RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 26.11.2009 21:14

150 gramů na dílu, který je pevně spojený s karoserií a je tudíž odpruženou hmotou, nehraje absolutně žádnou roli z hlediska toho auta. Navíc jde o díl, který je tak nízko, že jeho větší hmotnost snižuje těžiště (auta se běžně dovažují třeba těžší lyžinou), nikoli naopak. Nejspíš jde jen o hodně pitomou chybu.

Takové PR kecy máš v každé tiskovce jakéhokoli týmu, pokud to podle Tebe má být důkaz k něčemu, tak by podváděl úplně každý. A i kdybys sebevíc chtěl, tak v tomhle případě jde opravdu o záležitost, co nemá žádný praktický význam a dovoluji si tvrdit, že nikdo není tak padlý na hlavu, aby vědomě riskoval, že ho chytí, s něčím tak bezvýznamným.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Dreky » čtv 26.11.2009 21:31

jj jak říká mirek :) ta váha zrovna u nápravnice teda moc roli nehraje:)
Lama !
Uživatelský avatar
Dreky
N/2
 
Příspěvky: 897
Registrován: pát 04.01.2008 11:32
Bydliště: Studénka

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Jan1000 » čtv 26.11.2009 21:58

Mirek Fric píše:150 gramů na dílu, který je pevně spojený s karoserií a je tudíž odpruženou hmotou, nehraje absolutně žádnou roli z hlediska toho auta. Navíc jde o díl, který je tak nízko, že jeho větší hmotnost snižuje těžiště (auta se běžně dovažují třeba těžší lyžinou), nikoli naopak. Nejspíš jde jen o hodně pitomou chybu.

Ale 150 gramů na několika dílech... a v součtu rozložení váhy jde i o vyvážení auta předek a zadek. Tu hodně pitomou chybu si dost dobře nedokážu představit, dnes jsou na této úrovni běžné váhy, které ti zváží lidský vlas, tak ze 150 gramů...
racing.ford.com
Jan1000
A/5
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 15.01.2009 22:36

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Dreky » čtv 26.11.2009 23:01

vždycky může byt chyba:-) oboru co se tim zabývá se říká spolehlivost sytsémů:-) dycky je nějáká pravděpoodobnost, že i v seriové výrobě je vadný kus. Chyba se muže stat dycky. at jsou to o 5mm tenčí skla u fordu, nebo o 150g lehčí nápravnice u peugeotu. nevyvracím, že by to udělali schválně, ale v tomhle případě mi to fakt hlava nebere, proč by to dělali:-)
Lama !
Uživatelský avatar
Dreky
N/2
 
Příspěvky: 897
Registrován: pát 04.01.2008 11:32
Bydliště: Studénka

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 26.11.2009 23:11

Ta skla byla o 0,4 mm ;) Ostatně i takový zlomek milimetru na sklech dělá podstatně víc než 150 gramů. Konkrétně na 150 gramů stačí asi 0,15 metrů čtverečních skla (hustota skla je asi 2400 kg/m2). To je méně, než má jedno boční okno u auta.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Dreky » čtv 26.11.2009 23:12

jasěěě mě tam chyběla 0, :D
Lama !
Uživatelský avatar
Dreky
N/2
 
Příspěvky: 897
Registrován: pát 04.01.2008 11:32
Bydliště: Studénka

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod PLuto » čtv 26.11.2009 23:16

A vidíte, pitomé chyby se dějí i u takovýchto týmů. Nedávno byl vyloučen ve Walesu Brynildsen za pitomou chybu jednotlivce, tady to může (ale nemusí) být obdobné...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24242
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod PLuto » čtv 26.11.2009 23:19

Haryk píše:Tak mě napadá, jak často se váží nápravy na autech, měří tloušťky skel, kontrolujou vrtulky ve vodních pumpách, nebo setrvačníky? To vše jsou případy, který snad musej bejt kontrolovaný na udání. Pořádek musí bejt, ale sorry, nedovedu si představit, že by si obyčejní garážníci vážili díly na vahách, aby je někdy někdo za pár deka nevyloučil. Ty předpisy jsou stejně debilní, jako ve F1, kde taky nikdo neví, co je a co není legální.


Divil by ses, ale občas se to i děje. Vloni na Antibes si vzali tuším první dvě auta a nejrychlejší dvoukolku na závěrečnou prohlídku. Ta trvala téměř tři hodiny. Nechci tvrdit, že rozebírali a měřili úplně všechno, ale šli skutečně do hloubky, nutili je dokonce rozebírat převodovku...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24242
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Jan1000 » pát 27.11.2009 17:34

Dreky píše:vždycky může byt chyba:-) oboru co se tim zabývá se říká spolehlivost sytsémů:-) dycky je nějáká pravděpoodobnost, že i v seriové výrobě je vadný kus. Chyba se muže stat dycky. at jsou to o 5mm tenčí skla u fordu, nebo o 150g lehčí nápravnice u peugeotu. nevyvracím, že by to udělali schválně, ale v tomhle případě mi to fakt hlava nebere, proč by to dělali:-)

Zásadní rozdíl vidím v tom, že díl jako jsou okna dodává dodavatel, ale nápravnice se dělají in-house... je to velmi zásadní kontrukční dil, tak že pravděpodobnost chyby a v jejím odhalení je zde rozdíl.

Mirek Fric píše:Ta skla byla o 0,4 mm ;) Ostatně i takový zlomek milimetru na sklech dělá podstatně víc než 150 gramů. Konkrétně na 150 gramů stačí asi 0,15 metrů čtverečních skla (hustota skla je asi 2400 kg/m2). To je méně, než má jedno boční okno u auta.

Šlo o trojúhelníková boční malá okna, ne okna dveří, hustota různých druhů skla je asi od 1150 do 6000 kg/m3, hustota skla závisí tedy na jeho chemickém složení, na Focusu WRC jsou skla odlehčena přibližně 7 kg na čelním skle a 5,5 kg na ostatních.
racing.ford.com
Jan1000
A/5
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 15.01.2009 22:36

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Rajle » pát 27.11.2009 18:02

Mohl by někdo někde vyhledat, jak ten kousek železa vypadá? Leží to pod autem a drží to spodní vzpěry McPhersonů, že?
Rajle
Rally škola
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 27.11.2009 13:15

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků