od Tomáš » sob 03.04.2010 13:09
Rozhodně bych se v tomto případě nepouštěl na tenký led diskvalifikací zdůvodněných formulí "nesportovním chováním". Pak se totiž nabízí otázky, co je víc a co míň nesportovní. Zda evidentní zpomalování (až skoro zastavování) před cílem vložek? Nebo úmyslné obdržení penalizace za pozdní příjezd? Anebo úmyslné obdržení penalizace za brzký příjezd? Ti jezdci (týmy) se jen pohybují v prostředí a mantinelech, které byly tak blbě nastaveny před dvěma (? - už si to přesně nepamatuji, kdy se to vrátilo zpět) roky. Jestli vzpomínáte, stejné šaškárny se děly poprvé před cca 10 roky v Austrálii (Sainz tehdy byl jednou diskvalifikován za to, že zastavil v zóně před cílem RZ). Když už to nebylo únosné, tak se vymyslelo jednoduché pravidlo o obrácení první 15 startujících. Fungovalo to bez problémů až do doby, kdy chytré hlavy na FIA začaly přemýšlet, jak bychom to tomu neoholenému Loebovi zkomplikovali ...
Nuže: myslím, že jedinou možností je návrat k osvědčenému pravidlu obráceného pořadí první patnáctky (nebo desítky).