Rali Ceredigion [ERC, ERCJ, GBR]

Re: Rali Ceredigion [ERC, ERCJ, GBR]

Nový příspěvekod PLuto » úte 10.09.2024 23:15

Rali Ceredigion byla letos premiérově zařazena do ME. Řekl bych, že trochu na sílu, ale budíž. Určitě jí nepomohl termín, v podstatě se po Švédsku, Estonsku, Římě a Barumce stala pátým závodem během letních prázdnin, což většina účastníků ERC prostě není schopna dát dohromady. Nevýhodou byl i pouhý dvoutýdenní rozdíl po Barumce, což znamenalo, že posádky se musí do Walesu přihlásit ještě před samotnou Barumkou. A řešit celní věci v průběhu prázdnin. Další nevýhodou jsou velké finanční náklady, po závodě se asi dá řict, že v nákladech šlo pro většinu účastníků o nejdražší závod letošní sezóny... Do Walesu se tedy vydalo jen pár účastníků napříč všemi kategoriemi.

Reakce na internetu byly vesměs pozitivní, já z této soutěže mám takové rozporuplné pocity. Ale určitě za to může i počasí - přijet ze třicetistupňových veder do deštěm promáčeného dne, kdy se počasí střídá skoro stejně rychle jako na Azorech a teploty se většinou pohybují mezi 15-20 stupni - to nikdy na pozitivním hodnocení nepřidá :) Každopádně se jednalo o první ročník na mezinárodní scéně, takže bylo jasné, že se spoustu věcí budou muset učit. Traťově nabídli pořadatelé zajímavé úseky. Protože jsem tam byl jako člen týmu, nemohl jsem si je projet a tak jsem mohl vycházet jen z videí a fotek. Byl to hodně rychlý asfaltový závod, kde se měnila přilnavost asfaltu a ještě do toho promlouvalo počasí. Důležitým faktorem bylo také katování, hodně těžko se dalo odhadnout, kde se bude katovat a kde ne. Tady byla znalost tratí z dřívějších startů určitě výhodou. Nemůžu si ale pomoct, když jsem projížděl po kraji při cestě na test, vzdálené tankovačky a hlavně každodenně ze servisu na ubytování, tak si myslím, že by pořadatelé dokázali najít zajímavější a techničtější tratě...

Když už jsem zmínil test, ten se uskutečnil v areálu Bont Dolebolion Rally Stage, který byl vybudován v místě bývalého dolu. Zhruba tříkilometrový okruh nabídlu vskutku zajímavou možnost na testování. Jen je škoda, že v okolí nebyl žádný prostor k zahřátí auta a pneumatik, což společně s množstvím aut na trati a tedy nutnosti odjet v jedné rundě maximálně dvě kola zrovna moc nepomáhalo. Ale zajímavá zkušenost. Pro zájemce odkaz na jejich stránky: https://www.slipandgripautomotive.co.uk ... lly-stage/

Obrázek

No a vrcholem dokázaujícím zájem o evropského bylo pak samotné vyhlášení, kdy ve stejné době, kdy na cílové rampě přebíral Timo Schulz pohár za třetí místo v Junior ERC, tak na vedle postavených stupních vítězů probíhalo stříkání šampaňským nějaké národní třídy...

Závod jako takový probíhal celkem v pohodě. Bylo jasné, že na takto úzkých tratích bude jakákoliv nehoda znamenat velké problémy a pravděpodobnost rušení. To se také stalo, ale nedokážu se ubránit pocitu, že se situace dalo vyřešit efektivněji a některé ze zkoušek nerušit. Hlavně junioři v sobotu přišli o jeden průjezd nejdelší zkoušky a v neděli o kompletní první sekci. Z už tak chabých 180 km zkoušek tak na některé posádky ve finále zbylo pouhých 125 km...

Co se týká závodu samotného, bylo vidět, že jim FIA ani promotér příliš nepomohli. Nebyl tak třeba obsažen flexi servis, v sobotu večer tak musel proběhnout jen normální. Všichni si tam z toho dělali srandu, že pořadatel neví, jak flexi servis funguje, tak ho vůbec neudělali... Uzavřené parkoviště bylo na horním patře garáží místního obchodňáku Tesco. Ale bylo tak uzavřené, že když jste vezli posádku vyzvednout auto, tak jste bez problémů mohli do toho UP vjet a auto zaparkovat. Pak to aspoň trochu vyčlenili, ale auta pro superally stály normálně mezi ostatními týmovými. A takové uzavřené parkoviště před power stage bylo úplně průchozí a diváci si klidně mohli na auto šáhnout.

Osobně jsem ale měl pocit, že na tomto závodě byl prioritní Britský šampionát a ME bylo jen jakýmsi přítěžkem. A co jsem se bavil s ostatními účastníky, tak mi potvrdili, že mají obdobný pocit. O něčem svědčí už to, že národní pole mělo servisní prostory v okolí ředitelství na asfaltových/betonových plochách, navíc podél hlavní cesty směrem do centra města, takže všech těch pár diváků, co na závody přijelo, tak zamířili tam. Naopak ERC pole bylo strčené na výpadovku z města na nezpevněnou plochu. Místo bylo dokonale ukryté a tak tam zamířili jen diváci, kteří jej náhodou objevili poté, co jeli navštívit nedaleký McDonald. A stánky v servisu? Bylo krapet překvapením, že třeba v pátek v době, kdy startovala úvodní zkouška, tak už byly zavřené... A to měli pořadatelé velké štěstí, že se umoudřilo počasí a kaluže byly v servisu jen při příjezdu týmů a postupně to vyschlo. Protože v neděli večer zapršelo a ráno vypadala servisní zóna takto:

Obrázek

A další příklady? Tankovací zóna. Pro účastníky britského šampionátu krásné stany i s podložkou, pro ostatní určený plac na druhé straně areálu bez jakékoliv podložky, hasičů či pořadatelů. Na prvním obrázku najdete, jak to vypadalo v regulerní tankovací zóně (pohled je na tankovací zónu těch, co si tankují sami, vzadu vidíte stany Carless těch, co jedou britský šampionát či si od nich koupili palivo):

Obrázek

Ještě viditelnější to pak bylo ve vzdálené tankovací zóně, což můžete vidět zde:
Obrázek
Obrázek

A v drobných nedokonalostech bych mohl pokračovat. Třeba auxiliary parking pro evropany byl ve stejném místě, jako tankovací zóna (bylo to naproti servisu). Jenže tato zóna byla za plotem a branou, takže jakmile se v sobotu skončilo s tankováním, brána byla zavřena. Jenže posádky (a tedy i mechaniky) v tu dobu ještě čekal večerní servis. A nebo antikaty. Na team managers meetingu jsme se dotazovali, zda již byly všechny antikaty postavené během seznamovacích jízd. Na to nám bylo ředitelem sděleno, že u všech antikatů byla na cestě namalována růžová šipka, aby šlo poznat, kde budou. Na náš dotaz, jak má být ta šipka vidět v případě, že tam při tréninku antikat nebyl a tudíž se katovalo a vytahané bláto pokrylo cestu, odpovědět nedokázal. Nedokázal odpovědět ani na dotaz, kolik je na které RZ antikatů. Tak jsme jej požádali, jestli by mohli vydat zprávu ředitele s přesnou pozicí jednotlivých antikatů. Na to bylo odpovězeno, že když jich nebude moc, tak to udělají... A nebo vážení aut při vjezdu do servisu. Protože se jelo na podmáčené trávě, udělali na tom jakousi plovoucí desku. A na ní se vážilo. Jistě si dovedete představit přesnost takovéhoto vážení. Viz obrázek.

Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rali Ceredigion [ERC, ERCJ, GBR]

Nový příspěvekod Peperoma » stř 11.09.2024 22:53

Děkujeme p. Linhart, za Vaše postřehy.
Jaké máte předběžné pocity s blížícího se Rajdu Slaski?
Peperoma
N/1
 
Příspěvky: 30
Registrován: pát 22.11.2019 18:00

Předchozí

Zpět na Sezona 2024

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků