RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 27.11.2009 18:16

Jan1000 píše:Zásadní rozdíl vidím v tom, že díl jako jsou okna dodává dodavatel, ale nápravnice se dělají in-house... je to velmi zásadní kontrukční dil, tak že pravděpodobnost chyby a v jejím odhalení je zde rozdíl.

Šlo o trojúhelníková boční malá okna, ne okna dveří, hustota různých druhů skla je asi od 1150 do 6000 kg/m3, hustota skla závisí tedy na jeho chemickém složení, na Focusu WRC jsou skla odlehčena přibližně 7 kg na čelním skle a 5,5 kg na ostatních.



To je demagogie, protože se bavíme o autoskle a ne o olovnatých sklech na popelníky, skleněných vláknech, vodním skle a jiných oblastech, co s autoskly nijak nesouvisí. Nižší hustoty mají jen polymerová skla, ale ta jsou ve WRC povolená až od 1.1.2009. Autosklo má hustotu kolem 2400-2600 kg/m2 (zdroj výrobce autoskel Saint-Gobain Sekurit).

Plocha zadního troúhelníkového okénka Focusu je cca 0,2 m2 (jednoduše změřeno v Autocadu pomocí blueprintu Focusu, který je na netu k dostání).

Při této ploše, dvou oknech a hustotě 2400 kg/m3 dělá váhový rozdíl asi 0,4 kg.

Co se týče kontroly komponent před montáží, tak by měla být stejná bez ohledu na to, zda se jedná o in-house nebo externího dodavatele. Těžko lze uplatňovat dvojí metodiku jakosti. Nebo alespoň mě to přijde dost nepravděpodobné.


Je to čistě akademická debata a nehodlám z toho vyvozovat žádné závěry, protože to pokládám za stejnou blbost, která celkem nic neovlivňuje, jako tu nápravnici, ale když se o tom chceš bavit, tak exaktně.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 27.11.2009 18:22

Rajle píše:Mohl by někdo někde vyhledat, jak ten kousek železa vypadá? Leží to pod autem a drží to spodní vzpěry McPhersonů, že?


Ano, tady je příklad z Mazdy MX6: http://a.imagehost.org/0260/front_crossmember.gif

V tomhle případě je to výlisek, u S2000 to bude nejspíš příhradová konstrukce.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12719
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Haryk » pát 27.11.2009 19:47

Už se těším, až někoho vyloučej za příliš lehké pádlo na řazení pod volantem, nebo ošlapaný plynový pedál. Taky proprděná sedačka by se mohla stát cílem pozornosti mnohých ekologů.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod mikrob » sob 28.11.2009 19:08

to se to rozjelo.... tak se mi to libi panove. souhlasim s tim, ze lehci napravnice proste nicemu na tom aute nepomuze. to, ze byla lehci je holt smula peugeotu uk. pokud jsou jasne dana pravidla, tak se maji dodrzovat. to ze se delaji takove rozebiracky je jedine dobre. velikou skodou je, ze u nas tohle proste nefunguje a fungovat nikdy nebude. proto si tady nekteri mohou dovolit to, co si dovoluji.
mikrob
A/5
 
Příspěvky: 244
Registrován: pon 05.10.2009 08:11

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod JanO » sob 28.11.2009 22:41

Taky nemám rád unfair jednání, ale pravidla, která se mají dodržovat, mají mýt smysl.
Nejhorší možný stav je, když start, který stojí balík peněz, skončí vyhozením za nedodržení úhlu seříznutí ventilgumky...
JanO
A/5
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon 07.01.2008 19:33
Bydliště: Vyškov

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod PLuto » ned 29.11.2009 18:44

Haryk píše:Už se těším, až někoho vyloučej za příliš lehké pádlo na řazení pod volantem, nebo ošlapaný plynový pedál. Taky proprděná sedačka by se mohla stát cílem pozornosti mnohých ekologů.


Žádný ze zmíněných "důdodů vyloučení" neodporuje předpisům ani homologaci. Což se o lehčí nápravnici říct nedá...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24242
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 29.11.2009 19:22

Koukám ... a dost se divim ... že hodně lidí snad nesouhlasí s vyloučením auta, který neodpovídalo homologaci (ať to mělo nebo nemělo nějakej vliv na výsledek - o tom si myslim neni debata) ... nešlo by vytvořit anketu, komu se zdá být trest adekvátní/neadekvátní a případně proč? :) Vcelku by mě zajímaly procenta ;)
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod Haryk » ned 29.11.2009 19:34

Nejsem apriori proti vyloučení za nedodržení homologace. Naopak jsem hlasitě pro a vždy. To, kvůli čemu se obvykle zlobím, je právě ta homologace. Viděl někdo někdy ty papíry (věřím že většina z vás ano)? Nic ve zlým, ale fakt vidím ty garážníky, kteří si šroubujou svý auta v garáži, jak váží na elektronické váze nápravnici, jestli není o dvacet deka lehčí. Za podvody vyloučit a vytahat za uši (to se ale ani u nás neděje), ale hlavně musej bejt řády a předpisy jasný a srozumitelný a jednoduše kontrolovatelný. To nebude do tý doby, pokud homologaci budou dávat dohromady výrobci a nikoli FIA. Ta by měla jasně napsat, co se v té které třídě může upravit a jak, co lze vyměnit a co nikoli. Odpadly by pastičky alá držáčky a "výztuhy" v Lancer EVO VII a IX a podobně. To je ale snad na celý článek, ale věřím, že pochopíte ;)
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod PLuto » ned 29.11.2009 19:43

PetrWRC píše:Koukám ... a dost se divim ... že hodně lidí snad nesouhlasí s vyloučením auta, který neodpovídalo homologaci (ať to mělo nebo nemělo nějakej vliv na výsledek - o tom si myslim neni debata) ... nešlo by vytvořit anketu, komu se zdá být trest adekvátní/neadekvátní a případně proč? :) Vcelku by mě zajímaly procenta ;)


Hotovo: http://www.autosport.cz/
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24242
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: RAC Rally of Scotland 2009 [IRC, GB]

Nový příspěvekod PetrWRC » ned 29.11.2009 19:44

Za mě jsem pro jednoznačný vyloučení auta, který neodpovídá homologaci ... ano, je rozdíl, jestli je na autě výztuha ve dveřích tam, kde být nemá a to, když někdo záměrně používá obtok restriktoru - ale za podobnej podvod by mělo následovat přesně to, co u Toyoty následovalo. Neodpovídá homologaci, je nám líto, příště si to ohlídejte, nashledanou. Taky jsem nebyl proti vyloučení Brynildsena, byla to škoda, ale pravidla maj platit pro všechny a abych řekl pravdu, kdyby ho nevyloučili, byl bych spíš zklamanej ... stejnej postup by ale měl následovat u všech značek - teď myšleno směrem k nedotknutelnosti Citroënu. Ale to už je několikrát hraná písnička. Že by měly bejt homologace průhledný, aby bylo snadnější pro všechny se v tom vyznat, to určitě ano ...
PetrWRC
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 3385
Registrován: úte 01.01.2008 15:14
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2009

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník