Pluto, viděls někdy Lancii 037??? Vždyť to je malinké auto, proti třeba Mantě směšně mrňavé...
Jinak k Tvé otázce. Manta nebo Datsun mají motor vpředu a náhon na zadek. Jak možná víš, trakce je daná normálovou silou (kolmou k podložce) a součinitelem adheze (ten mají na stejných gumách stejný). No a ta kolmá síla je mnohem větší u auta s motorem u zadní nápravy než s lehkou zádí, jako má Manta. Vezmi si staré soutěžní Škodovky, trakci mají taky skvělou a když se vysloveně nechce, tak nehrabou (vím, že mají slabé motory). Zkoušels třeba, co vyjede škodárna na sněhu?
Jinak ještě má při stejném zatížení menší trakci přední náhon než zadní (auto se při akceleraci zaklání a přední náprava se odlehčuje).
Problém Quattra byl, že bylo opravdová kráva proti 037, o hodně větší a těžší, s vyšším těžištěm, těžkým motorem před přední nápravou (z hlediska jízdních vlastností nejhorší umístění, naopak motor před zadní nápravou u Lancie je nejlepší umístění). Navíc nemělo odpojování zadní nápravy s ruční brzdou a hodně ztrácelo v každém vracáku (často muselo i couvat). S tehdejšími brzdami a pneumatikami hrála obrovskou roli ta hmotnost.
Proč mi to vyhvězdičkovalo "lehkou p.r.d.e.l.í ?