od PLuto » stř 16.03.2016 16:46
Přidal bych také svůj pohled k letošním Kanárům. Velmi významnou roli letos hrálo počasí. Nejvyšší bod ostrova je kolem obce Tejeda (uskutečnil se tam letos i test) a právě tam se letos lámalo počasí. Prakticky po celý týden bylo na severní a severozápadní straně od Tejedy zataženo, mlhavo, větrno a deštivo. Nahoře na kopci se pravidelně nejvyšší denní teplota pohybovala kolem 4-5 stupňů. Naopak na jih odsud bylo nádherně vymeteno, slunečno a mnohem tepleji. Bylo hodně těžké volit pneumatiky, protože první den se jela jedna Rz (nejdelší) po severní straně a dvě na jižní, druhý den to bylo obráceně.
Cca hodinu před startem úvodní zkoušky, když se posádky rozhodovaly v servisu, co obout, tak na 80% první zkoušky pršelo, zbytek byl suchý. Byl to risk, co zvolit. Mads zvolil kombinaci 21 a 31, Kajto nakonec zvolil tvrdší kombinaci, než Lukyanuk, který naopak volil více na mokro. Nejlepší se kombinace ukázala pro Ostberga, který na této zkoušce získal zásadní náskok, díky čemuž se držel ve vedení. Naopak Lukyanukovi se volba pneumatik ani pro jednu rundu nepovedla, na závěr zkoušek hodně ztrácel a dojížděl skoro na drátech. Kajto naopak útočil na Madse, který to neustál. Podle mě by Mads v sobotu ztrácel ještě víc, protože měl už od kvalifikace napípaných moc pneumatik, takže mu na sobotu nezbývalo dost nových správných...
Naopak druhý den se počasí zlepšilo a i na té severní části se umoudřilo počasí. Tady naopak nevyšla sázka Kajtovi, který nezvolil nejtvrdší gumy a ty mu odešly obdobně, jako Lukyanukovi o den předtím. Akorát Kajto na tom ztratil víc...
Obecně se potvrdil známý fakt, že na abrasivním asfaltu, za velkého tepla a ideálních podmínek (a obzvlášť na delších zkouškách) je Michelin mnohem lepší, než Pirelli. Zatímco všichni na Michelinech dojížděli do servisu bez problémů, naopak všichni na Pirellkách se jen smutně dívali na zbytky pryže, které jim na kolech zůstaly...