Vozy kategorie R5 (Rally2)

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 08.02.2019 22:54

První letošní homologovanou R5 je Proton Iriz R5:

Obrázek
Obrázek
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9467
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 14.02.2019 16:48

Nová generace Fabie R5 bude poprvé odhalena na autosalonu v Ženevě. Homologace je plánovaná někdy na druhý kvartál letošního roku.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9467
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 07.03.2019 15:30

Proton má mezinárodní homologaci.
https://www.facebook.com/MellorsElliot/ ... =3&theater
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Hanzini » čtv 07.03.2019 23:26

pár záběrů z dneška :D
phpBB [video]
Hanzini
N/1
 
Příspěvky: 79
Registrován: úte 21.06.2016 16:03
Bydliště: VM

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 08.03.2019 21:04

phpBB [video]
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9467
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 20.03.2019 19:15

První video nové Fiesty R5:

phpBB [video]
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9467
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 22.03.2019 21:05

Volkswageny z BRR se na Azorech zatím překvapivě dost sypou. Oběma autům odešlo řízení (Griebelovi už na testu, takže nejel shakedown a kvalifikaci, než mu přivezli nové řízení letadlem z Německa). Griebelovo auto ale nefungovalo pořádně ani dneska. Nejprve zlobil motor, který vynechával a pak přestaly fungovaty zadní brzdy.

Problémy s řízením jsou nejspíš nutná daň za to, že VW zůstal u koncepce zavěšení s velkým záklonem předních tlumičů a tím pádem i velkým závlekem přední nápravy. Tyhle problémy mělo snad každé auto s touhle koncepcí a celkem to dává smysl...
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Group B » pát 22.03.2019 23:04

Mirku, která auta ještě měla tuhle koncepci zavěšení?
Mě zatím Polo R5 výsledkově až na pár vyjímek příjemně překvapilo.Zítra ho čeká těžký křest v Italském mistráku, tak uvidíme.
Group B
A/5
 
Příspěvky: 238
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Mirek Fric » sob 23.03.2019 00:08

Fabia S2000, Polo WRC, Fiesta S2000, Fiesta R5, Fiesta WRC například, ale i spousta dalších. U všech těhle aut se ale problémy s řízením a posilovačem objevovaly a občas i dost často (Fabia S2000 zpočátku, Fiesty docela často dodnes atd.).

Škodovka se určitě i kvůli tomu odhodlala k atypické variantě McPhersonu na Fabii R5, kterou později zkopíroval Citroën na asfaltovou verzi C3 WRC a Hyundai na svoji R5 (na WRC ne). Sice nemám v ruce žádná čísla, ale myslím, že důvod, proč VW zůstal u té původní Fabia S2000/Polo WRC koncepce je větší dosažitelný zdvih náprav.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R5

Nový příspěvekod Karbonyl » sob 23.03.2019 00:17

U Fiesty je to spíš softwarového rázu, tam se většinou pokažené servo "opravilo" resetem auta. Ale je to zřejmě tak neřešitelný problém, že M-Sport aktuálně i pro dožívající Fiestu R5 vyvíjí novou variantu řízení, kde místo elektrického posilovače bude stará dobrá hydraulika.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9467
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků