od PLuto » stř 25.01.2023 13:54
U příležitosti 111 let od první účasti značky Škoda (tehdy ještě pod značkou Laurint & Klement) se jeden televizní štáb rozhodl vydat na Monte elektrickým Enyaqem. Jako paralela s tehdejší dobou, kdy hrabě Kolowrat bojoval s nedostatkem benzínek na dotankování, tentokrát se mělo ukázat, jak je to s dobíjením. Protože však štáb potřeboval i záběry ze závodu, vyrazil i s klasickým benzínovým motorem. Vyráželi ve středu tak, aby dorazili ve čtvrtek na shakedown nebo alespoň na start závodu v 18:30 odpoledne. A jak to dopadlo? Těžko říct, jestli by vyhrál Kolowrat nebo elektrika (přeci jen, tehdy Kolowrat vyrážel z Vídně, měl předepsanou trasu s checkpointy a i silniční infrastruktura nebyla tak dokonalá, jako nyní), každopádně benzín porazil elektriku na celé čáře. Zatímco benzínové vozidlo dorazilo ve čtvrtek ráno a stíhalo i shakedown, elektrika dojela až ve čtvrtek v noci a nestihla ani úvodní dvě rychlostní zkoušky. Největším zádrhelem v už tak pomalé jízdě se ukázalo dobíjení v Janově.