Nikdy nehomologované vozy

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 28.03.2023 19:00

Audi třídy AP4 pro Shana van Gisbergene a novozélandský mistrák:

svg.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 14.12.2023 12:32

V anglickém EPS Motorsportu se rozhodli postavit repliku Quattra S1 s motorem uprostřed. Originál se v roce 1985 vyvíjel tajně i před vedením fabriky, následně se testoval na polygonu v Dešné u Slušovic, ovšem po provalení musel být sešrotován.

phpBB [video]
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » čtv 14.03.2024 20:19

V dobách úspěšného závodění s Celicami si Toyota a tým TTE v rámci vývoje zkusil už v roce 1991 sáhnout po kompaktní třídveřové corolle. Vznikly dva prototypy, jejichž cílem bylo hlavně zjistit možnosti ohledně vhodného rozložení hmotnosti. Obě auta byla postavena většinou na komponentech z Celicy ST165, ale v obou byl použit systém transaxle s převodovkou u zadní nápravy a motory uložené podélně. První auto se ve finále stalo hlavně pokusnou záležitost pro rallycross a s vyndaným restriktorem dosahovalo výkonu okolo 600 koní. Druhý vůz měl "rallyových" 300 koní, za to se pyšnil precizně vyladěným zavěšením, které se nezadalo s tehdejší Formulí 1. Oba kusy byly hotové už v době, kdy ještě ani nebyla homologována první kulatá Celica ST185, ale nakonec se hatchback Corolla dočkal závodní verze až s příchodem kategorie WRC po konci poslední Celicy ST205. Největším problémem těchto dvou prototypů bylo, že se všechno železo z tehdejší Celicy ST165 do malé corolly vešlo jen horko těžko.
Přílohy
corolla1.jpg
(21.22 KiB) Zatím nestaženo
corolla2.jpg
corolla3.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 05.05.2024 15:05

Ve Škodě Motorsport si začínají hrát s elektrikou, coby vývojová studie tam vzniká prototyp Enyaqu RS Race, který bude mít rozšířený podvozek, kompozitní bodykit se zadním spoilerem, bezpečnostní výbavu po vzoru rallyových speciálů (závodní sedačky, rám), vykuchaný interiér, atd. Samotný pohon bude bez úprav převzatý ze sériového Enyaqu RS.

eynaq1.jpg
enyaq2.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 01.09.2024 10:52

Auto na fotce byl prototyp Fiatu 131 Abarth s přeplňovacím komprerorem od Ferrari. Hranatý krabicoid ale i s přidanými aeroprvky zůstal krabicoidem a i přes dvojnásobný titul získaný se 131 se Fiat nedlouho poté rozhodl toto auto opustit a rallyové aktivity v plné míře předat Lancii. Poznatky s motorem z této obludy se ale naopak využily zcela, nejprve v okruhové Lancii Beta Montecarlo a poté v rallyové 037 a nakonec i v dvojitě přeplňované Deltě S4.
Přílohy
abarth131turbo.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod gonzo » ned 01.09.2024 16:20

Mě to trochu připomíná Polonez :D
gonzo
N/3
 
Příspěvky: 1356
Registrován: úte 01.01.2008 19:16
Bydliště: Napajedla,Jaroslavice

Předchozí

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků