od Tomáš » úte 24.05.2016 22:54
Již chvíli tu pozoruji debatu a zkusím přidat.
Nuže, ač se snažím sebevíc, stále se nějak nemůžu dojmout nad "páchanými nespravedlnostmi" vůči Ogierovi (či komukoliv jinému, kdo bude ve vedení šampionátu). Jak už se tu psalo výše, takže na té první pozici má jezdit v nevýhodě (a to jen na některých podnicích) kdo? Ten, kdo je slabší, a naopak ten lepší má mít ještě lepší podmínky?
Dožadovat se absolutní spravedlnosti v tak specifické a už ve své podstatě nespravedlivé disciplíně jako je motorsport je přinejmenším naivní. Ostatně jak lze vůbec s jistotou tvrdit, že Ogier je v současnosti nejlepší jezdec v rally. Upřímně řečeno, jediná jistota je, že v současnosti je lepší Ogier než Mikkelsen a Latvala. Stejně tak lze s vysokou mírou jistoty prohlásit, že Paddon se Sordem jsou lepší než Neuville. Ale troufne si někdo tvrdit, že Ogier je jezdecky výš než Paddon, resp. Mikkelsen než Sordo? Ve spojení s autem ano, ale kdo dokáže porovnat, jak srovnatelně na tom je Polo s Hyundaiem?
Odbočím do míčových her. V Americe je naprosto běžné, že týmy v hokejové NHL či basketbalové NBA mají platové stropy. Ty poslední týmy v dané sezoně si navíc vybírají v draftech nováčků jako první. Křičí tam někdo, že je to nespravedlivé? Že ten slabý dostává výhodu, když ten silný si vybírá až jako poslední. Naopak, taková pravidla zajišťují, že se jedná o nejzajímavější a tím pádem sledovanější soutěže na této planetě a odhadnout před sezonou, kdo nakonec vyhraje třeba Stanley cup, je prakticky nemožné.
Oproti tomu naše slavná basketbalová liga žádné takové omezení nemá. A pak to vypadá tak, že "slavný" Nymburk, do kterého narve bývalý komunista a jeden z největších polistopadových šíbrů Jansta obrovské peníze (mj. i ze státního Čezu), přesahující součet rozpočtů všech ostatních týmů, vyhrává tak, že to nikoho nebaví. Pak si pustím finálový mač, kde bije Nymburk druhý Děčín o 50 bodů, abych po několika minutách přepínal na jiný kanál.
Takže shrnuto - dosáhnout spravedlnosti v motorsportu nelze. Pokud Ogier bude (ve spojení s autem - týmem) nejrychlejší, s největší pravděpodobností znova vyhraje titul. Rozdíl bude jen ten, že nevyhraje 10 závodů za sezonu, nýbrž třeba "jen" čtyři, přitom závody budou pro fanoušky zajímavější.