Novinky v MČR v sezóně 2015

Re: Partr Rally Vsetín [RSS]

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 13.10.2015 13:46

JirkaD píše:Můj problém je, že jsem liberál a jakékoliv umělé zásahy či umělé narovnávání mi z principu nesedí. Kdyby byl jeden šampionát, nemusí se tu takové věci (viz mediasport) vůbec řešit.


Vytvoření série nazvané RSS a její vyčlenění pro dvoukolky a následné "zabití" nápadu tím, že k nim přidám P2+ je bohužel typický příklad toho, jak se snažit zavděčit všem a přitom vytvořit jen větší guláš než to byl. Pomineme-li status šampionátu, tak co se reálně změnilo tím, že jsou dva závody v jednom proti tomu, když byl jen jeden rozdělený do tříd? Nejsem naivní a je mi jasné, že ty jednodenní závody posádky se čtyřkolkama potřebují, protože ty zkrátka táhnou všechny a všechno. Ale proč teda vytvářet jakousi doukolkovou sérii a k ní jakoby mimochodem přičlenit pole, které ale chtě nechtě budou všichni vnímat jako to hlavní?

Na druhou stranu si nemyslím, že je dobrý nápad mít všechny závody v jednom šampionátu. Jak všichni víte, komunikuju hodně s lidma z Belgie a tam je přesně taková situace - přehršle závodů v mistráku, které mají rozdílnou obtížnost a délku (od 4x4 RZ za 1 den - TAC po dvakrát delší 2x12 RZ Condroz). Největší problém mají posádky, pro které je to hrozně drahé. Ono se lehce řekně, že se toho dost škrtne atd., jenže když Váš soupeř jede tam, kde Vy ne, tak to je hrozná spousta bodů, co tam může nabrat, takže ve výsledku výběr počtu závodů, které musí posádky odjet není ani tak moc jejich volbou, jako spíš schopností přizpůsobit se konkurenci.

Osobně si nemyslím, že by dva oficiální šampionáty nečemu vadily. Má to tak spousta zemí - Itálie, Španělsko, Francie. Všude je ve výsledku jeden z nich vnímaný jako prestižnější a všude je jen určité relativně malé procento soutěžících, co jedou oba. Tady souhlasím s tím, co říkal Jirka, titul mistra se zkrátka daleko líp prodá a to na všechny strany, a ruku na srdce - opravdu něčemu vadí, když vítěz sprintů dostane titul mistra republiky? Vždyť v jiných sportech jsou také tituly v různých disciplínách shodného sportu (třeba různé délky běhů).
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Partr Rally Vsetín [RSS]

Nový příspěvekod Haryk » úte 13.10.2015 15:33

v mnohém se dá souhlasit:
- třeba v tom, že je-li hlavním seriálem RSS, pak měly jako první startovat dvoukolky, ale už od |Valašky to bylo jinak, pro mě nepochopitelně a taky jsem to tenkrát psal, vina padá na hlavu AČR
- stejně tak medializace, je to vina AČR (popřípadě jeho části), že svého promotéra/mediálního partnera nevedl k tomu, aby dal hlavní slovo tomu, co hlavním je, tedy posádkám RSS
- nepustit čtyřkolky na start, nebo jim nevypsat samostatnou klasifikaci, což by bylo skoro stejný, by znamenalo, že by jelo ještě míň aut a to by byla skutečně rána pro pořadatele, proto to hodnotím kladně, jen mělo bejt P+ vyhrazeno to správné místo, aby nezastiňoval RSS
- spojení velkých a malých soutěží by dalo smysl jen v případě, že by ubylo ještě víc podniků, což zatím (doufám) nehrozí, jinak by v tom opravdu guláš a ti, kteří dosud dokázali dát prachy na RSS, by byli zase bez šance na celkovej výsledek
- jestliže sprinty jsou dlouhý léta prezentovaný jako "školní" soutěže (potvrzuje to podmínka absolvování předepsaného počtu sprintů pro získání mezinárodní licence i licence pro 4x4), pak nedávalo moc smyslu, aby tam o titul jely wrca a ani to, že se udělovali tituly mistrů, buď je to předstupeň, nebo je top mistrák, dosud to byl kočkopes vytvořenej "nutností" vytlačení wrců z velkých soutěží
- za dobu, kdy jsem se toulal po soutěžích, jsem potkal jen velmi málo posádek, které by měly své sponzory získané na základě svých výsledků a titulů (v nižších třídách téměř nikoho), podstatně častěji jezdili za svoje prachy, nebo s pomocí známých a kamarádů, kterým bylo skoro jedno, jestli výsledkem je titul mistra, nebo vítěz, i když ten mistr se pak líp vyjímal na plakátech, nebo novoročenkách, ale jinak se s tím marketingově nijak moc nepracovalo, primární byla vždy snaha přidat korunu blízkému, nebo vzdálenějšímu kamarádovi, takže v názvu, ani titulu to fakt není
- pokud by se měly jet dva paralelní plnohodnotný mistráky, jeden dvoudenní, jeden jednodenní, nemám problém, ale pak prostě ze sprintů musí zmizet ta podmínka pro zisk licence vyššího typu (stejně nedávala a nedává smysl, protože většina průšvihů se stala jezdcům, kteří měli odjoto dost a dost a nebyli to žádní nazdárkové s ještě mokrou licencí) a samozřejmě by k tomu musela zmizet i ta nesmyslná restrikce vozů podle data a státu registrace (ta restrikce by ale měla zmizet každopádně), jo šlo by to, ale ne v současným konceptu
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod Plhus » stř 14.10.2015 20:22

Tomaštík plánuje 2 kousky Fabie R5 na pronájem.
Marek Pléha - rally media
Uživatelský avatar
Plhus
S2000
 
Příspěvky: 4509
Registrován: úte 01.01.2008 13:59
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod Miloš-V » stř 14.10.2015 21:51

Martin Vlček prodává Fabii S2000.
Možná by pomalu stálo za to založit vlákno pro rok 2016, neboť poslední příspěvky tohoto vlákna se vztahují převážně k roku příštímu.
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Předchozí

Zpět na Sezona 2015

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků