale momentálně nemá funkční auto. Pravidelný účastník Tamás Nagy s prehistorickým Moskvičem 403 se omluvil, protože mu chybí některé díly, které jsou sehnatelné jen v Rusku a po začátku války se k nim není schopen dostat. A tak by se dalo pokračovat dál...
Peperoma píše:Soudobé pole , nic velkého jsem nečekal vzhledem kvalitě letošního ročníku ERC. Ze špičky Evropy přijeli témeř všichni až na Nila Solanse, který by mohl být velmi vysoko. Z české špičky přijel taky každý, jen je trochu škoda že nepřijelo více posádek s širší špičky (Trojan,Bisaha,Kopáček,Tomek,Šimek,Hanák) kteří by byly do počtu vozů kategorie Rally2. Příjemně mě překvapil start Petra Semeráda a Francouze Cartiera se zajimavým autem. Dále mě mrzí že není větší konurence v kategorii RC3 , kde jsem předpokládal start klidně 6 vozů. Naopak konkurence v RC4 je velmi kvalitní. Poslední otazníkem ještě je ukázka nové Rally 2 od Škody třeba alespoń na městké RZ.
Nil Solans mě mrzí hodně. Nepřijel ani vloni, kdy na to měl budget, ale prostě se mu po havárii v Římě nechtělo. Letos je na tom finančně hůř, ale dostal velice dobrou nabídku od Kowax 2BRally týmu, čekalo se na jeho rozhodnutí až do uzávěrky přihlášek. Nakonec se rozhodl nepřihlásit. Asi shání peníze na start na Catalunyi. Širší špička mě taky mrzí. Bisaha, Kopáček ani Hanák toho letos moc nejezdí. Pro ostatní je Barumka asi až moc nákladná (a nebo náročná). Kategorie RC3 mě taky zklamala. Původně zvažoval polský M-Sport nasadit nějaké auto, ale nakonec dávají přednost přípravě vozů pro juniory na poslední závod JWRC na Acropolis (všeobecně je problém s náhradními díly skoro u všech aut). Mrzí mě neúčast Filipa Kohna, tam je to nejspíš proto, že se Honza Černý jede svézt o týden dřív na Ypres. Že nepojede Kasari bylo jasné už dlouho, ve stejném termínu má závod estonského šampionátu, který je pro něj letos prioritou. A nikdo další s Rally3 se nikde moc neobjevuje. Konkurence v RC4 je skutečně kvalitní a to ještě chybí Estonec Nögene (zrušené auto na Rally Finland) a Justas Simaška (havárie v Římě). Mrzí mě i neúčast Fotii, který by patřil s Pellierem k největším favoritům. Ale po nepodařeném začátku sezóny, špatné propagaci ERC4 v podání nového promotéra a konci Benoita Nogiera u Renaultu byla jeho sezóna ukončena.
Peperoma píše:Letos si myslím , že by se o nejvyšší stupeň víězů mohou poprat jen 3 jezdci (Kopecký,Cais,Mareš).
Prát se samozřejmě bude víc lidí. Llarena i Wagner budou taky rychlí. Samozřejmě bude záležet i na počasí. Jen je škoda, že Campedelli a Pardo jsou tu poprvé,takže jsou v nevýhodě.
Peperoma píše:Na závěr, bych dodal že i přes slabší obsazení, nevidím moc důvodů odstupovat s kalendáře ME, při troše snahy promotéra se spojením WRC 2 a ME v jeden ucelený program na rozvoj jezdců ve vozech R5 by se mohla úrověn ME dostat zpátky na vysokou úrověn.
Obsazení je slabší, ale to by nebyl až tak důvod odstupovat s kalendáře ME. Pořád je to, jak jsem napsal, druhý nejvýznamnější a nejlépe obsazený seriál po MS/WRC2. Spíš je otázka, co s tímto šampionátem provede nový promotér, zatím se totiž moc nepředvedl a na všech frontách panuje velké zklamání. Každopádně s nějakým uceleným programem na rozvoj jezdců a spojení mezi WRC2 a ME bych nespoléhal, promotérovi jde výhradně o peníze. Vůbec se nestará o sportovní stránku, ale zatím se ani nestará o to, aby to vyhovovalo pořadatelům i soutěžícím. A čím dřív to pochopí a změní přístup, tím dřív se zvýší šance na záchranu/zlepšení ME.