Rally Portugal 2012

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Tomáš » pon 02.04.2012 20:55

PLuto píše:Já radši uvidím i na dlouhé soutěži posádky, které bojují a snaží se soupeře porazit než současný stav v MS, kdy je důležité hlavně dojet do cíle...

Tak Pluto, že by v MS posádky nebojovaly a nesnažily se porazit soupeře, to snad nemyslíš vážně. Mám pocit, že by sis za trest zasloužil svézt Hirvošem, Latvalou, Ostbergem, ..., nebo klidně i Kuipersem, Prokopem, Al-Attiyahem ... Dovedu si představit, že místo čtení by si jen mumlal - klid, klid, hlavně je třeba dojet do cíle :-) Viděls toho střelce Nassera, jakou kudlu jel na PS (v tom dešti letěl tak, že jsem měl pocit, že v každé druhé zatáčce už musí jít ven ...)?! A to mu šlo jen o "hloupé" páté místo ..
Jinak - vždy (nejen v MS) je hlavní dojet do cíle. Vždyť se tu mluvilo přece - cituji "... o spolehlivosti, vytrvalosti, rozvaze, rovnováze a promyšlenosti výkonu apod..." :-)

ad pelikan (příspěvek 21.42) - ano, v podstatě takto nějak to platí (např. jezdec třídy 8 dostane čas nejlepšího z této třídy + 5 min, pokud odpadne v poslední RZ dne, pak + 10 min.)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1578
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 02.04.2012 21:14

michalsvk píše:v prvním komentáři sem psal technika,nebo posádky ...


Promiň, ale jsi úplně mimo. V MS se nebourá? Latvala boural čtyřikrát ve čtyřech letošních podnicích. Solberg, Loeb, Ogier, Novikov... Tohle srovnání je naprosto absurdní. Asi jako na základě počtu havárií či poruch ve sprintech odvozovat, že tyhle posádky/auta nemají na MMČR. To je prostě naprosto irelevantní, protože v každém závodě se jede jinak - tak jak daný závod vyžaduje. Le Mans se nejezdí jako závody do vrchu. Rallysprint se nejezdí jako Dakar.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod PLuto » pon 02.04.2012 21:23

Tomáš píše:Tak Pluto, že by v MS posádky nebojovaly a nesnažily se porazit soupeře, to snad nemyslíš vážně. Mám pocit, že by sis za trest zasloužil svézt Hirvošem, Latvalou, Ostbergem, ..., nebo klidně i Kuipersem, Prokopem, Al-Attiyahem ... Dovedu si představit, že místo čtení by si jen mumlal - klid, klid, hlavně je třeba dojet do cíle :-) Viděls toho střelce Nassera, jakou kudlu jel na PS (v tom dešti letěl tak, že jsem měl pocit, že v každé druhé zatáčce už musí jít ven ...)?! A to mu šlo jen o "hloupé" páté místo ..
Jinak - vždy (nejen v MS) je hlavní dojet do cíle. Vždyť se tu mluvilo přece - cituji "... o spolehlivosti, vytrvalosti, rozvaze, rovnováze a promyšlenosti výkonu apod..." :-)

ad pelikan (příspěvek 21.42) - ano, v podstatě takto nějak to platí (např. jezdec třídy 8 dostane čas nejlepšího z této třídy + 5 min, pokud odpadne v poslední RZ dne, pak + 10 min.)


I Juho Hänninen vloni říkal, že největší rozdíl mezi IRC a MS je v tom, že zatímco v IRC se muselo bojovat od začátku o každou vteřinu, v MS bylo důležité jet hlavně takticky a za každou cenu dojet (že jsou důležitější dvě třetí místa než jedno vítězství a jedno nedojetí). A nikde jsem nepsal, že posádky v MS nebojují. Jen to, že na většině závodů se soustředí spíš dojet do cíle než nějak bojovat o nějaké lepší umístění.

Nassera jsem na PS neviděl (v té době jsem byl na jiných závodech), ale viděl jsem Al Rajhiho na první RZ i záběry z nějakých dalších. Nevím, jestli jel zrovna kudlu, ale z jeho jízdy jsem měl pocit, že musí jít ven snad v každé zatáčce...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23217
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod michalsvk » pon 02.04.2012 21:26

Mirek Fric píše:Promiň, ale jsi úplně mimo. V MS se nebourá? Latvala boural čtyřikrát ve čtyřech letošních podnicích. Solberg, Loeb, Ogier, Novikov... Tohle srovnání je naprosto absurdní. Asi jako na základě počtu havárií či poruch ve sprintech odvozovat, že tyhle posádky/auta nemají na MMČR. To je prostě naprosto irelevantní, protože v každém závodě se jede jinak - tak jak daný závod vyžaduje. Le Mans se nejezdí jako závody do vrchu. Rallysprint se nejezdí jako Dakar.


Né nebourá a právě si tu napsal to o co mi de ,jak MS ,tak IRC je uplně jiný šampionát a v MS se hold jede větší údržba v IRC to můžeš několikrát zahodit (máš-li penéze) a přitom vyhraješ šampionát díky systému bodování a škrkání, to v MS není ,tam jedeš všechny soutěže a žádný výsledek se ti neškrká nikde sem nenapsal že posádky na to nemají
MS super rally potřebuje ,jak zkušené posádky tak "zelenáči" to občas zahodí ,ale to i v IRC ,jenžev MS je zhruba 8 posádek ,které jedou pěkně a které ten šampionát potřebuje a ikdyž to zahodí restart jim umožní jet a to že beoru body ? ok ,proti tomu nic nemám ,jestli někdo jede 2 dny totální hrůzu ,kvuli tom ,že udělal chybku a postupně stahuje a ujíždí zbytku světa tak nevím proč by si ty body nezasloužil a pokud je dostane za to že vyhraje etapu ,nebo díky tomu že vyhraje etapu se dostane na bodovanou pozici je mi uplně jedno
Go Petter Go ! (je to bůh) OTT Tanak !
www.msfoto.8u.cz
michalsvk
A/5
 
Příspěvky: 394
Registrován: pát 29.01.2010 09:45
Bydliště: Lípa

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Tomáš » pon 02.04.2012 21:42

Jasně, Petře, Hanninenova slova jsem slyšel a souhlasím s nimi. Přece jen je ale rozdíl v tom, jestli mluvíme o SWRC nebo o samotném WRC. V SWRC opravdu vzhledem k systému bodování (a neškrtání) a vzhledem k malému počtu aut (už vloni, což teprve letos) je důležité hlavně dojíždět (nejen dvě druhá, ale i dvě třetí místa jsou víc než jedno první!).
Na druhou stranu jsem přesvědčený, že v pátek si nikdo z "velkých" kluků (Solberg, Latvala, Tannak, Hirvonen, ...) neříkal - Loeb je out, jedeme to jenom projet, dobré i druhé nebo třetí místo. Každý se snažil jet na maximum možného (žádná údržba!) a podle toho to taky vypadalo. I Paddon v SWRC si podle všeho neříkal, tady ty "ořezávatka" (Oleksowicz, Al-Rajhi, ...) pojedu s prstem v nose a snažil se závodit s Ogierem (a proč ne? jak jinak se má předvést šéfům z velkých týmů).
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1578
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Walach » pon 02.04.2012 21:59

PLuto píše:I Juho Hänninen vloni říkal, že největší rozdíl mezi IRC a MS je v tom, že zatímco v IRC se muselo bojovat od začátku o každou vteřinu, v MS bylo důležité jet hlavně takticky a za každou cenu dojet (že jsou důležitější dvě třetí místa než jedno vítězství a jedno nedojetí). A nikde jsem nepsal, že posádky v MS nebojují. Jen to, že na většině závodů se soustředí spíš dojet do cíle než nějak bojovat o nějaké lepší umístění.


Ono jet takticky podle mého taky nestačí. Věřím tomu, že JML by dokázal taktizovat celou sezonu, čekat na chybu..ale pokud chce porazit Loeba, tak to musí zkusit i rychlostí a ne jen taktikou. A pak se bojuje od začátku o každou vteřinu.
Samozřejmě, pro naprostou většinu jezdců za volanty WRC je výhodnější taktická jízda hlavou. Jen ta úplná špička ( v současnosti max tři jezdci) potom bojuje o každou vteřinu hned od první etapy.
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1961
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod pelikan » pon 02.04.2012 22:23

Tohle jsem neměl na, mysli. Vím, že něco podobného platilo i pro piloty M1, M2 a neregistrované soukromníky. Tedy například: Solberg vypadl a dostal čas Loeba + 5min, když vypadl Stohl dostal čas třeba Wilsona + 5min a když vypadl Kopecký mohl dostat čas třeba Gardemeistra nebo Wewerse. O tohle mi jde. Tedy na jedné RZ diametrálně odlišné výsledky. Aspoň myslím, že to tak bylo.

Tomáš píše:
ad pelikan (příspěvek 21.42) - ano, v podstatě takto nějak to platí (např. jezdec třídy 8 dostane čas nejlepšího z této třídy + 5 min, pokud odpadne v poslední RZ dne, pak + 10 min.)
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod pelikan » pon 02.04.2012 22:31

Ovšem ti maximálně tři jezdci taky mají jinou techniku a tolik je netrápí když to někde škrábnou. A jak říká kamarád "z nejhoršího jsme zase vevnitř" v tomto případě na začátku problému. Málo fabrik = málo jezdců schopných a ochotných jet hranu.

Walach píše:
Ono jet takticky podle mého taky nestačí. Věřím tomu, že JML by dokázal taktizovat celou sezonu, čekat na chybu..ale pokud chce porazit Loeba, tak to musí zkusit i rychlostí a ne jen taktikou. A pak se bojuje od začátku o každou vteřinu.
Samozřejmě, pro naprostou většinu jezdců za volanty WRC je výhodnější taktická jízda hlavou. Jen ta úplná špička ( v současnosti max tři jezdci) potom bojuje o každou vteřinu hned od první etapy.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 666
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod Tomáš » pon 02.04.2012 22:35

pelikan píše:Tohle jsem neměl na, mysli. Vím, že něco podobného platilo i pro piloty M1, M2 a neregistrované soukromníky. Tedy například: Solberg vypadl a dostal čas Loeba + 5min, když vypadl Stohl dostal čas třeba Wilsona + 5min a když vypadl Kopecký mohl dostat čas třeba Gardemeistra nebo Wewerse. O tohle mi jde. Tedy na jedné RZ diametrálně odlišné výsledky. Aspoň myslím, že to tak bylo.


Nuže, letošní Švédsko:
RZ 10 - Nobre (Mini WRC) +5:00.0 - podle času prvního, Goransson (Mini WRC) +5:02,1 (podle času Ostberga)
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1578
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

Re: Rally Portugal 2012

Nový příspěvekod PLuto » úte 03.04.2012 00:29

Opravil bych tě, ten čas není podle Ostberga, ale Neuvilla.

Nuže, letošní Švédsko:
RZ 8 - Nobre (Mini WRC) - +5:00.0 - podle času prvního, Goransson (Mini WRC) + 5:30,9 (podle času Brynildsena)

Jsem si to propočítával, ale na šesti rychlostních zkouškách první etapy Švédské rally, které tito dva jezdci absolvovali akorát tak v rámci "rally2", byl Nobre rychlejší Goranssona o 1:16.2. To je aspoň pěkný souboj...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23217
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků