JirkaD píše:Můj problém je, že jsem liberál a jakékoliv umělé zásahy či umělé narovnávání mi z principu nesedí. Kdyby byl jeden šampionát, nemusí se tu takové věci (viz mediasport) vůbec řešit.
Vytvoření série nazvané RSS a její vyčlenění pro dvoukolky a následné "zabití" nápadu tím, že k nim přidám P2+ je bohužel typický příklad toho, jak se snažit zavděčit všem a přitom vytvořit jen větší guláš než to byl. Pomineme-li status šampionátu, tak co se reálně změnilo tím, že jsou dva závody v jednom proti tomu, když byl jen jeden rozdělený do tříd? Nejsem naivní a je mi jasné, že ty jednodenní závody posádky se čtyřkolkama potřebují, protože ty zkrátka táhnou všechny a všechno. Ale proč teda vytvářet jakousi doukolkovou sérii a k ní jakoby mimochodem přičlenit pole, které ale chtě nechtě budou všichni vnímat jako to hlavní?
Na druhou stranu si nemyslím, že je dobrý nápad mít všechny závody v jednom šampionátu. Jak všichni víte, komunikuju hodně s lidma z Belgie a tam je přesně taková situace - přehršle závodů v mistráku, které mají rozdílnou obtížnost a délku (od 4x4 RZ za 1 den - TAC po dvakrát delší 2x12 RZ Condroz). Největší problém mají posádky, pro které je to hrozně drahé. Ono se lehce řekně, že se toho dost škrtne atd., jenže když Váš soupeř jede tam, kde Vy ne, tak to je hrozná spousta bodů, co tam může nabrat, takže ve výsledku výběr počtu závodů, které musí posádky odjet není ani tak moc jejich volbou, jako spíš schopností přizpůsobit se konkurenci.
Osobně si nemyslím, že by dva oficiální šampionáty nečemu vadily. Má to tak spousta zemí - Itálie, Španělsko, Francie. Všude je ve výsledku jeden z nich vnímaný jako prestižnější a všude je jen určité relativně malé procento soutěžících, co jedou oba. Tady souhlasím s tím, co říkal Jirka, titul mistra se zkrátka daleko líp prodá a to na všechny strany, a ruku na srdce - opravdu něčemu vadí, když vítěz sprintů dostane titul mistra republiky? Vždyť v jiných sportech jsou také tituly v různých disciplínách shodného sportu (třeba různé délky běhů).