Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » sob 18.07.2015 21:57

Ale to je přece úplně jiná věc, než o jaké se bavíme celou dobu. To, s čím jsi přišel, je fakt, že jako soutěžící MČR s národní licencí nebudeš klasifikovaný v rámci absolutního pořadí Barum rally. Já samozřejmě souhlasím s tím, že to je špatně, ale ta situace je způsobená tím, že loni na podzim se u nás změnily řády. Když se ty řády měnily, tak samozřejmě všichni, kdo pro tu změnu hlasovali, moc dobře věděli, že tahle situace na Barumce nastane. Tvrdit, že to je kvůli zlé FIA je nesmysl. Tenhle guláš je uvařený v ČR a tady se nakonec bude muset i sníst. Tím nechci říct, že změna řádů MČR je z principu špatná, jen je podle mne nedomyšlená.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Rebbyman » sob 18.07.2015 22:29

Zaměňuješ trvale příčinu a důsledek. Jednoduché. Kdyby se neměnila pravidla pro třídy každý čtvrtý rok (přičemž homologace obvykle platí 10), nebyly tu pokusy typu RRC a euro gumy, tak tu nemáme tuhle bramboračku. Tyhle nesmysly jsme odhlasovali my, nebo "koncepční" FIA?
Rebbyman
Rally škola
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 07.10.2014 16:40

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » sob 18.07.2015 23:26

Nezaměňuju nic. Řešením situace, se kterou nesouhlasím, není ji ještě zhoršit. Znovu zopakuju, že všichni, kdo hlasovali pro změnu NSŘ, tak moc dobře věděli, co tím na Barumce vznikne a do téhle situace posádky MČR vmanipulavali.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Rebbyman » ned 19.07.2015 07:09

Zhoršit? :-) Už to nebudu řešit. Mně stačí fakticky srovnat loňskou sezónu MMČR a tytéž podniky MČR letos. Posádky samy svou účastí ukazují, který směr (pravidla) má smysl. Nazvi to jak chceš, ale trojnásobek účasti nazvat zhoršením je opravdu odvážné. Přece kvůli jedné soutěži nezabiju zbytek mistráku, který tak ožil. Žijte dál v přeludu, že tu není důležitější soutěže, než Barumka a že všechno se musí přizpůsobit jí.
Rebbyman
Rally škola
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 07.10.2014 16:40

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod PLuto » ned 19.07.2015 08:00

Rebby, to, že se zvednul velký mistrák, je díky komplexnější změně pravidel, ne jen povolením vozů WRC nebo nahříváním gum. Jsem rád, že se MČR zvedlo a jen doufám, že to tak bude pokračovat i nadále. Koncepčně je FIA špatně, až moc dává na nátlak pneumatikářů a automobilek. Bohužel, všechno je to politika. Nejen v rallysportu, ale obecně v celém životě. A je potřeba najít kompromis, aby bylo co nejvic lidí spokojených. Nikdy nebudou spokojeni všichni.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23735
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Merten » ned 19.07.2015 08:48

Rebbyman píše:Posádky samy svou účastí ukazují, který směr (pravidla) má smysl.

Taky nemají moc na výběr.Spousta zájemců o jednodenní podniky měla k dnešnímu dni možnost odjet tři erzety.
Merten
A/5
 
Příspěvky: 311
Registrován: pát 20.12.2013 13:02
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 19.07.2015 09:10

Rebbyman píše:Zhoršit? :-) Už to nebudu řešit. Mně stačí fakticky srovnat loňskou sezónu MMČR a tytéž podniky MČR letos. Posádky samy svou účastí ukazují, který směr (pravidla) má smysl. Nazvi to jak chceš, ale trojnásobek účasti nazvat zhoršením je opravdu odvážné. Přece kvůli jedné soutěži nezabiju zbytek mistráku, který tak ožil. Žijte dál v přeludu, že tu není důležitější soutěže, než Barumka a že všechno se musí přizpůsobit jí.


Předpokládám, že se stále bavíme o Barumce. Možná jsem to napsal nesrozumitelně, ale mluvil jsem o situaci na Barumce. FAS schválil změnu řádů, která sice byla dobře míněná, ale nedomyšlená a ve výsledku současné řády obsahují řadu nesmyslů. Situace na Barumce je jeden z jejich výsledků. Já stejně jako loni na podzim si budu stát za tím, že naše současné řády nemají s regulérní soutěží nic společného. Povolili vozy WRC ze dne na den, ale jen těm, co už je měli. Po nátlaku několika týmů pak "velkoryse" prodloužili lhůtu do konce roku, i přesto, že Šumava se jezdí až v dubnu. Teď si vezmi, že kdyby nejeli Kopecký s Pechem a Dohnalovi fungovalo auto, tak naše nové řády nedovolují nikomu si srovnatelné auto ani pořídit. Jestli Ti to přijde fér, tak mně teda ani omylem. To, že na Barumce část posádek MČR bude klasifikovaná v MČR, ale ne absolutně je další výsledek změny řádů, protože v době, kdy se připravovaly, tak Barumka v tom ME jaksi už pár desítek let byla. Nevím, jestli je úspěch mít víc posádek v dvoudenních soutěžích, když se na úkor toho zcela zničily ty jednodenní.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 19.07.2015 09:18

Brainstormingový stream páté přes deváté bez citací jednotlivých postů, na základě toho, co tu proběhlo:

Přijde mi to jako historický brek nad mlíkem, které se rozlilo, ale už dávno vyschlo. To, že byl zákaz WRC v regionech špatně, o tom nemá cenu debatovat, to víme všichni. Ale jaký by byl scénář, kdyby se to nestalo? O šest let později by stejně jako v roce 2004 mohli majitelé dvoulitrů lamentovat, že je musí vyměnit za šestnáctistovky. Třeba. Nevím, je to hypotéza, kterou je už podle mě bezpředmětné se zabývat. V souvislosti s MČR mi ale stále leží hodně v žaludku aktuální situace ohledně WRC v Čechách, forma jejich povolení je prostě divná. Povolily se napůl proto, aby v MČR mohly dojíždět doposud provozované vozy, dobrý nápad, nakonec to ale třeba na Bohemii vypadalo tak, že polovina WRC na startu stejně byla nově pořízená. V tomto kontextu stále nechápu tu onanii s povinnou registrací a testací v ČR do konce roku 2014 a dál no chance. To mají být rovné podmínky?

Co se R-tříd týče, ty jsou na světě již téměř deset let a od začátku se vědělo, jak to má do budoucna vypadat (R1 až R5 + WRC pro MS). To, že pořád jezdí hodně klasických áček a enek je do jisté míry způsobeno tím, že FIA paušálně tyto vozy prodloužila, přičemž většina z nich by v normálním režimu homologace (konec výroby +5 let) už dávno skončila - příkladně třeba Lancery Evo IX, o hondách nemluvě. Takže rozhořčovat se nad tím, že by po vyškrtání áček a enek z aktuálních startovek zbylo jen pár erek, je podle mě nefér, protože právě díky rozhodnutí FIA ty auta jezdí dál. Ovšem paradoxně i kvůli tomu je těch erek málo, protože týmy prostě nemají potřebu do nich jít - proč ne, když můžou stará auta jet, ať jedou.

Je jasné, že FIA udělala v posledních dvaceti letech řadu nekoncepčních kroků, počínaje kit cary, WRCy nebo drahými S1600 a vlastně i S2000. Ve všech těchto oblastech si nechala ujet vývoj tak, že to šlo technicky dopředu a finančně nahoru víc, než bylo zdrávo. Obrat podle mě nastal právě s R-třídami, které tomu konečně dávají nějaký logický a komplexní řád. A to, že se mění co pár let rozdělení tříd, je dáno tím, že prostě tu poslední dekádu jsme v přechodném období, kdy se nějak přehazuje veksle z N a A na R. Pamatujete na nesmysly typu, kdy S2000 jezdily ve třídě produkčních N4? RRC dopadly neslavně, ale souvisely s novým konceptem WRC, který nahradil dvoulitrové WRC po třinácti letech (ne čtyřech), a měly modifikovat koncept atmosférických S2000, kterýžto předpis v té chvíli existoval už deset let (ne čtyři). Doba se prostě změnila a změny v technice chtěly následovat současné trendy v automobilovém průmyslu. Nyní se tento maglajz daří narovnávat pomocí erek a jednotlivých RC tříd, které jsou podle mě dobře nastavené. Přesto jsou ve FIA schopní vygenerovat ptákoviny typu ERC pneu, jsem rád, že se podařilo zavčasu uzemnit aspoň myšlenky na jednotný benzín.

Hlavní zádrhel letošní barumky opravdu vidím na ose Praha - Paříž, kde se prostě tříští jednotlivé předpisy. Dlouhé roky byly ty české kompatibilní s těmi mezinárodními, tím, že se MČR pro letošek otevřelo, se dalo vzniknout nové třecí ploše. Ale jak psal Mirek, tohle se vědělo už vloni, když se předpisy dávaly dohromady. Jsem rád, že se MČR zvedlo, jenže za jakou cenu? Za cenu toho, že se přizabily sprinty (viz Vyškov se 70 auty) - ztráta statusu mistrovství, vyloučení všech čtyřkolek do jakéhosi podpoháru poháru a dost zvláštní stavba kalendáře. Pořád si myslím, že stávající podoba barumky, byť není pro posádky MČR ideální, je nejlepší možná - znovu opakuju, že všichni ve Zlíně mohou startovat a bodovat se svými obvyklymi vozy a se svými obvyklými licencemi. Taková možnost tu léta nebyla.

Stejně tak souhlasím s tím, že podnik ERC nebo dřív IRC nejde udělat bez národního mistrovství - jedinou výjimku bylo svého času Monte Carlo. Poznámky typu, že barumka dlouhodobě škodí českému mistráku, mě upřímně uráží. To, že se Eurosport říká o balík, je jedna věc, ale druhá je ta, že seriál opravdu přináší kvalitní posádky a slušnou medializaci. Nevšiml jsem si, že bych v médiích pravidelně slýchal třeba o Mitropě nebo Evropské trofeji, které jsou sice níž celkovými náklady, ale stejně tak obecnou úrovní.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Rebbyman » ned 19.07.2015 10:30

Chápu, proč jsou věci, jak jsou. Chápu, že je pro 2015 nezměníme, nicméně považuji za důležité o nich hovořit. Tady přece vůbec neřešíme WRC. O čem celou dobu hovořím, jsou předpisy FIA, které ženou regionální rallye do horoucích pekel a k mému překvapení jsou tady adorovány. Právě pravidla, která změnila třídy jsou tou "třecí plochou". Právě kvůli nim si tu při Barumce musíme hrát na to, že jsou dvě TOTOŽNÁ auta vlastně auta úplně jiná. Vždyť jen za posledních 5 let šla Honda z N2 do 9 a teď do RC5... Řezání, nahřívání a podobné věci jsou už jen přidružené nesmysly. V ČR jsme přizpůsobili předpisy relevantně ekonomice jezdců. FIA žije v bludu, že jsou zde jakési přesněji nerefinované entity zázračně produkujíci peníze, které se zovou týmy. A týmy mohou sypat. Pneu, benzíny, auta v R třídách. R2 pro začínající jezdce? Peugeot R2 stojí €45.000 (nesložený). Jak vůbec může někdo znalý ekonomické reality tvrdit, že toto je cesta správným směrem? Zaveďte v ČR RC třídy a uvidíte, jak nadšení budou majitelé vozů třídy 8 z toho, že závodí proti R2. A ne, peníze na R2 tu nejsou, to auto stojí 3-4 násobek toho, co osmička, osminásobek Hondy. O nákladech na provoz nemluvě. RC třídy posílají závodění úplně někam jinam a změna k lepšímu to rozhodně není. Tomu je potřeba se bránit, ne to hájit. A to přesně se tu snažím vysvětlit.
PS: Vyškov má 72 aut. To je likvidace? Právě těch 35 aut v MMČR (Šumava 2014) a 120 ve sprintech byla absurdnost. Mimochodem, také by bylo fér vzpomenout nesmyslného zrušení Kopné a fiaska Valašky 2015. Spousta posádek v té pauze raději jela v Hustopečích nebo na Bohemce a budget na jednu soutěž spálila právě tam. O to více by jelo aut. Pokud něco škodí sprintům, pravidla to nejsou.
Rebbyman
Rally škola
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 07.10.2014 16:40

Re: Barum Czech Rally Zlín [ME, MČR]

Nový příspěvekod Haryk » ned 19.07.2015 11:00

zkusím Karbonylovi udělat radost a použiju citace, i když riskuju, že budu napadenej za vytrhávání z kontextu:

Mirek Fric píše:Teď si vezmi, že kdyby nejeli Kopecký s Pechem a Dohnalovi fungovalo auto, tak naše nové řády nedovolují nikomu si srovnatelné auto ani pořídit. Jestli Ti to přijde fér, tak mně teda ani omylem.

proboha, co je tohle za nesmysl, R5 i RRC si může přece pořídit každej kdo chce, jen to WRC ne, ale jinak souhlas s nesmyslným časovým omezením WRC

Mirek Fric píše:To, že na Barumce část posádek MČR bude klasifikovaná v MČR, ale ne absolutně je další výsledek změny řádů, protože v době, kdy se připravovaly, tak Barumka v tom ME jaksi už pár desítek let byla.

byla to Barumka, která si prosadila změnu do našich řádů v roce 2004 (Plhusi, vidíš, už to píšu správně) a vůbec nepustila na start auta, která jinak náš mistrák jet mohla a taky jela a nešlo zdaleka jen o WRC

Mirek Fric píše:Nevím, jestli je úspěch mít víc posádek v dvoudenních soutěžích, když se na úkor toho zcela zničily ty jednodenní.

o jakém ničení jednodenních soutěžích je řeč? Valaška se likviduje sama, Kopná se za nový řády schovala tak průhledně, že i já s devíti dioptriema to vidím, konec Krkonoš, Lužiček, Kostelce a dalších má úplně jinou příčinu a auto citátu to ví víc než dobře

Karbonyl píše:Přijde mi to jako historický brek nad mlíkem, které se rozlilo, ale už dávno vyschlo. To, že byl zákaz WRC v regionech špatně, o tom nemá cenu debatovat, to víme všichni. Ale jaký by byl scénář, kdyby se to nestalo? O šest let později by stejně jako v roce 2004 mohli majitelé dvoulitrů lamentovat, že je musí vyměnit za šestnáctistovky. Třeba. Nevím, je to hypotéza, kterou je už podle mě bezpředmětné se zabývat.

pokud nenapravíš průšvih na začátku, zakládáš na další, nic není zapomenuto a vše souvisí se vším, co by bylo kdyby nemá cenu řešit, řeším to, co skutečně bylo a to bylo špatně, nejdřív zákaz vybraných, ale stále homologovaných aut na Barumce a aby to netlouklo tak do očí, tak se jejich zákaz prosadil úplně a vymyslel se prašivej paskvil s nějakou superserií

Karbonyl píše:V souvislosti s MČR mi ale stále leží hodně v žaludku aktuální situace ohledně WRC v Čechách, forma jejich povolení je prostě divná. Povolily se napůl proto, aby v MČR mohly dojíždět doposud provozované vozy, dobrý nápad, nakonec to ale třeba na Bohemii vypadalo tak, že polovina WRC na startu stejně byla nově pořízená. V tomto kontextu stále nechápu tu onanii s povinnou registrací a testací v ČR do konce roku 2014 a dál no chance. To mají být rovné podmínky?

souhlas, ale příčina byla už v tom roce 2004, tohle měl bejt krok k nápravě, ale odpůrci (nejen)WRC si tam tohle omezení prosadili, bez toho by to neprošlo vůbec, ale faktem je, že polovičatá náprava je furt špatně a navíc ten průšvih nepadá na hlavu odpůrců, ale těch novejch na FASu, mistrovská práce, to se musí nechat

Karbonyl píše:Co se R-tříd týče, ty jsou na světě již téměř deset let a od začátku se vědělo, jak to má do budoucna vypadat (R1 až R5 + WRC pro MS). To, že pořád jezdí hodně klasických áček a enek je do jisté míry způsobeno tím, že FIA paušálně tyto vozy prodloužila, přičemž většina z nich by v normálním režimu homologace (konec výroby +5 let) už dávno skončila - příkladně třeba Lancery Evo IX, o hondách nemluvě. Takže rozhořčovat se nad tím, že by po vyškrtání áček a enek z aktuálních startovek zbylo jen pár erek, je podle mě nefér, protože právě díky rozhodnutí FIA ty auta jezdí dál. Ovšem paradoxně i kvůli tomu je těch erek málo, protože týmy prostě nemají potřebu do nich jít - proč ne, když můžou stará auta jet, ať jedou.

a zase špatně, R třídy jsou opět paskvil, kterej závodění neuvěřitelně prodražil a přihrál prachy výrobcům (ale ti o to až tak moc nestojej, proto je těch aut jen pár), při zachování toho co bylo (a ideální ten systém rozhodně nebyl), si mohl enko, ale i áčko, doma postavit skoro každej, to u erka jaksi nejde, plošný prodloužení homologace je tak spíš z nouze ctnost a nic, za co by bylo třeba FIA příliš chválit

Karbonyl píše:Hlavní zádrhel letošní barumky opravdu vidím na ose Praha - Paříž, kde se prostě tříští jednotlivé předpisy. Dlouhé roky byly ty české kompatibilní s těmi mezinárodními, tím, že se MČR pro letošek otevřelo, se dalo vzniknout nové třecí ploše.

kompatibilnost byla vynucena právě Barumkou, jak jsem psal výš

Karbonyl píše:…znovu opakuju, že všichni ve Zlíně mohou startovat a bodovat se svými obvyklymi vozy a se svými obvyklými licencemi. Taková možnost tu léta nebyla.

děkuju za přiznání

Karbonyl píše:Stejně tak souhlasím s tím, že podnik ERC nebo dřív IRC nejde udělat bez národního mistrovství

proč by to měl bejt rovnou domácí mistrák a nemohl bejt volnej podnik pro domácí?

Karbonyl píše:Poznámky typu, že barumka dlouhodobě škodí českému mistráku, mě upřímně uráží.

urážet se nemusíš, sám jsi to o pár odstavců výš přiznal…
zkusím to shrnout:
kvůli Barumce se omezily a pak i zrušily vozy s platnou homologací
nikde jinde nejede domácí špička rozházená desítky minut od sebe, přestože mají přibližně stejnou výkonnost
s tím souvisí i to, že budou i špičkové naše posádky eliminovány z výsledků celé soutěže, což dosud nebylo, i když jisté upozaďování už jsme zažili a přiznávám, že nejen na Barumce, ale ta stála u zrodu toho paskvilu
kvůli Barumce se opět zavedly bodové koeficienty, které na jiných soutěžích nejsou
absolvování Barumky je výrazně finančně náročnější, než jakákoli jiná domácí soutěž

no a už můžete stavět závory na D1 ;)
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2015

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků