Novinky v MS 2023

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » pon 24.04.2023 11:45

Obrázek
Obrázek
Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23737
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Červ » úte 25.04.2023 20:57

phpBB [video]

https://www.youtube.com/watch?v=hEpWPOVGE8k
Červ
A/5
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 28.03.2010 13:25

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » pon 22.05.2023 21:48

Chris Ingram:

Dear Rally fans and my loyal supporters,
I wanted to share my plans for the rest of the season and clarify why I haven't been out competing recently. I received incredible support ahead of Rallye Monte Carlo from my supporters via my crowdfunding army and again finished the 1st full privateer driver in the rally.
However in Monte Carlo, It became evident that the older Skoda WRC2 car was no match for the latest version. Unfortunately, I couldn't secure a deal with Toksport to compete in Portugal and Sardinia using the new car. They already have seven cars running, and the cost per event was simply not feasible for my current limited budget.
I have taken a step back to focus on making solid foundations for my career by working on fundraising, promoting my driver training and launching the Rally Warrior Experience in the UK, France, and Belgium.
The plan for the rest of the season is to build back up to WRC.
I have decided to enter the Ypres Rally with Wevers Sport in the highly succesful VW Polo GTI R5. The event will be intergrated with a Rally Warrior Experience day beforehand where you can have the chance to ride with me flat out on some iconic rally stages. I will also offer one lucky supporter of my crowdfunding army a ride in the car, as I did at my Rally Experience in Wales back in April.
If everything goes well, my plan is to then participate in the European Rally Championship in either Rally di Roma or the Czech Barum Rally before returning to the WRC towards the end of the season for the brand new Rally Central Europe. I feel these events will provide me with a platform to prepare for a full attack and full season in the World Rally Championship in 2024 with manufacturer support.
Recently, I had the pleasure of meeting a legendary British racing driver, who has been incredibly generous and has facilitated some key introductions, including some at the F1 Monaco GP this weekend!
I hope to have some more positive news in the near future.
Thank you for your amazing support and I hope to see many of you in Belgium!
Chris
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23737
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » úte 23.05.2023 18:40

Promotér by měl v příštím roce nejraději 14 závodů. Měla by se do kalendáře dostat Liepaja (namísto Estonska), pokud seženou peníze. Jako závod navíc se nejvíc hovoří o bohaté (a přes prezidenta FIA politicky tlačené) Saudské Arábii, závodě v Americe a pořád se pokouší o nemožné i v Severním Irsku. Naopak otazník nadále visí nad Mexikem a Chorvatskem.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23737
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Pavelondrej » úte 23.05.2023 20:09

Můžu se zeptat proč je Chorvatsko pod otazníkem?
Je to z důvodu financí, nebo díky té letošní rvačce na tom skoku, nebo díky tomu že se jede Central Europien rally, tak aby nebyly dva asfaltové závody ve střední Evropě ?
Pavelondrej
N/1
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 17.11.2021 17:42

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » úte 23.05.2023 22:36

Je pod otazníkem, protože nemají smlouvu. Upřímně, Chorvatsko se do MS dostalo za dob Todta díky velkému politickému vlivu při jeho poslední volbě prezidentem, tento tlak již zmizel, protože současné vedení podporuje jiné koně. Navíc sami organizátoři mají problémy s financemi, dost hlasitě se hovoří o odchodu ze Záhřebu do lokalit, kde by získali větší (hlavně finanční) podporu. Jak je v této době zvykem, za vším hledej politiku a peníze...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23737
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 24.05.2023 13:26

Novým technickým ředitelem Hyundai Motorsportu se stává FX Demaison. Po továrních týmech Peugeotu, Subaru, Citroënu a VW na dva roky zakotvil v F1 u Williamsu, nyní se tedy vrací do rally.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » úte 06.06.2023 20:22

Rallye Monte Carlo 2024 bude mít opět své sídlo v Gapu.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23737
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » pát 09.06.2023 21:03

Před startem Rally Italia Sardegna se uskutečnila schůzka mezi FIA, promotérem a jezdci. Je jasné, že hlavním impulzem k organizaci tohoto setkání byla Neuvillova negativní slova na posledních soutěžích. Hlavním iniciátorem akce byl Petter Solberg, nový člen jezdecké komise a ve finále jediný zástupce FIA na schůzce. Za promotéra tam pak byl Petter Thul. Z jezdců tam byli k mému překvapení skoro všichni jezdci ze špičky (asi až na Tänaka) i napříč polem. Odhadem tam bylo tak 50-60 lidí.

Akce byla v médiích v poslední době hodně propírána lidmi, kteří na této schůzce nebyli. Já jsem měl možnost se jí zúčastnit a bylo to i pro mě hodně přínosné. Původně se počítalo tak s dvacetiminutovým sezením, nakonec z toho byly skoro dvě hodiny a konec vzešel ne kvůli tomu, že by nebylo o čem debatovat, ale protože už bylo pozdě, řada jezdců ještě nebyla na večeři a další den se brzo začínalo s tréninkem. Témat se tam diskutovalo několik, na řadě z nich bylo vidět, že se na problematiku jezdci dívají jen svýma očima a nechápou, že pořadatelé i promotér mají také nějaké své důvody pro určitá rozhodnutí. A taky bylo vidět, že tovární jezdci žijí v úplně jiném světě a řeší mnohdy jiné problémy, než zbytek pole.

Vzhledem k tomu, že i samotná debata hodně přeskakovala mezi tématy a nedělal jsem si přesné poznámky, pokusím se tady vzpomenout aspoň na základní věci, co se řešily. Tím hlavním tématem byla současná situace rallysportu obecně a také výhledy do budoucna. Debatovalo se, jak by měly vypadat předpisy pro auta, jak by měly vypadat předpisy pro jednotlivé soutěže, jak by se měla zvýšit atraktivita. Jedním z nápadů bylo zkrácení závodů prakticky jen do pátku a soboty, kdy by se odehrálo nahuštěně všechno. V neděli by pak na poledne zůstala jen power stage, přičemž dopoledne by se na té samé zkoušce udělaly promo jízdy, kde by posádky mohly svézt nějaké VIP hosty nebo své partnery. Dalším z podnětů bylo zlepšení přenosů, zlepšení skladby zkoušek a jednoduše udělání větší show. Zkrátit podniky a soustředit se jen na atraktivní zkoušky, které přitáhnou diváky k televizi a sociálním sítím. Nebo každý den udělat několik powerstagí, na kterých by se udělovaly bonusové body. Ve finále by se na těch bonusových bodech mohlo dát získat víc, než za celou soutěž. Dalším z návrhů bylo bodování za jednotlivé etapy. Dalším z návrhů bylo znovuzavedení kvalifikace, která by se dala dobře mediálně prodat a ještě by se udělalo spravedlivé pořadí pro první etapu. Pak byla kritika na přenosy od promotéra, které jsou nudné a stereotypní, mělo by se na nich více zapracovat. Dalším nápadem bylo zavedení jednotného auta po vzoru Nascar, kde by byla stejná kostra s rámem i vnitřnostmi a změnila by se jen karoserie (to už jsem se neudržel a řekl, že to je přesně "fiou" zabitá kategorie R4). Pak se hovořilo o tom, jak zatraktivnit současné vozy. Zmíněn tam byl například šnorchl na Safari, který není dle homologace pro vozy Rally1 povolen, načež bylo jedním z jezdců zmíněno, že je to velká škoda, protože by to těm autům dodalo nový atraktivní vzhled. A že by náklady na tento prvek byly jen zhruba kolem 200 000 euro, což by si jeden z výrobců nemohl dovolit a proto to není zavedené... Dalším z prvků byl velký rozdíl mezi současnými vozy Rally1 a zbytkem, že chybí nějaký mezistupeň mezi Rally1 a Rally2. Načež se rozvířila debata, jestli by vůbec něco takového mělo smysl (hlavně kvůli nákladům). Pak se hovořilo ohledně budoucnosti a předpisů - hlavně to, že stále není řečeno, jak budou vypadat příští předpisy pro nejvyšší kategorii (ale vpodstatě i pro Rally2), podle kterých by se mělo jet již velmi brzy. Byla shoda na tom, že pro elektroauta rally moc není. Ale co přesně by to mělo být a jak by měly vypadat předpisy, to nikdo nebyl schopen popsat. Dalším tématem byly kalendáře, jejich pozdní oznamování a také zámořské závody, o které jezdci nemají moc zájem. Že by se měl udělat výhled na dvě-tři sezóny dopředu, aby jezdci věděli, s čím mají počítat. Následně se hovořilo o formátech soutěží, kdy jezdcům vadí nesmyslně brzké vstávání ráno, totálně nabitý den, kdy ani v servisech či přeskupení mnohdy nemají (i kvůli PR aktivitám) dostatek času se najíst. Kritizovaný byl i letošní nesmysl se zrušením ranních servisů na šotolinových závodech. Pak se debatovaly pokuty za "nebezpečné" věci jako sundání rukavic ještě před stopkou nebo Oliverova penalizace za kolečka v Portugalsku. Následně si vzal slovo Yohan Rossel a hovořil o tom, jak je WRC2 upozaděné, i když jsou tam mnohdy větší souboje, než na čele. Následně přišla pochvala promotérovi, že je letos přeci jen WRC2 více vidět než dřív, na což zase jiní jezdci kontrovali tím, že je to bohužel jen proto, že není dostatek vozů Rally1. A promotér by se měl zamyslet, zda se nedohodnout s Netflixem o udělání pořadu o zákulisí rally nebo nečeho podobného. Dalším z prvků by bylo zavedení radiové komunikace mezi posádkou a týmem a začlenění této komunikace do přímých přenosů. Určitě jsem na něco zapomněl. Když si vzpomenu, tak ještě dopíšu.

A závěr z celé akce? Tovární týmy mají určit jednoho svého zástupce, který posbírá informace a názory uvnitř týmu a zašle je Petterovi. Totéž může udělat každý ze závodníků. A Petter to bude dále konzultovat s FIA a promotérem. Mno, jsem na to zvědavý. O něco podobného jsme se pokoušeli v ERC, ale proti francouzské mafii se toho moc zvládnout nedalo. Teď je to ve FIA britsko-finská kombinace, což by mohlo pomoct. A Petter má dost velké jméno a pořád ještě snahu s tím něco udělat. Tak snad ho to brzo nepožere...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23737
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Červ » ned 11.06.2023 16:15

S Plutem jsme některé části probírali osobně, ale rozhodl jsem se sepsat příspěvek, protože jsem nad něčím podobným už přemýšlel při sledování přenosů. Alespoň v rychlosti jsem se snažil některé myšlenky sepsat a třeba rozproudit debatu. Třeba pak něco z toho Pluto vybere a vytvoří nějaký souhrn, když už on zrovna je hlas, co by mohl být alespoň trochu slyšet. Ale popořadě.

a) Neuvillova kritika mě nějak minula a i když jsem něco zkoušel dohledat, tak stále nevím, co přesně psal/říkal. Pokud někdo dodá odkaz či citaci, budu rád.
b) Předpisy obecně – konečně to vypadá, že tak nějak začal fungovat systém Rally1-4 (ty 5 stále pokulhávají, ale tady bych si stejně představoval nějaké národní třídy, aby závody nějak zůstaly přístupné). Tady nemám už odvahu cokoliv navrhovat nebo predikovat.
Jednotné auto typu NASCAR – no nevím, jak moc jsou ty auta skutečně jednotné. Tuto sérii zas tak moc nesleduji, ale většinou, když je něco jednotné, tak tam ty náklady letí v takových těch skrytých zlepšeních, ať už si pod tím každý představí cokoliv… Když to přeženeme, tak v podstatě i ty Rally2 stejných značek by měly být jednotné, ale ve finále, když se podíváme, tak každé auto ve startovce jede jinak a má i jiný zvuk.
c) Kalendáře… tam by byla fajn alespoň koncepce ve stylu kolik závodů a kde + povrch
d) Zvýšení atraktivnosti
Tady se rozepíšu, protože nad tímto jsem právě už v minulosti dost přemýšlel.

Ohledně seriálu na Netflixu – ok, asi to bude zajímavé pro nefanouška, ale když se podívám, kam se od reality dostala F1 a její seriál, tak mi už přijde, že se to v podstatě často nemusí ani tvářit, že to je podle skutečnosti…

Pak je teda pravda, že tento seriál přitáhl diváky zejména z Ameriky a postupně sledujeme amerikanizaci více sérií (F1 závody, promotér + Le Mans účast NASCAR vozu a změna Safety caru stylem Daytona na místo tradičních 3 SC). Pokud přitáhne rally víc divaků, tak teoreticky i víc peněz a pak by se mohla zlepšit i situace týmů – viz. F1 a přerozdělování peněz z vysílacích práv dle pořadí v konstruktérech, ale na druhou stranu vidíme, že po čase je třeba zavést nějaké omezení v čase na vývoj, protože prostě ti nejbohatší jsou i nejrychlejší většinou.

Pokud přitáhneme diváka, který není rally fanda, pak by asi měl tento divák určovat, jak by takové rally závody měly vypadat. Chceme to? To by pak třeba takový divák žádal přidat třeba nějaké okruhové vložky, kde by si to rozdávaly posádky přímo proti sobě. Nebo nějaké podobné akční prvky. Jenže, bude to stále ještě rally? Na druhou stranu vlastně i městská RZ ve Zlíně je vlastně zajímavé zpestření, kdy se toho prostě děje víc – lze vidět, kdo je rychlejší dle toho, jak se po sobě jedoucí auta přibližují atd.

A pak tu mamé WRC+ a přenosy. Obecně mi vadí, že vlastně, pokud chci sledovat celou soutěž, tak to zabere celý víkend a upřímně, kdo vlastně tu soutěž takto sleduje? Kdysi dávno jsem se večer podívali na výsledky etapy doma na teletextu (pokud jsem je nesehnal v papírové podobě někde v přeskupení) a to nám stačilo. Později chodily SMS s výsledky a najednou hned bylo zajímavější sledovat, kdo je s kým v souboji. Případně doma sledoval první online výsledky a pak někdy dokonce i splity. Dnes vidím dění na trati online a mám vše přístupné a v podstatě mě to tolik nevtáhne a mám akorát pocit ztraceného času. Přeci takové to tak a teď si zapnu na 2 hodiny přenos a vím, že jsem viděl vše podstatné chybí.

Pro zvýšení atraktivnosti přenosů bych navrhoval následující:

1) Zkrátit rozestupy mezi vozy – bude větší šance, že se něco uděje (možná to znamená mít více přenosových vrtulníků nebo něčeho podobného) a přenos nebude tak dlouhý.
2) Zvolil bych nějakou vysílací dobu, kdy by měl být harmonogram poskládaný ke zvýšení intenzity podniku. Např. v pátek 18-21 hod, sobota třeba kolem oběda a/nebo večer a pak neděle - kdy by se odehrály minimálně 2 RZ v krátkém intervalu po sobě a klidně tam dal bonusové body nebo něco takového, aby posádky chtěly tlačit. Nebo možná nějaké bonusové časové odpočty? A kdyby na začátku toho bylo nějaké shrnutí toho, co se předtím událo, tak si myslím, že by to mohlo být zajímavé.
3) Na autě by měla být nějakým stylem 360° kamera, aby bylo vidět, když posádka zastaví, co se děje kolem vozu – výměna defektu, práce na voze apod.

Obecně jsem si myslel, že s uvedením WRC+ se jedná o začátek projektu, který se bude dál posouvat. Přijde mi, že od té doby spíš nastala stagnace. Vlastně i na posledním závodě třeba Ogierův příběh zůstal z větší části skryt – před časovkou údajně zjistili pomalý defekt, rychle ho měnily, do ČK dojeli taktak a poté kvůli zabláceným botám vyletěl ven z tratě. Toto všechno dle mého mělo být v tom přenosu vidět… Pak se nedá divit, že přenos není atraktivní, když takový příběh v podstatě nejde vidět. A vlastně jen celý den posloucháme ty samé komentáře.

Pak ten přenos vypadá, že vlastně všichni jen mluví, když není o čem. Moderátoři zní, že jen chtějí mluvit, ale ne předávat informace.

Obecně stále nechápu to, že posádka dojede do cíle a řekne jen: We have to go… Tehdy je to nejzajímavější a zřejmě vzniká nějaký příběh… Nechápu, že v cíli není týpek na motorce jako na Tour de France a nevyráží s takovou posádkou na přejezd a nejede sledovat, co bude probíhat…

Ohledně komunikace s týmem nebo něčeho takového, to by byl jistě zajímavý prvek, ale je třeba tam nastavit hranice, co se může vysílat a hlavně, co může dostávat posádka do auta. Zde je opět výhoda F1. Zde pravidla na komunikaci myslím i nyní nějaké jsou, jenže pilot je v autě stále, takže to lze monitorovat. Pokud by v přenose byla informace, že má ten a ten problém s chlazením, tak je třeba pravděpodobnější, že by se taková informace dostala i posádce třeba i od fanouška někde na přejezdu. Nebo se prostě domluvit, že toto všechno se bude dávat do vysílání a bude muset sdílet… Kdyžtak se to za rok zase zruší, jako spousta jiných věcí.

Tak alespoň nástřel myšlenek. Budu rád, když se vyjádří někdo další a případně něco dále rozvineme.
Červ
A/5
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 28.03.2010 13:25

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2023

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník