HANS system

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod Walach » ned 04.04.2010 23:42

A já furt říkám, že je lepší zlomený obratel, než zlomený vaz.
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1969
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 05.04.2010 00:55

Haryk píše:Je mi úplně jedno, jestli je HANS povinnej, nebo ne. Povinnost, nebo dobrovolnost obratle neláme, láme je HANS a je opět jedno, jestli tomu někdo věří, nebo nevěří. Od roku 94, kdy jsem umyl první okno na soutěžáku a utáhl první šroub, nepamatuju tolik lidí s krunýřem kolem krku. To je pro mě jasnej důkaz i bez vědeckejch pouček. Bezpečnostní prvek musí chránit a NESMÍ ubližovat. Výmluvy na to, že si lidi vybírají nevhodný HANSy a neumějí si je upnout, neberu. Ty samý lidi totiž ve svých garážích staví na koleně slušný závodní auta, takže uvázat si na krk kus kevlaru musejí umět taky. Jestli někomu někde nevadí, že vyrábíme mrzáky s polámanou páteří, tak mě to teda jedno není.


To, co říkáš, není důkaz toho, že HANS láme obratle. Můžeš o tom být přesvědčený, ale nemáš čím vysvětlit, čím to je, že v MS (a nejen tam) k podobným zraněním nedochází. Respektive důkaz to samozřejmě je, ale ne pro tak obecný zjednodušený závěr.

V MS HANS používají taky. Lidi jsou to taky. A bourají taky. Pokud by ta zranění byla způsobena HANSem, tak se musí vyskytovat všude, kde se HANS používá, a to se neděje. Nehledě na to, že v onom MS se používá podstatně déle. Ze statistického hlediska je nemožné, aby se nějaký jev objevil při jinak stejných podmínkách jen u určité části množiny. Je to blbá matika a můžeš se tomu smát, ale je to tak.

Taková "úloha" má pak jediné řešení. Tím je, že podmínky stejné v porovnávaných případech nejsou. Můžeme vyloučit jinou tělesnou stavbu posádek v MS i jiný druh nehod. Nehody se tam vyskytují víceméně stejné a za ty roky, co se tam HANS používá už jich bylo dost na to, aby se tam tyhle problémy objevily. Důvod těch zranění tudíž nemůže být HANS samotný, ale kterákoli část řetězu HANS, sedačky, pásy, helmy, kombinace a způsob používání kterékoli části toho řetězce. Ty takové vysvětlení sice nebereš, ale jiné není.

Souhlasil bych, že to množství úrazů bederní páteře jde na vrub povinného plošného používání HANSu, to ano. Ale rozhodně nesouhlasím, že ho způsobuje samotný HANS jako zařízení už jen svou existencí.

Na závěr Ty nebereš, že je možné, že někdo nějakou část toho řetězce používá špatně. Budiž, já o tom tak přesvědčený nejsem (nerad bych se někoho dotkl). Opravdu si ale myslíš, že nejlepší posádky na světě jsou takoví pitomci, aby roky používali něco, co je pro ně nebezpečné?
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod Haryk » pon 05.04.2010 06:10

I relativně vzdělaný a sečtělý člověk může mít problémy s pochopením psaného textu :cry: . To ale není můj problém. Nemyslím si nic víc, než že polámaných obratlů je teď víc, než v minulých letech dohromady. K tomuto závěru dokážu dojít i bez přednášení mouder a hledání řešení o jedné krásné neznámé a jejho vysvětlování. Nemusím vysvětlovat, stačí počítat. Řešení stavu taky není mou povinností, já ho nezavinil. Stejně tak nemusím vysvětlovat, proč někomu obratle nepraskají, ale někdo by měl spíš vysvětlit, proč jinejm praskají. Zajímá se o to někdo? Nabízená vysvětlení jsou jednoduchá a hlavně nenabízejí řešení.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod JanO » pon 05.04.2010 08:08

Kde hrají roli peníze, není obvykle místo pro rozum. Ustaraných zdůvodnění těch z meze už jsem viděl a slyšel nespočet. Když se zeptám, proč Loeb nosí na krku tak neforemný krám jako náš Tonda ze Lhoty, když může mít špičkovou výbavu, šitou na míru, hledí na mě jako telata a melou dál jak je divné, že v MS jim to pomáhá a u nás láme obratle. A těch, kterým ten krám povinně zachraňuje životy, se už raději ani neptám. Obávám se, že u nás není od koho očekávat, že bude situaci řešit. Myslím, že řešení čeká až na první žaloby...
JanO
A/5
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon 07.01.2008 19:33
Bydliště: Vyškov

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod vašek » pon 05.04.2010 09:39

JanO: stím souhlasím.Já si myslím že největší problém asi bude ve kvalitě provedení Hans,který maji k dispozici
naše posádky a posátky v MS.Vše určitě bude o penězích! :?:
Uživatelský avatar
vašek
A/5
 
Příspěvky: 476
Registrován: sob 07.06.2008 19:42
Bydliště: Tišnov

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod RihaL » pon 05.04.2010 10:54

Já plně souhlasím s Mirkem problém není v samotném HANSu

Jedním z aspektů může být:
Problém který začíná daleko dříve a to již při nákupu jelikož jestli HANS prodává kdejaký prodejce tunerských dílů který si o tomto zařízení přečetl pouze nějakou brožurku tak jak muže dobře porodit ( proškolit) posádku při nákupu, prodeji po internetu se raději ni nebavím )

Pokud by HANS prodávali zkušení prodejci (nechci se někoho dotknout třeba jsou všichni důslední při prodeji) kteří přesně ví jaký pás v jaké sedačce a s jakým HANS je ideál pro dané auto a jezdce, také by posádku patřičně proškolil tak by docházelo k takovýmto úrazům daleko měně.
RihaL
A/5
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 21.11.2009 01:18
Bydliště: Zubří , Praha

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 05.04.2010 11:21

JanO píše:Kde hrají roli peníze, není obvykle místo pro rozum. Ustaraných zdůvodnění těch z meze už jsem viděl a slyšel nespočet. Když se zeptám, proč Loeb nosí na krku tak neforemný krám jako náš Tonda ze Lhoty, když může mít špičkovou výbavu, šitou na míru, hledí na mě jako telata a melou dál jak je divné, že v MS jim to pomáhá a u nás láme obratle. A těch, kterým ten krám povinně zachraňuje životy, se už raději ani neptám. Obávám se, že u nás není od koho očekávat, že bude situaci řešit. Myslím, že řešení čeká až na první žaloby...


Však o tom taky píšu. Problém není HANS jako takový, ale způsob jakým se používá. Nikdy jsem jeho povinné používání nepodporoval a nepodporuju, ale nezatracuju to zařízení, protože jsem pevně přesvědčený, že správně používané pomáhá a je schopné zachraňovat životy. Možná se Vám zdá, že v tom není rozdíl, ale já v tom rozdíl vidím.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod Mirek Fric » pon 05.04.2010 11:36

Haryk píše:I relativně vzdělaný a sečtělý člověk může mít problémy s pochopením psaného textu :cry: . To ale není můj problém. Nemyslím si nic víc, než že polámaných obratlů je teď víc, než v minulých letech dohromady. K tomuto závěru dokážu dojít i bez přednášení mouder a hledání řešení o jedné krásné neznámé a jejho vysvětlování. Nemusím vysvětlovat, stačí počítat. Řešení stavu taky není mou povinností, já ho nezavinil. Stejně tak nemusím vysvětlovat, proč někomu obratle nepraskají, ale někdo by měl spíš vysvětlit, proč jinejm praskají. Zajímá se o to někdo? Nabízená vysvětlení jsou jednoduchá a hlavně nenabízejí řešení.


Ty říkáš, že HANS je zlo. Odmítáš jakékoli zdůvodnění s tím, že nejsi povinný nic vysvětlovat. To nejsi, ale mohl bys alespoň brát v úvahu argumenty, které jde těžko vyvrtátit.

Já říkám, že důvodem je POVINNOST používat HANS, která vede k chybám v jeho používání. Mám k tomu důvody, které jsem v noci vypsal. Copak je tak těžké vidět v tom rozdíl? Nemá smysl zavírat oči nad tím, že spousta posádek HANS shání na poslední chvíli, aby prostě nějaký měla a mohla startovat a moc ho jinak neřeší. To je lidem vcelku přirozené jednání a je způsobené právě tou povinností.


Jakákoli věc, co pomáhá může škodit. Když budeš jezdit v autě s airbagy bez pásů, taky Tě to možná časem zabije, kdžy budeš zapíjet léky alkoholem, dostaneš cirhozu jater. Když jich budeš brát moc tak nejspíš taky. Jsou to přehnané příklady, ale princip je podobný. Všechno je navržené na to, aby pomáhalo, ale může to i škodit. V případě HANSu ty podmínky, aby správně fungoval nejsou tak jednoduché a navíc jejich splnění je často hodně nákladné.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Horácká Rally Třebíč [MČR-S, PČR]

Nový příspěvekod Haryk » pon 05.04.2010 12:49

Prosím? A to jsem napsal kde? :o
Mirek Fric píše:Ty říkáš, že HANS je zlo.


Když pominu, že je to obří blbost, prototože žádná povinnost není příčinou ničeho, tak už se těším, jak se při čtení povaví ty "nuly", který skončili se zlomeným obratlem. Do očí jim asi sám říct nepůjdeš, že ne? Můžeš jim o tom třeba sepsat přednášku, rádi si v tom počtou, ale předtím se zřejmě bude chvilku běhat.
Mirek Fric píše:Já říkám, že důvodem je POVINNOST používat HANS, která vede k chybám v jeho používání. Mám k tomu důvody, které jsem v noci vypsal. Copak je tak těžké vidět v tom rozdíl? Nemá smysl zavírat oči nad tím, že spousta posádek HANS shání na poslední chvíli, aby prostě nějaký měla a mohla startovat a moc ho jinak neřeší. To je lidem vcelku přirozené jednání a je způsobené právě tou povinností.


A nebudeli pršet, nezmoknem. Věc, která má primárně pomáhat, nesmí primárně škodit. Pokud je její používání tak složité, že víc škodí, než pomáhá, je něco špatně. Zajímá se o to někdo? Trápí to někoho z těch, co to nařídili?
Mirek Fric píše:Jakákoli věc, co pomáhá může škodit.
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: HANS system

Nový příspěvekod vyshi » čtv 08.04.2010 21:07

Haryku, mohl bych te poprosit o vypsani nehod, u kterych mel HANS byt odpovedny za zraneni? rad bych si pro sebe zjistil nejake fakta
PROTON nebo SUBARU, stejně půjdu do baru!
Uživatelský avatar
vyshi
A/6
 
Příspěvky: 1834
Registrován: ned 20.07.2008 13:19
Bydliště: Valmez

PředchozíDalší

Zpět na Mistrovství ČR

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník