Mluví se dokonce o 430Nm a výkonu ke 400 koním. Údajům bych celkem věřil vzhledem k tomu že Fiesta R5 má 295 koní s Fabia R5 má dokonce 310 koní. WRC má navíc vyloženě závodní motor bez nutnosti používat sériové díly, takže nárůst výkonu je prostě velký. Účinnost spalovacích motorů je dnes na úplně jiné úrovni díky přímému vstřikování než byla před deseti lety.
Čejdo, samotných 380 koní při 6000 otáčkách se rovná 455 Nm při 6000. Jednak ten výkon je nejspíš vyšší, kolem těch 400 koní a druhak to znamená, že maximální krouťák musí být podstatně vyšší než ten v 6000 otáčkách, tzn. přes 500 Nm. Mimochodem podle mne i některé R5 mají cca 450 Nm.
Já vycházím z toho, že jestliže to auto má +/- 400 koní v +/- 6000 otáčkách a kroutící moment s restriktorem sotva může být konstantní mezi třeba 4000-6000 otáčkami, tak to maximum musí být určitě přes 500. Jak moc to nevím, ale nedivil bych se nějakým 550 Nm.
Tak oni airbagy taky už jsou nějaký pátek v sérii a závoďáky ja nemají. Myslím, že cpaní technologií do závodních aut za každou cenu nemusí být vždy dobře. Jako příklad uvedu třeba řízení výkonu motoru z boxů v F1. Ano dokážeme to, ale prospívá to sportu? A je to nutné?