Asi tak auta, ktere se smí učastnit soutěží zapsané do kalendáře FAS, FIA musí odpovídat homologaci daného soutěžního vozu. musí odpovídat bezpečnostním a jiným požadavkům přílohy "J" mezinárodního sportovního řádu. Homologaci dle této přílohy předkládá ke schválení Výrobce vozidla (automobilka) nebo jim pověřená osoba na FAS (národní homologace) respektive FIA (mezinárodní homologace). vozidlo poté přezkoumají techničtí komasiřai, a pokud vše souhlasí s danou homologací dle přílohy "J" pro danou kategorii vozidla a jinými pravidly může se toto vozidlo účastnit národních či mezinárodních podniků.
Druhá varianta je požádat si o homologaci daného vozidla a postavit si vozidlo dle uprav a pravidel uvedených v homologaci s dodržením přílohy "J". toto je doprovázeno žádosti o povolení stavby vozdila, žádostí o stavbu vozidla a pozdější registraci na Ministerstvu Dopravy a následnému přezkoušení technickými komisaři, kdy vozidlo obdrží sportovní průkaz.
Pokud postavíte vozidlo jen tak podle sebe , není možno se účastnit závodů do vrchů nebo rally pod FAS. v amaterských závodech ej třeba si nejprve zjistit jaké pravidla tam paltí a jké upravy jsou možné.
Pokud jde o rapida s motorem s felicie, není toto možno, jelikož Škoda Auto nikdy žádné takové vozidlo nehomologovala a v novém systému STK pochybuju, že bude možno vůbec projít přes zkoušku, ted už by to za flašku jít nemělo