Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Historic

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Walach » pon 08.08.2022 13:16

Tomáš píše:Kubo, ale toto co píšeš výše, už má hlavu a patu. A není to jako u čtení tiskovky, kdy jsem si říkal, že si někdo ze mne dělá srandu ....
Takže se zájmem promotéra (ale i pořadatele) si plně rozumíme. Byl by nesmysl poskládat do jedné sekce třeba 3 erzety za sebou po půl- až 3/4 hodině a ošidit se tak o celkovou délku vysílání. Ale ještě jednou - toto je zájmem obou, tedy jak promotéra (jeho reklamy), tak pořadatele (jeho reklamy). Dosud se totiž jen psalo, že ta (neformální) hodina je kvůli promotérovi.
Logiku dává i to, že míň úseků = menší náklady (mj. menší počty časoměřičů) pro pořadatele. Budu upřímný - když jsem tu tiskovku četl poprvé, tak jsem si říkal: houby promotér, chtějí ušetřit a jen to házejí na někoho jiného. Pak jsem přemýšlel - ale vždyť Honza Regner zmiňoval, že jste byli kousek od MS. No tak to musí být k dispozici mnohem větší balík peněz a letos tedy nebude na BR problém s financemi jako 2020. Teď to ale vypadá, že zase tak velká sláva to není, anebo se prostě jen chce ušetřit.
Taky rozumím tomu, že informace o nedostatku časoměřičů či šetření se do tiskovky moc nehodí. Pak je ale nesmysl vymýšlet si zástupný problém, působí to jen trapně.


Dostatek financí na podnik MS automaticky neznamená, že stejné finance jsou k dispozici na podnik ME - v tomhle ohledu je pochopitelné, že to v aktuální situace bude boj pro úplně každého pořadatele nezávisle na tom jestli jde o RSS, MČR nebo ME. Ostatně i poslední tiskovka Pačejova víceméně potvrzuje slova Karboše o vztahu mezi počtem RZ a náklady.
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1969
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 08.08.2022 13:23

Walach píše:Dostatek financí na podnik MS automaticky neznamená, že stejné finance jsou k dispozici na podnik ME
+1
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod PLuto » pon 08.08.2022 13:30

Tomáš píše:Kubo, ale toto co píšeš výše, už má hlavu a patu. A není to jako u čtení tiskovky, kdy jsem si říkal, že si někdo ze mne dělá srandu ....
Takže se zájmem promotéra (ale i pořadatele) si plně rozumíme. Byl by nesmysl poskládat do jedné sekce třeba 3 erzety za sebou po půl- až 3/4 hodině a ošidit se tak o celkovou délku vysílání. Ale ještě jednou - toto je zájmem obou, tedy jak promotéra (jeho reklamy), tak pořadatele (jeho reklamy). Dosud se totiž jen psalo, že ta (neformální) hodina je kvůli promotérovi.
Logiku dává i to, že míň úseků = menší náklady (mj. menší počty časoměřičů) pro pořadatele. Budu upřímný - když jsem tu tiskovku četl poprvé, tak jsem si říkal: houby promotér, chtějí ušetřit a jen to házejí na někoho jiného. Pak jsem přemýšlel - ale vždyť Honza Regner zmiňoval, že jste byli kousek od MS. No tak to musí být k dispozici mnohem větší balík peněz a letos tedy nebude na BR problém s financemi jako 2020. Teď to ale vypadá, že zase tak velká sláva to není, anebo se prostě jen chce ušetřit.
Taky rozumím tomu, že informace o nedostatku časoměřičů či šetření se do tiskovky moc nehodí. Pak je ale nesmysl vymýšlet si zástupný problém, působí to jen trapně.


Ale ona ta hodina je skutečně jedním z požadavků promotéra. Nemá cenu to srovnávat s MS, kde mají nastavené jiné podmínky (promotér tam má víc lidí i techniky). A nemá cenu to srovnávat ani s Fafe a Azorama, které byly první dva závody a promotér jim při svém způsobu komunikace oznámil své požadavky (např. i nutnost času power stage) příliš pozdě, takže oba pořadatelé museli na poslední chvíli překopávat už dávno připravené harmonogramy do pro promotéra aspoň trochu přijatelné podoby. I to byl důvod, proč ZU na oba tyto závody vyšly hodně pozdě a třeba na Azorech se kvůli tomu nejela power stage na Sete Cidades, jak bylo původně plánováno. Takže ano, ta hodina mezi RZtama je výhradně kvůli promotérovi. A nebýt tohoto požadavku, tak by čas mezi Držkovou a Semetínem byl mnohem kratší a nemuseli bychom v Hošťálkové řešit místo na občerstvovací pauzu. Ono se to od počítače strašně lehko říká, ale opravdu to tak jednoduché není, jak to může na první pohled vypadat.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23738
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Tomáš » pon 08.08.2022 13:43

Walach píše:Dostatek financí na podnik MS automaticky neznamená, že stejné finance jsou k dispozici na podnik ME - v tomhle ohledu je pochopitelné, že to v aktuální situace bude boj pro úplně každého pořadatele nezávisle na tom jestli jde o RSS, MČR nebo ME. Ostatně i poslední tiskovka Pačejova víceméně potvrzuje slova Karboše o vztahu mezi počtem RZ a náklady.


Ale tak to je mi jasné, krajane. Na ME bude potřeba 20-30 (můj odhad, ono taky záleží v jaké zemi to děláš, kolik zaplatíš pěšákům u cesty atd., letos třeba i o něco víc), na MS 80-100. A teď si představ, že máš nějaké sponzory a přijdeš za nimi - ty, my můžeme jet letos MS, dáš nám 4x tolik. Tak víš, kam tě pošle. Ve velké míře se to tedy celé opírá o peníze samospráv. A kolik tak že si do toho může dovolit nasypat dneska stát (potažmo NSA, potažmo kraj, potažmo město, ...)? Vzhledem k obecnému šetření asi když to bude stejně jako vloni, tak to bude ještě dobré ...
Proto jsem si myslel, že když už se myslí ve Zlíně na svět, tak ten (finanční) základ je solidní. No a teď už se jen zkouší navýšit (i třeba s pomocí škodovky?, státu?). Momentálně mám ale stále více pocit, že to byla taky jen taková vypuštěná bublina. Teda nemyslím, že by se promotér ve Zlíně nezeptal - kluci, dáte dohromady 300 km erzet a celou organizaci? Jo. Fajn, a jak jste na tom s penězma? No, víte .... Aha, tak my se jdeme přeptat belgánů .... Tedy spíš než těch 5% procent, jak tu kdosi psal, chybělo několik pětimiliónů ...
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1602
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Walach » pon 08.08.2022 13:52

Mates píše:
Ten přejezd mezi RZ1-3, respektive 4-6 v Lotyšsku byl fakt snad 2-3 minuty max, sami jsme z toho byli totálně překvapení, jaký kousíček to je...a navíc opravdu kvalitní místa (při krátké procházce, v obou případech do protisměru RZ). Byl jsem totálně v šoku, že to zjistilo/vědělo tak málo lidí, vzhledem k celkové návštěvnosti. I když oni možná byli i někde jinde na té jedničce, protože se to dalo v klidu s předstihem přejet i třeba z míst někde po startu/v půlce :oops: Bylo to úplně na pohodu...a druhý den ty 4RZ v jednom? Na šotolině výborný tah...na asfaltu by to takhle asi úplně nešlo, přesto to byla rally hodně na pohodu, divácky přívětivá tak, jak už jsem dlouho neviděl. Přístupná pohodová místa kousek od parkování, OK jedno vypáskování byla totální šílenost, mnohem horší únikovka než kdy u nás.

..........


Tady je nutné si uvědomit další věci - například že Kuronský region v Lotyšsku má téměř desetkrát menší hustotu zalidnění, než je ve zlínském kraji; nesrovnatelný je také georeliéf - v kopcovitém území je obvykle úplně jiná hustota komunikací (nemyslím nutně zpevněných silnic), než na rovinatém území apod. Už jen tohle samotné značne omezí možnosti toho, čeho lze reálně dosáhnout co se harmonogramu týká. Na Monte Carlu taky není šance stihnout tolik zkoušek, co na Ypres a neřešíme, že by na tom v knížectví šetřili.
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1969
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Tomáš » pon 08.08.2022 14:01

Tak my to máme k Ypres (nejen reliéfem krajiny) určitě blíže než k Lotyšsku či nedejbože k Monte ;)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1602
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Walach » pon 08.08.2022 15:34

Tomáš píše:
Ale tak to je mi jasné, krajane. Na ME bude potřeba 20-30 (můj odhad, ono taky záleží v jaké zemi to děláš, kolik zaplatíš pěšákům u cesty atd., letos třeba i o něco víc), na MS 80-100. A teď si představ, že máš nějaké sponzory a přijdeš za nimi - ty, my můžeme jet letos MS, dáš nám 4x tolik. Tak víš, kam tě pošle. Ve velké míře se to tedy celé opírá o peníze samospráv. A kolik tak že si do toho může dovolit nasypat dneska stát (potažmo NSA, potažmo kraj, potažmo město, ...)? Vzhledem k obecnému šetření asi když to bude stejně jako vloni, tak to bude ještě dobré ...
Proto jsem si myslel, že když už se myslí ve Zlíně na svět, tak ten (finanční) základ je solidní. No a teď už se jen zkouší navýšit (i třeba s pomocí škodovky?, státu?). Momentálně mám ale stále více pocit, že to byla taky jen taková vypuštěná bublina. Teda nemyslím, že by se promotér ve Zlíně nezeptal - kluci, dáte dohromady 300 km erzet a celou organizaci? Jo. Fajn, a jak jste na tom s penězma? No, víte .... Aha, tak my se jdeme přeptat belgánů .... Tedy spíš než těch 5% procent, jak tu kdosi psal, chybělo několik pětimiliónů ...


Pořád se snažím říct, že MS je svou atraktivitou jinde než ME a tudíž je i značný rozdíl, kdo by se na tom chtěl podílet a v jaké míře - ať už se jedná o soukromé subjekty, samosprávní celky, kohokoliv. Neexistuje však ale úměra typu na MS vám dám tolik, na ME půlku - netahejme tady proto nesmysly o tom že stálý partner by měl najednout vysypat 4x tolik. Nikdo v BCRZ není tak naivní, aby si tohle myslel a očekával úspěch s podobným přístupem.
Je spousta společností, která chce být vidět na té nejvyšší úrovni, ale ostatní je jednoduše nezajímá, nestojí jim to za to - ať už je to rally, fotbal, hokej, cyklistika..

Tomáš píše:Tak my to máme k Ypres (nejen reliéfem krajiny) určitě blíže než k Lotyšsku či nedejbože k Monte ;)


Na Ypres jsem byl a na každou RZ najdeš příjezdovku na každém kilometru, někdy i hustěji, většina z nich přístupná například i za volantem Porsche Cayman. Pár úseků, kde nejsou tak časté příjezdovky tam samozřejmě je, třeba v lese na Hoellebeke nebo na francouzské hranici. To jsem tady na místních zkouškách za těch skoro 20 let tak nějak nenašel, ale možná jen blbě hledám.
Jistě, k Ypres to máme reliéfem blíž než k Monte, ale vzhledem k výše zmíněným skutečnostem to je skutečně irelevantní.
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1969
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Tomáš » pon 08.08.2022 17:29

Walachu, dovolil bych si naši diskuzi ukončit následujícím:
"Pořád se snažím říct, že MS je svou atraktivitou jinde než ME a tudíž je i značný rozdíl, kdo by se na tom chtěl podílet a v jaké míře - ať už se jedná o soukromé subjekty, samosprávní celky, kohokoliv. Neexistuje však ale úměra typu na MS vám dám tolik, na ME půlku - netahejme tady proto nesmysly o tom že stálý partner by měl najednout vysypat 4x tolik ....
Je spousta společností, která chce být vidět na té nejvyšší úrovni, ale ostatní je jednoduše nezajímá, nestojí jim to za to - ať už je to rally, fotbal, hokej, cyklistika."

Opakuji ještě jednou: to, že MS je atraktivitou úplně někde jinde než ME, ale i další věci, které tu uvádíš, to samozřejmě vím. Stejně tak i to, že jestliže se z velké míry o financování podobných akcí starají státní a samosprávní orgány, tak ty v dnešní době nezvednou 4x dotace jen proto, že se změní status soutěže. A podobně firmy a společnosti, byť chtějí být vidět na nejvyšší úrovni.
Nevím, jestli si mne správně pochopil, ale jestliže se jako pořadatel prsím tím, že mi jen o kousek utekl status podniku MS, a pak se jaksi mimochodem dozvíš tušené, že se ořezají erzety také proto, aby se ušetřilo, a to i při relativně "nízkonákladové" soutěži (relativně myšleno oproti MS), tak tady něco neštimuje ...

"Na Ypres jsem byl a na každou RZ najdeš příjezdovku na každém kilometru, někdy i hustěji, většina z nich přístupná například i za volantem Porsche Cayman. ... To jsem tady na místních zkouškách za těch skoro 20 let tak nějak nenašel, ale možná jen blbě hledám. Jistě, k Ypres to máme reliéfem blíž než k Monte, ale vzhledem k výše zmíněným skutečnostem to je skutečně irelevantní."

Fakt se s tebou nechci přetahovat, na kolika zahraničních soutěžích jsem byl já, i vzhledem k mému věku by to bylo nefér. Opět mi popisuješ něco, co vím. A nepochopil si nejspíš to podstatné, co jsem tady napsal. Nejde (jen) o krajinu, ve které se jede, ale (především) o skladbu a harmonogram jednotlivých RZ. Na Monte jsem byl v 94, závěrečná etapa - noc dlouhých nožů, posledních 6 RZ, každá se jela jen jednou. Viděli jsme jedinou (slavné Col de Turini), protože přejíždět se prakticky nedalo. Možná bychom dali ještě jednu, ale čtvrtý den závodění a dlouhá cesta domů, žádné navigace, mraky sněhu, už toho bylo na nás moc. Takže 1 ze 6. No a dnes si v neděli na Monte vyberu jeden ze dvou úseků, za dopoledne tam uvidím dva průjezdy (ze 4 RZ) a fičím domů. Hory jsou stejné, hustota zalidnění stejná, cesty v horách stejné jako před 28 roky.

" ... Ostatně i poslední tiskovka Pačejova víceméně potvrzuje slova Karboše o vztahu mezi počtem RZ a náklady."
Ano, tiskovku o problémech s financemi (ale i počty pořadatelů) u Pačejova jsem zaregistroval. V první fázi mi to bylo líto, protože tam se daly na pohodu stihnout první den 4RZ z 8. A že se jeden úsek ruší, to mne mrzí. Tak jsem se teď schválně kouknul na harmonogram v ZÚčkách a nestačím zírat. První RZ Čečelovická, pak přeskupení a servis, takže v klidu přesun na druhou. Pak buď oběd a pokecat do servisu, anebo se neflákat a na čtverku (jede se zase až za dvě hodiny a přesun pár km) a nakonec v poslední sekci ještě jedna RZ. Takže 4 RZ ze 6, přitom žádný stres!! Přesně v duchu jejich nového mota - za málo peněz hodně muziky.
Kontrolní otázka:
a, je to proto, že Pačejovští jsou skuteční srdcaři a nad harmonogramem přemýšlejí, aby byl i pro diváky?
b, anebo okolí Pačejova s Blatenskou pahorkatinou a hustotou zalidnění se blíží Severokuronské vysočině v okolí Liepaji?
Za uhádnutou odpověď máš u mne na barumce pivo :-)
ps 1: díky za tu zeměpisnou odbočku, nevěděl jsem, že Kurzeme je česky Kuronsko, a to jsem byl v zeměpisu fakt dobrý
ps2: kdybys v mém textu občas zahlídl stopu ironie, tak se nezlob, občas se mi to stane, když jsem poučován z věcí, které vím (příp. se mi někdo snaží nakukat nesmysly - tím nemyslím tebe)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1602
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 08.08.2022 19:42

Tomáš píše:Nevím, jestli si mne správně pochopil, ale jestliže se jako pořadatel prsím tím, že mi jen o kousek utekl status podniku MS, a pak se jaksi mimochodem dozvíš tušené, že se ořezají erzety také proto, aby se ušetřilo, a to i při relativně "nízkonákladové" soutěži (relativně myšleno oproti MS), tak tady něco neštimuje...
Walacha jsi zjevně nepochopil nebo pochopit nechceš. Na svět je ta skladba sponzorů partnerů i částek dost jiná. Na status MS mnohem víc slyší firmy i organizace, pro které je ale ME nezajímavé. Píšeme to už potřetí, snad to už bude stačit. Ten budget zajištěný +- byl hlavně díky hlavně státním institucím, ale taky to bylo ještě před Ukrajinou, že. Dalším faktorem bylo to, že promotér tu poslední soutěž potřeboval doplnit a podmínky nebyly tak tvrdé. Tedy konstelace, která se objevila v danou chvíli, ale ve stejné podobě už se opakovat nebude.

Tomáš píše:No a dnes si v neděli na Monte vyberu jeden ze dvou úseků, za dopoledne tam uvidím dva průjezdy (ze 4 RZ) a fičím domů. Hory jsou stejné, hustota zalidnění stejná, cesty v horách stejné jako před 28 roky.
Takže proč se tady celou dobu bavíme o tom, že jsou tři erzety místo čtyř málo, když stačí jedna až dvě? :D

Tomáš píše:Kontrolní otázka:
a, je to proto, že Pačejovští jsou skuteční srdcaři a nad harmonogramem přemýšlejí, aby byl i pro diváky?
b, anebo okolí Pačejova s Blatenskou pahorkatinou a hustotou zalidnění se blíží Severokuronské vysočině v okolí Liepaji?
Moje kontrolní otázky i s odpověďma:

Řeší v Pačejově TV přenosy a promotéra? Ne.
Mají 200 km erzet? Ne.
Musejí mít oddělené historiky? Ne. Atd...
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín [FIA ERC, MČR] + Star Rally Histo

Nový příspěvekod Sabelt » pon 08.08.2022 22:31

Dotaz tak trosku mimo mistni dění.. kdy je uzaverka prihlasek ? A kdy bude zverejnena startovka ? Ocekavam ze letos by tipsport mohl vypsat sazku jestli bude v top 10 i jezdec z jine zeme :)
Sabelt
N/1
 
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 05.09.2019 07:44

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2022

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků