Pravdu díš Haryku, 103 vs. 102, už jsem si taky přečetl pravidla, jen jsem nevěřil tomu že při počtu pěti odjetých závodů se může něco škrtat
Omlouvám se tedy za mylnou informaci. Nicméně nic to nemění na krizi Míry Tarabuse.
K dnešku - ráno extrémní mlha, těžké podmínky, vlhko, bordel na cestě, zima, teploty okolo 4-6 stupňů, okolo oběda vysvitlo sluníčko, začalo být teplo, hezké počasí vydrželo až do poslední RZ, přesto podmínky na trati poměrně náročné, bylo (alespoň co jsem viděl) na některých místech docela vytaháno a bylo to takové oslizlé (ostatně jako vždy na Vsetíně, i když jsem na Semetíně nebyl a tam to bylo údajně nejhorší). Ráno jsme šli na Hošťálkovou do poslední zatáčky před cílem, stál jsem na úrovni fotobuňky - poměrně dlouhý přehledný úsek (stáli jsme vedle Honzy Černého), na oko opatrný Vlček, velmi svižně Míra Tarabus, hezky Grzyb, hodně překvapivě s velkým nasazením Melichárek, který to jako jediný držel až kus za fotobuňku (hodně mě překvapil, v těchto podmínkách jsem nečekal, že bude stíhat první trojici, natož že dokonce RZ vyhraje, v mlze a na uklouzaném mu to na Vsetíně nikdy moc nešlo, fakt příjemné překvapení). Na oko hezky i Tlusťák, dveřma napřed Silvero, který si to od rána očividně dost užíval. Zbytek R5 už hodně znatelný rozdíl i okem. Ve velkém tempu Pešl, hezky tradičně Březík s Firlou. Výborný byl na oko Smékal, který do toho od rána opravdu šel, to samé se dá říci i o Kamencovi. Slyšeli jsme od cíle po zvuku, že Nešetřil šel někde ven kousek po startu (neví někdo kde přesně
) a už se asi nevyhrabal na trať. Pak mě dost zasáhla zpráva o těžké havárce Radka Kupce. Ona by to asi ani nebyla havárka, kdyby na "Zawadově místě" v opačném směru nevyrostla (není tam moc dlouho) dřevěná ohrada. Horizont nakopával i ve třetím průjezdu téměř všechna auta, bohužel jedno ze dřev nešťastně proniklo přes přední okno až do auta v místě řidiče. Informace o přistávajícím vrtulníku na místě nehody mi zkazila chuť do dalšího průběhu rally, takže jsme se jen tak v tichosti přesunuli na RZ Jabloňová, tradiční levá na zídce, stáli jsme tak, že jsme viděli část toho rychlého příjezdu. Celá špička moc hezky, nejvíc mě zaujal hodně pozdním bržděním a lehce jinou stopou (pekelně rychlou) Grzyb. Hodně aut projelo dveřma napřed (až nečekaně velké množství) nebo alespoň šáhli na ručku. Samozřejmě Silvero tady doslova pálil gumy, Pešl udělal hodiny a musel couvat. Opravdu extrémně rychlý byl Pospíšilík (který byl už na Semetíně desetinu za Smékalem), nevěřil jsem, že takové tempo ustojí až do cíle. Velice hezky se s Fabií S2000 sžíval i Dan Zpěvák, příjemně překvapoval při premiéře s DS3 i Petr Zedník (škoda problému na poslední RZ). Hodně mě zaujal nádherný Neumannův Escort, nejdivočejší nálet měl ale z historiků jednoznačně Petr Hustý s Mercedesem. Ještě jsme se stihli najíst a vyrazili na poslední Hošťálkovou. Tady jsem viděl stopy na cestě od Kupcovy nehody a taky auto, docela mě mrazilo v zádech, naštěstí přišla informace, že je Radek mimo ohrožení života, což mi alespoň částečně dovolilo si poslední RZ užít. Vystoupali jsme úplně nahoru (asi 150m pod rozhlednu Maruška, teda já jsem to od parkoviště až skoro do poloviny kopce spíš vybíhal), z tohoto místa bylo vidět snad 35-40s jízdy. Dlouhý přehledný úsek (dneska jsem skoro nefotil, spíš jen tak pro sebe prvních pár aut do archivu, takže jsem si to náležitě užíval) zakončený dvěma cutovacími zatáčkami (v první byl anticut, druhá se jezdila po břehu). Bylo vidět, jak mají jezdci z úplně prvního horizontu po těžké havárce celkem respekt, přesto se našlo pár jedinců, kteří tam měli krizi, Vlček opět na oko opatrnější, bez zbytečných cutů, ale hned druhé auto výše zmíněný Tarabus, u kterého bylo vidět, že se chce pokusit vyhrát a od spodního úseku to držel hezky, pak ale na té kompresi zhoupnutí a hodiny ve vysoké rychlosti na louce (se štěstím). Na tomto rychlém a přehledném úseku se dívalo hezky na celou širší špičku, z průjezdů které mě zaujaly bych asi vypíchl Lumíra Firlu, který byl na oko očividně rychlejší než další enka, velice pěkně jedoucí Dan Zpěvák, příjemně mě překvapil Silvero, který ale hodně při chuti dost cutnul tu poslední pravou u rodinného baráku na vrcholu kopce a nadzvedlo mu to minimálně jedno kolo, trošičku najel i na louku, ale neubral. No a v této hodně rychlé pasáži mě dost zaujal i můj černý kůň Kamenec. Bylo vidět, že Rada se každým kilometrem s autem sžívá a tuto poslední RZ jel už hezky. Strašně rychle okolo nás projel z objemově slabších tříd i Vraj a taky Petr Krajča, ten jel s Cliem neuvěřitelně, příjemně mě překvapil i Jarda Tomaštík, který nejel vůbec špatně, tradičně Zbyňa Hrabec s Civicem a taky Martin Černý s Ladou VFTS. Postupně jsme se posouvali níž a níž, abychom na historiky skončili v odbočení u hospody. Nádherně a přitom velmi rychle jel Hustý (zasloužená výhra), hodně zeširoka Aleš Jirátko, na oko nemastný neslaný Jurečka s Imprezou 555 (časy mu tam celkem padaly), hezky bratři Daňkovi a na závěr dne mě překvapil pěkným průjezdem i Pepa Kakrda. Kdybych si mezi všemi těmi hezkými výkony měl vybrat, tak za mě asi největší překvapení rally byl Tomáš Pospíšilík, který se skvěle rozjel druhou etapou v Příbrami a v nastoleném tempu pokračoval i na Vsetíně, upřímně jsem si hned ráno říkal, že takové tempo nemůže ustát až do cíle, předvedl moc hezký výkon.
Na závěr mistrovské rallyové sezony na české scéně musím říci, že nebýt té nehody R.Kupce, opravdu bych si to dost užil. Bylo poměrně hezké počasí, relativně dobrý výběr míst, hodně velkých sportovních výkonů, velké nasazení a boj o první místo absolutně (po 3 RZ první trojice v 0,7s!), stejně tak boj o nejrychlejší produkční vůz, tradičně špička dvoukolek, velká přetahovaná i mezi historiky apod., navíc se kolem tratí sešlo docela dost diváků. Nezbývá nic jiného než poděkovat organizátorům za hezkou soutěž a snad na některé rallyshow zase nashle.