Mirek Fric píše:Tak přesně tyhle loga z pohledové strany jsem "měl" na mysli (takoví pitomci to nejsou)...
Podívejme se na tvé "ultra přesná data":
1) Vizuelně snad podobný blok neznamená, že jde o stejný motor.
2) Že na nějakém dílu mají možná výrobní označení "náhodou" ze společné výrobní linky nebo dodavatele ještě není důkaz, kdo je nebo konkretní motor vyvíjel. Ukazuje to jen šetření výrobních nákladů a vytěžování výrobních kapacit.
3) Že převodovka má na pohled stejný obal neznamená, že vnitřnosti jsou shodné, natož kdo konkrétní verzi přesně vyvíjel.
4) Volvo v Koping nexistuje vic jak 6 let, tedy nemůže vyrábět ani vyvíjet převodovky. Je z něj AWD cetrum to ano, ale AWD cetrum Getragu. Zapoměl jsi také Dana Corporation, tak že ani to co z něho zbylo nepatří většinově Volvu (proto se firma jmenuje mimochodem Getrag All Wheel Drive AB). Je úsměvné jak to ty popisuješ... "jako dceřinou společnost Volva"...
ne, je to zcela nezávislý dodavatel, součást Getrag Group. Má AWD centra v Cologne (Köln), Köping and Gothenburg (Göteborg) a poskytuje služby hlavně globálně/í Ford Motor Company.
5) Ford má 100% právo vzít převodovku ze svého koncernu, tedy ve 100% svém vlastnictví, tedy svou, upravit ji a prodat.. od nikoho ji kupovat nemusí, podobně s I5 motorem. Jako když Land Rover vyvíjel pod Fordem pokočilý 4WD a dnes podobný a lepší systém má nový Explorer. A to Ford dávno LR nevlastní a systém nemá od LR ani licensovaný ani vyráběný v JV, má patenty na systém sám.
Land Rover dokonce vydal PR, že podobný systém vyvíjeli kupu let, ale team zaměstanců Land Rover, kteří na systému pracovali, jsou teď u Fordu. Podobně je u Volva, po prodeji nastal exodus lidí z Volva do Fordu. Tak že bych na to, co je Volva, byl hodně opatrný!!!
5) Že někdo něco začal vyvíjet neznamená, že to je navždy... Volvo si dnes nedělá úplně samo nic ani v jedné uvedené oblasti, ani motory, ani převodky, ani platformy ani to AWD.
Ford jasně uvádí, že vyvíjel motor i převodovku u I5 např. pro RS. Volvo v žádné své tiskové zprávě neuvádí, že by pro Ford vyvíjelo motor do ST nebo RS nebo jiný I5 Duratec. Za fakta jsou považovány jen ty informace, které jsou jasně prokazatelné. Ne něčí subjektivní osobní výzkumy-názory.