Technické předpisy a homologace

Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod rip-curl » úte 27.01.2009 16:42

Nevíte někdo jak je to s homologací a certifikátama pro nové jezdce?
Jak je to s začátkem,co doporučujete,nějaké informace...
Budu rád za všechny rady,tipy,názory...

Kamarád si dělá auto a jelikož nemá internet,poprosil mě jestli bych něco nezjistil.
rip-curl
 

Re: Homologace...

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 27.01.2009 16:57

Moc nerozumím otázce.

Jde o auto nebo jezdce?

Co chce jet?
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod Haryk » úte 27.01.2009 17:24

S jistotou lze říct, že jezdci homologaci nepodléhají. Jejich konstrukce je daná jednou provždy a nafurt :lol:
Co se týče aut, asi bude dobré napsat aspoň o jaké auto (soudobé, historic, pohárové apod.) jde.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod rip-curl » úte 27.01.2009 18:02

Jde o auto i o jezdce. Má zájem jezdit závody do vrchu a občas i nějaký menší rally závod v ČR.

Jedná se o Škodu Rapid,momentálně se přestavuje. Bude to mnoho úprav,motor 1,6 z Felicie...
rip-curl
 

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 27.01.2009 18:09

Jaj, no, abych to řekl slušně... Takové auto žádné předpisy nepotřebuje, protože evidentně žádným odpovídat nebude. Pokud s tím chce jezdit amatérské podniky, jakože jinam ho s tím nikdo nepustí, tak je potřeba zjistit konkrétně zvlášť u každého seriálu, jaké úpravy jsou povolené. Ale s rapidem s motorem 1,6 může na jakýkoliv oficiální šampionát zapomenout. To samé platí i o licenci pro jezdce.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod Dreky » úte 27.01.2009 18:51

Asi tak auta, ktere se smí učastnit soutěží zapsané do kalendáře FAS, FIA musí odpovídat homologaci daného soutěžního vozu. musí odpovídat bezpečnostním a jiným požadavkům přílohy "J" mezinárodního sportovního řádu. Homologaci dle této přílohy předkládá ke schválení Výrobce vozidla (automobilka) nebo jim pověřená osoba na FAS (národní homologace) respektive FIA (mezinárodní homologace). vozidlo poté přezkoumají techničtí komasiřai, a pokud vše souhlasí s danou homologací dle přílohy "J" pro danou kategorii vozidla a jinými pravidly může se toto vozidlo účastnit národních či mezinárodních podniků.

Druhá varianta je požádat si o homologaci daného vozidla a postavit si vozidlo dle uprav a pravidel uvedených v homologaci s dodržením přílohy "J". toto je doprovázeno žádosti o povolení stavby vozdila, žádostí o stavbu vozidla a pozdější registraci na Ministerstvu Dopravy a následnému přezkoušení technickými komisaři, kdy vozidlo obdrží sportovní průkaz.

Pokud postavíte vozidlo jen tak podle sebe , není možno se účastnit závodů do vrchů nebo rally pod FAS. v amaterských závodech ej třeba si nejprve zjistit jaké pravidla tam paltí a jké upravy jsou možné.

Pokud jde o rapida s motorem s felicie, není toto možno, jelikož Škoda Auto nikdy žádné takové vozidlo nehomologovala a v novém systému STK pochybuju, že bude možno vůbec projít přes zkoušku, ted už by to za flašku jít nemělo :-)
Lama !
Uživatelský avatar
Dreky
N/2
 
Příspěvky: 897
Registrován: pát 04.01.2008 11:32
Bydliště: Studénka

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod rip-curl » úte 27.01.2009 19:17

Jde mi o malé podniky.Ne žádné velké rally podniky plné profi jezdců a profi stájí:-)
Chtěl zjistit jen jestli je něco konkrétního potřeba pro malé závody...Takže nejlepší je zjistit si to u pořadatele jednotlivého závodu,jestli jsem to správně pochopil.

Ale vesměs největší chybou je tedy změna motoru. Jinak když si tam chce vyvřit rám a podobné věci...Prostě nikdo mu to konrolovat nebude a je na něm jak dobře to má udělané. A pak také záleží na jednotlivých závodech a pořadatelích
rip-curl
 

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 27.01.2009 19:29

Jak to chodí na těch amatérských podnicích, kde by auto teoreticky mohlo jet, opravdu nevím. Ale i kdybys stavěl auto podle platných předpisů, tak třeba rám musíš nechat udělat u certifikované firmy, která má od FIA/FASu oficiální povolení bezpečnostní rámy stavět. Jen tak v garáži to spíchnout nejde.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 27.01.2009 19:57

Základ je, si nejprve ujasnit co chci stavět a kde s tím chci jezdit. Následně si zjistit, jaká má daný seriál pravidla a jimi se řídit. Začít nejprve stavět a pak až zjišťovat, kam mě s tím pustí, není moc šťastný postup.

Zde jsou pro příklad pravidla Rally Cupu, tedy amatérských závodů v rally:
http://rallyecup.ic.cz/index.php?main=pravidla&pic=pic04
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Technické předpisy a homologace

Nový příspěvekod rip-curl » úte 27.01.2009 22:37

Díky za pomoc.Vše předám,sand mu to pomůže.
rip-curl
 

Další

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků