Nějaké zajímavosti z dneška.
Jak jste zaznamenali, tak první ranní RZ se i přes včerejší požár odjela. Na její trati ale zůstal po technickém problému hořet předjezdec (00). Ten tam hořel a závodní auta prostě jezdila kolem
, až od něho chytl okolní porost, takže RZ byla po Brazzolim zrušená a nejel se ani další průjezd. Později jinde shořela dokonce i jedna nula. K tomu včera na speciálce hořelo auto Al Kuwariho.
00 hořící na trati RZ2
Tady záběr z Ogierova auta, jak míjí hořící 00
Následovalo přidělování naprosto absurdních časů, takže třeba všechny RC2 dostaly čas o 3 minuty 10 sekund horší než zajel Kruuda
Všechny tři nejrychlejší posádky WRC2 (Kruuda, Al Attiyah , Al Rahji) jedou na pneumatikách Pirelli.
Do startovního pořadí byl naprosto nešťastně zařazený francouzský enkař Foulon. Měl za ním startovat Grondal. Ten požádal o čtyřminutový interval, ale nebylo mu vyhověno. Tak si Grondal nechal ráno dát penalizaci a startoval až za Lappim. Lappi startoval čtyři minuty za Foulonem, takže ho ani jednou nedojel. Před RZ6 ale měl Foulon nějaké potíže a kvůli nim odstartoval později, akorát před vedoucím Kruudou. Kruuda ho bohužel velmi rychle dojel a ztratil za ním více než minutu a taky vedení v soutěži.
Tänak a Sordo nasadili na zkrácenou druhou sekci měkké pneumatiky, aby pošetřily ty tvrdé na zbytek soutěže.
Takto vypadaly Tänakovy gumy v cíli
A takto Sordovy
Neuville zkoušel nějaké pneumatikové šachy ráno a výsledkem bylo, že ztratil moře času.
Pokud mám dobré info, tak obě tovární Fabie trochu zlobily s technickými potížemi. Ta Lappiho víc, tam zlobil snad motor nebo turbo.
Nějakou dobu se zdálo, že Peugeoty 208 T16 nabraly konečně spolehlivost, ale dneska to vypadalo zase jako loni. Odstartovaly čtyři. Do cíle etapy dojel jen Hirschi. Breenovi a Kočimu klekl motor, Sousa prorazil kamenem chladič.