Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Re: Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Nový příspěvekod PLuto » pon 17.06.2024 09:11

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Nový příspěvekod PLuto » pon 17.06.2024 22:34

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Nový příspěvekod PLuto » úte 18.06.2024 01:57

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Nový příspěvekod PLuto » úte 18.06.2024 18:50

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Nový příspěvekod PLuto » čtv 20.06.2024 11:33

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Royal Rally of Scandinavia [ERC, ERCJ, SWE]

Nový příspěvekod PLuto » pon 24.06.2024 23:27

Za sebe musím říct, že mě tato soutěž celkem zklamala. Už jsem si zvykl, že soutěže, které byly dříve v MS a jdou najednou do pro ně podřadné Evropy, tak k tomu přistupují stylem "my jsme pořádali MS, my víme všechno nejlíp a máme to na háku". Nejinak tomu bylo i zde. Každopádně všichni si loňský ročník dost pochvalovali, tak jsem čekal, jaké to bude. Od začátku do konce se všechno točilo kolem rodiny Solbergů, ale to je celkem pochopitelné. Spíš mě mrzely přešlapy organizačního rázu. Například se jim konečně podařilo vybrat reprezentativní shakedown (ten vloni absolutně neodpovídal charakteru tratí), ale jaksi zapomněli, že by někde měli umístit i servisní vozy. Pro tyto účely si vybrali celkem úzkou příjezdovou šotolinovou cestu, na které se měly vejít týmy s jejich kamiony. Plus přilehlá louka na trávě, což bylo po předchozích deštích už dopředu nereálné. I když jsme je na to upozorňovali dopředu, pořád nás ujišťovali, že je tam místa dost... No, byli jsme rozstrkaní všude možně kolem. Technická přejímka byla zatím jedna z nejhorších, co jsem zažil. I když jim tam jelo jenom 41 aut, tak se to neskutečně táhlo, bylo obrovské zpoždění, místní technici pořádně nevěděli, co dělat. I FIA technici z toho šíleli...

Pro slavnostní start a superspeciálku byla vybrána zóna u nákupního střediska hlavního sponzora Bauhaus. Začnu slavnostním startem, který se zde konal ve stejné době, kdy se připravovala úvodní superspeciálka. Po zmatcích s tím, kdo může auto dovézt a jestli tam musí být posádka už od začátku přišlo zjištění, že do prostoru slavnostního startu se dostanou jen lidé, kteří mají koupenou visačku. Nikoho nezajímalo, že chceš jít jen do obchodu - to pak musíš obejít celý obchodní dům k bočnímu vchodu. A že chceš jako nakupující jít ven hlavním vchodem na parkoviště? Smůla, ochranka tě nenechá. Samotným vrcholem pak byla autogramiáda. Už pozvánka ve stylu, že tam něco bude půl hodiny před začátkem slavnostního startu, ale nikde nebylo napsané, jestli je to povinné nebo dobrovolné, o něčem svědčila. Ale provedení překvapilo nás všechny - pracovně jsme to nazvali stádo ovcí. Pořadatelé vypáskovali kruh, do kterého nahnali posádky. Diváci pak chodili kolem nich a nechávali si podepisovat věci. Žádné stoly, žádné židle. Kdyby pršelo, kdo ví, jak by to dopadlo. Hodně nedůstojné provedení. Situace s Filipem Marešem je známá, když dovezl auto před holding area, tak mu praskla hadice a vytekl olej. Bylo tedy potřeba domluvit, že půjde přes rampu pěšky a mechanici si potřebovali odtáhnout auto. Samozřejmě, stykař v nedohlednu, telefon nebral. Další na řadě ředitel, to samé. Naštěstí jsme se přes promotéra a FIA bezpečáka, kteří byli na místě (a právě probírali očekávaný večerní fotbalový match jejich zemí Německo-Skorsko) dokázali probojovat na dispečink a tam si to nechali schválit. Samotná první zkouška byla taky hodně divná. První část v se jela na šotolině v lesíku vedle nákupního centra, ta byla v pohodě. Závěrečná část se ale jela na asfaltu po cestách a parkovišti kolem zmíněného Bauhausu. První část byla vytýčena nepříliš pevnými plastovými stojánky, které pak přesly v nízké a z auta stěží viditelné betonové zábrany. Co ale bylo horši, tak z mého pohledu naprosto nesmyslně úzký koridor, že se až divím, že se tam nic nestalo.

scandinavia2024_autogramiada.jpg


Co se týká klasických zkoušek v pátek a v sobotu, tak nemůžu sloužit, protože jako členové týmu se mimo závod na tratě dostat nemůžeme a během závodu jsme neustále pendlovali mezi servisem a vzdálenýma tankovačkama. Ono se to řekne, že je to "jen" 64 km, ale je to švédských cestách je očistech. Dálnice vede jen kousek, jinak se jede po obyčejných cestách. Ty jsou prošpikované všemožnými radary, takže je potřeba extrémně dbát na dodržování rychlosti. To značným způsobem znesnadňuje hodně časté a dost nelogické měnění rychlosti, takže je hodně těžké udržovat si přehled o tom, jakou rychlostní v daném úseku můžete jet... Co mě ale zklamalo nejvíc, tak byla atmosféra. U slavnostního startu bylo jen pár lidí, v servisu bylo po celou dobu mrtvo. Ani jezdecké obsazení nebylo žádným zázrakem, soutěž nebyla zařazena do švédského šampionátu a tak se z domácích posádek skoro nikdo neukázal. Proto taky startovalo tak málo posádek. Každopádně k tratím bych přeci jen jednu poznámku měl - kvalifikace. Na šotolinovém závodě extrémně důležitý úsek. Pořadatelé o ten plánovaný přišli pouhý týden před startem. Přesné důvody se asi nedozvíme, ale v kuloárech se hovořilo, že se vzbouřili domorodci poté, co organizátoři nesplnili sliby z minulého roku. Řešili tedy náhradní variantu, kterou se jim sice podařilo najít ve stejné lokalitě i s obstojnou délkou 4,64 km. Ale ta kvalita... O něčem svědčí už průměr vítězné posádky 145 km/h i fakt, že posádka po startu došla až na pátý rychlostní stupeň a ten zůstal zařazený až do cíle zkoušky...

Každopádně, sportovní stránku jsem zhodnotil v samostatném článku. Soutěž jako taková mě ale nijak zázračně neuchvátila.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Předchozí

Zpět na Sezona 2024

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků