Bohužel to nejde takhle jednoduše postavit. Už ta první otázka má nejednoznačnou odpověď. Pokud se nebudeme ohlížet na minulost, kvůli komu závody vlastně vznikly, tak v současnosti se závody jezdí jak kvůli závodníkům, tak i kvůli pořadatelům, sponzorům a divákům. O tom, která ze složek je jak moc důležitá můžeme debatovat hodně dlouho, ale všechny čtyři složky jsou potřeba, aby se mohlo jezdit.
Jenže, problém je v tom, že víc diváků ještě zákonitě neznamená víc peněz ve sportu. Problém je v tom, jak je sport (obecně, ne jen ten motoristický) po stránce sponzoringu "zdegenerovaný", kdy spousta firem nedává prostředky jen proto, aby oslovila co nejširší publikum potenciálních zákazníků. A to, že není o nějaký sport zájem médií kvůli menšímu počtu diváků, je úplně zcestné. Bohužel, media tady u nás fungují buď na principu "takhle to bylo vždycky", že jsou dopředu protlačovány sporty, které v minulosti byly populární a všichni si myslí, že musí být populární pořád a nebo na principu "ekonomickém", tzn. kdo platí, ten je vidět. No a nejhorší (a bohužel i nejčastější) je kombinace obojího.
Jak z toho ven? Těžko říct. Pomohlo by jedině, kdyby se našel nějaký osvícenec, co by do toho nalil peníze a udělal revoluci. Ale tohle by se hodilo spíš na úrovni FIA. Jenže tam to vypadá (obzvlášť ve spojení s Red Bullem) právě obráceně...