Nikdy nehomologované vozy

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod PetrPetrovy » stř 09.02.2022 12:12

PLuto píše:Nevím, jestli už tu někdy byla zmínka o soutěžním prototypu Tavria, který vznikl v roce 1986. Více info zde - http://autotheme.info/news/9834-unkalna-avtomoblna-rozrobka-tavrya-erf-moble.html

Tavria.jpg


Vypadá to jako 205 T16 :shock:
PetrPetrovy
Rally škola
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 09.02.2022 12:03

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » sob 19.11.2022 15:23

Po Tavrii tu máme další východní pokus, tentokrát z Polska. Stál za ním několikanásobný polský mistr rally Bogdan Wozowicz, který se u vozu Oberek nechal inspirovat dvěspětkami nebo deltami S4. Protože to byl víceméně garážový projekt, použil autor dostupné díly od různých značek - některé panely karoserie byly z Polonezu, jiné komponenty z Lady, přední náprava pocházela z Fordu Escort. Za zadními sedadly byl při prvních testech motor 1,5 z Polonezu, později se tam údajně dostal i agregát z Lancie. Auto vážilo pouhých 870 kg, protože celá zadní část byla jednodílný odklápěcí díl z kompozitu, a jezdci, kteří vůz zkoušeli, si chválili jeho rychlost a ovladatelnost, podle všeho to bylo jedno z nejagilnejších soutěžních aut, které na východě vznikly. Protože Oberka nebylo možné zhomologovat, startoval s ním Wozowicz v roce 1986 pouze v národní kategorii prototypů. Ta byla pro rok 1987 ale zrušená a auto tak mohlo jezdit pouze v závodech do vrchu. Byl postaven jediný kus, který se podle všeho nedochoval.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 20.03.2023 09:17

Renault letos představil svou první rallyovou čtyřkolku, ovšem uvažoval o tom už mnohem dříve a dokonce pro nejvyšší ligu. Renault 19 Quadra Turbo:
Přílohy
336885999_150738334259491_3692939532600634475_n.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod PLuto » pon 20.03.2023 12:28

Tak ono mezi uvažované čtyřkolky Renaultu můžeme započítat i Logan S2000, byť tehdy pod spřátelenou značkou Dacia.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod pelikan » pon 20.03.2023 20:08

Ten Renault 19 měl být v jakých letech?
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 20.03.2023 21:43

Další informace k tomu nejsou, ale zadní světla odpovídají faceliftu, takže tipuju od 1992 dál. Každopádně by to chtělo ještě foto z druhé strany - měla to být designová studie, kde zprava jsou jen zvětšené lemy blatníků a vlevo by měl být kompletní rozšiřující bodykit. Na fotce zezadu to je trochu vidět.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod pelikan » úte 21.03.2023 12:20

Pokud by to bylo v letech jak píšeš znamenalo by to, že Renault by takto vypadající auto musel varábět v sérii tusím 5tis / rok. Stejně jako Lancia svou Deltu, Mitsu Lancera v mnoha evolucích nebo Toyota Celicu. Tedy vůz 4x4, motor 2.0 turbo + rozšíření karoserie a aero tak jak ho chtějí mít na závodech.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 21.03.2023 12:43

Jojo, klasická sk. A, i když v roce 1993 to bylo snížené na 2500. Aj tak si dovedu zaspekulovat, že to byl hlavní důvod, proč to nakonec nevyjelo.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod pelikan » úte 21.03.2023 19:21

Ten počet vyrobených kusů nutný pro homologování pro třídu A8 už jsem si z hlavy nepamatoval. Souhlasím s tím, že právě tohle byl důvod proč se to nakonec neuskutečnilo. Každopádně děkuju za další osvětu.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Miloš-V » úte 21.03.2023 22:58

No, zrovna výroba 2.500 kusů něčeho takového bych řekl, že u Renaultu té doby úplně neřešitelný problém být nemusel, když si vezmeme, co bylo před tím (Maxi 5 Turbo) i potom (Clio V6)....
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků