od Mirek Fric » stř 28.06.2017 19:41
Jestli je pravda, co se nyní povídá, tak Citroën přijal při vývoji C3 obrovské riziko, že z auta bude záludná mrcha a přesně to se stalo. Údajně i v šotolinové verzi totiž auto mělo rozložení kroutícího momentu standardně 30/70 ve prospěch zadní nápravy, což je něco, co nikdo nikdy ve WRC neudělal a nejspíš k tomu všichni měli důvod (přestože teoreticky by mělo být upřednostnění zadní nápravy výhodnější). Nerovnoměrný poměr momentů 40/60 používal Citroën u C4 WRC, ale pouze na asfaltu a i tak se říkalo, že soukromníci jezdili na asfaltu šotolinový mezinápravový diferenciál s rozložením 50/50, protože ho jinak jednoduše neuměli zkrotit.
Neoficiální informace říká, že od Polska pojede Citroën rozložení momentu mezi nápravy rovnoměrně 50/50, přičemž logicky došlo i na homologaci nových nastavení zadního mechanického diferenciálu.