Abychom si rozumněli...
Nesrovnáváme tu 307 s továrními současnými auty, ale s Xsarou, kterou má Petter k dispozici. S továrním Fordem s největší pravděpodobností nikdy nepojede, protože se s MW zrovna dvakrát v lásce nemají a Citroën mu nabídl sice C4, ale ve dva roky staré specifikaci, což není žádná velká výhra, navíc prý za hodně velké peníze.
Co se týče samotné 307 tak výsledky v sezoně 2005 nic moc neříkají, potože to auto prošlo dalším vývojem a homologacemi a od tehdejšího stavu se dost liší. Navíc je nutné přihlédnout k tomu, že z dnešního pohledu je objektivním faktem, že velrybu potopily především pneumatiky Pirelli, které v této době byly zcela nekonkurenceschopné. Druhým a neméně podstatným faktem, který hlavně stojí za špatným jménem velryby byly problémy s čtyřstupňovou šotolinovou převodovkou (2004) a tlumiči.