Jak tak sleduju, úplně jsem zapomněl slíbený příběh ohledně "účasti" Philipa Allena. Tak tady je alespoň ve stručnosti. Přihlášku na závod poslal na poslední chvíli a přihláška obsahovala jen základní informace - jméno soutěžícího, jezdce, spolujezdce, vůz a třídu. Tedy to úplně nejzákladnější minimum, které FIA systém požaduje. Bez jakýchkoliv dalších detailů i podrobností, o jaké auto půjde (byla tam jen Škoda Fabia). Ani nejde poznat, kdo konkrétně tu přihlášku poslal (účet je sice na jezdce, ale vždycky to dělává někdo jiný). Tak jsem po uzávěrce přihlášek zkontaktoval napsaného spolujezdce Dala Furnisse. Ten se mě zeptal, jestli vím, jestli byla přihláška vůbec poslaná. Že se "rozhádali" už před Římem, kdy se musel zůčastnit dopředu naplánované svatby, takže Řím měl jet někdo jiný. Nakonec ale ani ten Řím nejel, v tu chvíli jsme nevěděli pravý důvod (
havárie na testu). A řekl, že pilota kontaktovat nebude. Tak jsem to nechal běžet, co bude. Týden na to se ozvala manažerka od lotyšského týmu SRT s tím, že reprezentuje posádku Allen/Furniss s dotazem, jestli někdo zaplatil startovné. S tím, že ví, že přihláška byla poslána včas, ale že se jí nikdo z týmu neozývá a chce si být jistá, že je všechno v pořádku. A pro případ, že startovné není zaplacené, tak jim máme obratem poslat fakturu a oni ji zaplatí. Tím, že se s ní znám, tak jsem se ozval a zeptal se napřímo, jak to je. A ona mi narovinu řekla, že tato posádka od nich koupila auto (které mimochodem rozbila tuším ve Švédsku na závodě ERC), použije ho na Barumce, ale bude ho servisovat jiný tým, ale neví jaký. A protože ví, že lidé kolem téhle posádky občas nějaké věci zapomínají, tak chce mít jistotu, že bude všechno v pořádku. Ještě ten samý den večer se ozval James Morgan, spolujezdec od Georga Linnemäeho s dotazem, jestli bude před Barumkou nějaký oficiální test. Tak jsem mu řekl, že bude úterní a řešili jsme organizační věci kolem (a zapomněl jsem se zeptat, pro kterou posádku se ptá). Den na to se mi ozval Craig Drew, jestli bych mu nemohl poslat odkaz do Competitors online. Když jsem se ho zeptal, proč ho potřebuje, tak mi řekl, že pojede s Philipem Allenem. Den na to poslala manažerka SRT veškeré doklady pro formální přejímku za posádku Allen/Furniss. Den na to se ozval opět James Morgan s poznámkou, že si není jistý, jestli Sarrazin poslal přihlášku na test, ale že jejich auto bude chtít jet oficiální test a bude ho řídit Allen. Tak jsem mu řekl, že je zajímavé, kolik lidí se kolem této posádky motá, ale nikdo mi není schopen dodat pořádné informace. Den na to se ozval logistik on Sarrazin Motorsport a poslal kompletní podklady pro formální přejímku za posádku Allen/Drew. Tak jsem vzkázal jemu i holčině od SRT, ať se domluví, kdo teda skutečně pojede a kdo bude za posádku jednat. Na to se mi další den opět ozval James Morgan a potvrdil, že spolujezdcem bude Craig Drew. Tak jsem se ho zeptal na rozměry v servisu, společný servis apod. (už samozřejmě dlouho po limitu). Do klasického 15x10 se samozřejmě nevejdou, protože mají kamion 17,2 metru. A chtějí elektřinu. No tak jsem to teda potvrdil. Načež se opět ozval James, jestli nevím o nějaké dílně ve Zlíně, kde by se před tím testem dalo pracovat na autě. Nakonec z něj vylezlo, že závodní auto vyráží z Lotyšska a tým SRT ho doveze do Zlína. Z Francie zase vyrazil kamion od Sarrazina bez auta. Ve Zlíně si měli předat auto a mechanici měli celý zbytek neděle a pak celý pondělek pracovat na autě, aby mohlo jet v úterý test. Dílnu jsem jim domluvil a kromě toho, že nebyli pořádně schopni říct, kdy dojedou (měli v neděli ráno a dojeli někdy kolem druhé), tak se všechno podařilo. Vše s dílnou v pohodě, test kupodivu taky dopadl v pohodě. A přisla formální přejímka. Na ní za posádku přišel mladík, o kterém jsem moc dobře věděl, že se známe, i jsme se pozdravili. Ale prostě ať jsem mezi managery nebo spolujezdci v hlavě projížděl všechny lidi, jsem nebyl schopen ke ksichtu přiřadit jméno. Ten převzal všechny dokumenty, udělal formální přejímku a chystal se odejít. Při odchodu však najednou přišel telefonát, na základě kterého se vrátil do prostoru formální přejímky a zůstal tam sedět. Tak jsem za ním přišel a zeptal se, jestli jsou nějaké problémy s formálkou. Tam mi řekl o úmrtí příbuzného v rodině jezdce a řekl, že momentálně se v týmu řeší, jestli bude posádka startovat nebo se všechno vzdá. Když jsme to začali probírat, tak jsme se shodli na tom, že pilot nejspíš bude chtít odjet co nejdřív domů řešit nastalou situaci a na závodění nebude mít ani pomyšlení. Nakonec dodal, že se v týmu řeší, že když už tam je auto, kompletní tým i anglicky mluvící spolujezdec, tak že by místo Allena startoval on. To mě trochu rozhodilo (pořád jsem žil v domění, že je to spolujezdec). Tak jsem se zbaběle zeptal, že si nemůžu vybavit jméno. No a on se jen usmál a prozradil ho: Robert Virves. Řekněme že dobrou půlhodinu existovala šance, že by se právě on postavil na start s Allenovým vozem. Nakonec ale padlo rozhodnutí, že nikdo s tímto startem na Barumce startovat nebude. A tím skončila jedna z nejbizardnější epizod kolem jedné posádky, co jsem kdy u soutěží zažil. A kdo jste byli na nedělní afterparty ve Flipu, mohli jste tam Roberta potkat...