Až na brutální horko (v sobotu 39 st.!) tradičně parádní šotolinová Szekesféhervár - Veszprém rally. Čtvrtý závod ze čtyř letošních maďarských startů vyhrál Ostberg (Citroen C3 Rally2), za ním následovalo 10 Fabií Rally2/R5. Tím se Ostberg přes vynechanou Dunakanyar rally znovu dostal do průběžného vedení a po loňském konečném 3. místě (především díky dvěma vynechaným soutěžím) má letos velkou šanci na titul (loňský šampión Hadik po havárii na úvodní soutěži už nestartuje, druhý Csomos jede evropské podniky, Turán už dvakrát odpadl, ...).
Jinak po těžké havárii z loňského podzimního testu je už Bútorova C3 WRC opět v plné kondici, Bútor s ní byl o minutu rychlejší než Ostberg, dle dřívější dohody s maďarskou MNASZ ale tradičně odstoupil po poslední RZ a na rampu už nedorazil.
Osobně jsem se moc těšil na Honzu Skálu (Hyundai i20 N Rally2, Kowax), bohužel však odstoupil hned za letmým startem RZ1. Na známém skoku cca 3 km před cílem měl průběžně čtvrtý čas (!) za Turánem, Bútorem a Ostbergem, právě zde ale poškodil chladič, vytekla voda a na přejezdový režim už jen dojel do cíle. Na ewrc-results je uveden jako důvod odstoupení dvojitý defekt, což sice byla pravda (chytil to o velký kámen 5 zatáček před oním skokem), hlavním důvodem ale bylo poškození motoru.
Zmíněný moment je v čase 1:53 min.:
www.youtube.com/watch?v=AI9odIvcCSgZajímavé je, že to nebyl ani zdaleka tak vysoký a dlouhý skok jako měli jiní, jen auto blbě dopadlo na čumák.
Průběžné pořadí (5/8):
1. Ostberg 165,4 b., 2. Vincze 164,5 b., 3. Velenczei 149,5 b., 4. Német 85,5 b., 5. Tóth 79,7 b., 6. Turán 73,6 b., …