od PLuto » stř 21.09.2022 01:40
Poodhalím tedy opět něco ze skladby startovní listiny. O "vraždění" vozů R4 a neúčasti jejich hlavních aktérů (Suzuki Ibérica a litevský ProRacing) jsem psal už předtím. Stejně tak jsem tuším psal o tom, že řada jezdců kvůli haváriím před uzávěrkou přihlášek nakonec musela zrušit svou plánovanou účast (Vilarino, Lubiak, Simaska, Nögene). Pak tu byli tací, kteří startovat mohli a měli to v plánu, ale z různých důvodů nepřijeli. Někteří se ani nepřihlásili (např. Kotarba, který se rozhodl prodat auto, Francoisovi Delecourovi odešel sponzor, Kaspar Kasari dal přednost startu v domácím estonském šampionátu, stejně tak Teemu Asunmaa, Riku Tahko či Benjamin Korhola ve finském šampionátu nebo Dominik Dinkel či René Noller v německém šampionátu. Jiní se sice přihlásili, ale nakonec nepřijeli (Tempestini, Semerád, Maior, Vita i Štefan kvůli budgetu, Dominik Brož dal přednost zatím stále marnému vyřizování papírů na Fiestu Rally3).
Tentokrát bych se ale chtěl zaměřit na dvě jména. Jedním z nich je Nil Solans. Je jasné, že nevydařené závody v Lotyšsku a Polsku (plus neúčast v Itálii, kde se nepodařilo dotáhnout podporu od Hyundai Italia) jej připravily o šance na titul a snížily jeho motivaci ve shánění budgetu. Od týmu Kowax 2BRally dostal extrémně nadstandardní nabídku na start na Barumce, jeho start se řešil do poslední chvíle, proto ani nikdo jiný s novým Hyundaiem nejel. Vpodstatě se čekalo až do uzávěrky přihlášek, jestli se přihlásí nebo ne. Nakonec se nepřihlásil...
Druhé jméno je Simone Tempestini. Ten letos jede ME a zároveň domácí šampionát (kvůli partnerům) a jeho budget je hodně napjatý, už závody v Lotyšsku a Římě odjel na hraně, aniž by měl pokryté veškeré náklady. Samozřejmě tomu neprospěla ani velká rána hned na prvním závodě na Fafe. Proto bylo už v době přihlášek jasné, že nemá pokrytý celý budget a start je v ohrožení. Tým se snažil, ale finance se nepodařilo dát dohromady. V tomto ohledu mě zaujalo vyjádření promotéra v oficiální tiskové zprávě: “We actively pursued all opportunities to guarantee Simone Tempestini’s participation in the event. We did this to ensure our full support for the rally and for the championship. Unfortunately, despite our endeavours, Simone could not be persuaded to start the rally, although he hopes to compete at the final round in Spain.” Vzhledem k tomu, že jsem byl v pravidelném kontaktu s týmem, tak vím moc dobře, že promotér nepomohl vůbec nijak. Když mu bylo týmem oznámeno, že kvůli budgetu nebudou moct startovat, jediná aktivita ze strany promotéra byl dotaz, kolik peněz do budgetu chybí. A přestože týmu přislíbili, že se o něco pokusí, už za pět minut byl kontaktován tým Adama Březíka, že bude mít v autě live onboard kameru (původně určenou pro Tempestiniho). Takže asi tak...