od Tomáš » pon 12.09.2011 16:57
Především mám dojem, že museli všichni hodně nadávat ve druhém průjezdu ...
Ale postupně - pozitiva:
1. Divácky super udělaný harmonogram (na úrovní Hustopečí), daly se stihnout v pohodě všechny erzety. My dali pět a ještě se hodinu poflakovali po servisu, a to jsme čekali minimálně po Kopáčka s Galiou, jednou jsme dali celé sprintové a jednou celé startovní pole vč. poháristů
2. Minimum diváků, pokud se člověk vyhnul diváckým místům, dalo se dojet prakticky až k pásce
3. Příjemné počasí, hezké závody.
Ovšem jedno těžké mínus pro pořadatele, a to retardér-neretardér před cílem RZ 6. Přijeli jsme tam na druhý průjezd a chvíli jsem nechápal, proč tam má tolik aut problémy. Objet strom (uprostřed vyasfaltovaného placu) zprava, pak zleva popelnici stojící uprostřed cesty a ještě jednou zahnout do pravé zatáčky. Vše zapáskováno a jasně viditelné. Teprve po chvíli mi jeden místní sdělil, že při prvním průjezdu (RZ 1) tam nebylo vypáskované vůbec nic a tento (podle itíku nejspíš správný směr) projelo jen pár aut. Teprve pak jsem si uvědomil, že těch vygumovaných stop v nesprávných směrech je víc, než by odpovídalo jednomu dvěma chybně projetým retardérům. Ostatně na onboardech z mediasportu je to ostatně vidět - Jakeš kličkuje, Bujáček už jede rovně. Takže kromě správného směru objet strom i popelnici, který dodrželi prý tak dvě z 10 aut, se volily varianty: 1. objet jen strom a popelnici už ne nebo 2. objet strom i popelnici zleva a tím mít zrovna správně najeto do pravé (určitě nejrychlejší varianta). No a když to tam začalo jezdit pár prvních, tak ostatní auta už se přizpůsobila podle nagumovaných stop. Předpokládám, že spolujezdci si opravili noty a při druhých průjezdech se pak nestačili divit. Couvalo tak zhruba každé třetí auto a jen málokdo tam neměl problémy.
Paradoxem je, že ač to tedy byl v druhém průjezdu skutečný retardér, penalizace nepadla ani jedna. A to se s tím nakonec někteří vůbec nepárali (Černý, Kaválek, Mulač, Rujbr, Kobliha) a projížděli rovně přes pásku (tzn. 30 sekund), Dohnal s Urbanem shodili popelnici (+5 s) a vrcholem byl Drapela, který odbočil úplně doprava, minul i tu pravou zatáčku za retardérem a trať si výrazně zkrátil.
Ze sportovního pohledu, po pořadatelské stránce i z hlediska fair play tedy hodně velký průser.