od -xp- » úte 07.10.2014 07:35
Posledních víc jak deset let slepého přizpůsobování se evropským rally-předpisům (které je i v jiných oborech lidské činnosti našim tvůrcům různých předpisů tolik vlastní) postupně zcela degradovalo český mistrák, resp. radikálně napomohlo snížení zájmu o MMČR jak ze strany jezdců, tak i ze strany diváků a sponzorů. Vyhovovalo to jen malé části pořadatelů a i mnozí z nich už v poslední době prozřeli a pochopili (stejně jako jinde v Evropě), že jim status různých evropských druholigových mistráků žádné posádky ani peníze navíc nedodá.
Takže tenhle krok beru jako osvobození od (pro naše mistrovské podniky zcela nepřiměřených a mnohdy nesmyslných) nároků ze strany evropských předpisovatelů čehokoliv. V první řadě jde o bezpečnost a jak jsme si v poslední době ověřili, v té jsme momentálně na evropsky nadprůměrné výši a je ve výsostném zájmu všech pořadatelů si tuhle laťku udržet, takže o to bych se v současné době nebál.
Na druhou stranu, například opatrnost v rámci zavádění WRC je skutečně na místě a stojím za tím, že by absolutní mistr (a myslím, že i mistr 2WD) měl povinně jet s „evropským autem“, tj. i třeba na nových gumách tak, aby pak bylo pro něj možné i zcela korektní mezinárodní porovnání (zejména pro mladé posádky velmi důležité). Jak již bylo nakousnuto výše, větší uvolnění hrozí rizikem, že by si mohl někdo z bohatších třeba jen mírně nadprůměrných jezdců přivézt nově ze zahraničí špičkovou techniku té doby (třeba xsaru) a titul absolutního mistra by se tím mohl degradovat , vozy R5 a S2000 by na něj ani ve špičkových rukou nemusely stačit.
Takže vozům WRC, GT, pohárovkám, starým pneumatikám a vůbec všemu starému, ale bezpečnému pro velký mistrák jen houšť, jen jsem přesvědčen, že by stačilo pro tyto vozy získávat úspěchy na jednotlivých soutěžích a bodovat pouze ve třídách.