O první sprintové body se bude bojovat na VyškovskuNezvykle brzký termín 18. – 19. dubna připadl v letošním motoristickém kalendáři 17. ročníku Böttcher rally, která se v okolí Vyškova uskuteční jako úvodní díl Mistrovství České republiky ve sprintrally a Poháru České republiky v rally. Oblíbená soutěž letos doplatila na podivné změny v kalendáři českého šampionátu a byla odsunuta ze svého obvyklého zářijového termínu. Kromě řady organizačních komplikací, které toto rozhodnutí vyškovským pořadatelům způsobilo, se tím Böttcher rally dostala do nelichotivého sevření řady významných podniků u nás i v zahraničí.
Přeložení soutěže ze září na duben připravilo pořadatelům z Hanáckého rally klubu nejednu nepříjemnost. Jednak se jim podstatně zkrátila doba na přípravu nového ročníku, navíc byli po čtrnácti letech nepochopitelně vyškrtnuti z kalendáře Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Ani jedna z těchto změn přitom dosud nebyla pořadatelům logicky vysvětlena, neboť loňské hodnocení jak ze strany sportovních komisařů, tak ze strany soutěžních posádek žádné zásadní výtky na adresu pořadatelů neobsahovalo. „Naším údělem je zřejmě být navždy „ohroženým podnikem“, aniž by nám někdo ukázal výsledky nějakého seriózně provedeného hodnocení jednotlivých podniků. Přeložením soutěže se nám čas na přípravy zkrátil na necelé čtyři měsíce. Je vůbec možné, že by v rally komisi nevěděli, kolik času zabere nachystat stoprocentně rally?“ – řekl tajemník soutěže Jan Olejníček. „Je to deprimující. Ale tento pocit není vyvolán nějakými osobními dojmy, to jsou neoddiskutovatelná fakta. Podívejme se třeba na „náhodnou“ kumulaci podniků kolem záhadně určeného termínu pro Böttcher rally: Valaška, po týdnu „slovenský“ Eger, po týdnu Šumava s Vltavou, po týdnu Vyškov… Nebo další podnik, který náš rally klub organizuje - rally Tišnov - týden po Hustopečích, týden před Krkonoši… Obě soutěže samozřejmě bez historiků, kterým jsme se vždy snažili vytvořit co nejlepší podmínky. Je to náhoda a nebo záměr?“ – dodal tajemník.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem letos pořadatelé neplánují žádnou zásadní obměnu tratě. V souladu s regulemi sprintového seriálu bude Böttcher rally jednodenní soutěží, přičemž celková délka rychlostních zkoušek se vyšplhá těsně pod horní hranici 90 km. Organizátoři byli pro letošek bohužel nuceni vyškrtnout z programu oblíbenou Račickou „erzetu“, která patřila do itineráře vyškovské soutěže posledních osm let. „O kvalitách této rychlostní zkoušky samozřejmě není pochyb, ale ne úplně stejný názor mají kvůli dopravním omezením někteří lidé v Pístovicích. Kromě toho tudy projíždí na dnešní dobu až neskutečně mnoho autobusových spojů IDS, které je problém odklonit, i když jedou skoro prázdné,“ vysvětluje důvod nezařazení jedné z nejoblíbenějších zkoušek soutěže Jan Olejníček. Na konkrétní informace o podobě trati je ale přeci jen ještě brzy. Zatím můžeme prozradit, že je v plánu osm rychlostních zkoušek na třech úsecích, z nichž se tři testy pojedou ve třech průjezdech a ten nejdelší celkem dvakrát.
Všechny informace o XVII. ročníku Böttcher rally Vyškov včetně shrnutí nedávné historie tohoto závodu mohou zájemci zhlédnout na oficiálních stránkách vyškovského rally klubu –
http://www.rallyvyskov.cz. V nejbližší době budou na tomto webu ke stažení i zvláštní ustanovení, která nyní ještě čekají na schválení automobilovou federací.