Nikdy nehomologované vozy

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Mirek Fric » ned 04.12.2016 14:07

Slyšeli jste někdy o Golfu A59? Nedokončený projekt konkurenta Lancerů Evo a Imprez STI...
http://www.wolfsburgrennsport.com/2009/04/golf-a59-car-which-could-have-changed.html
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12700
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Group B » úte 06.02.2018 18:35

Kontrolní otázka, víte co vznikne když spojíte Fabii a motor Subaru?
http://www.auto.cz/zavodni-skoda-fabia- ... sko-113168
Group B
A/5
 
Příspěvky: 192
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 06.02.2018 18:51

Postrádám nějak smysl toho, proč motor Subaru? Nevidím žádné výhody krom snad toho, že jakožto podélně umístěný je asi jednodušší k integraci do podobného kit caru po vzoru rallycrossových aut.

Jinak je tu ale hafo nevýhod. Z mého laického pohledu minimálně je boxer nevýhodný z hlediska účinnosti (zbytečně dlouhá vzdálenost mezi turbem a oběma hlavami, nevýhodný poměr vrtání/zdvih), z hlediska výkonu k hmotnosti jednotky (dvě hlavy, dvoje rozvody, delší potrubí, víc stěn bloku), z hlediska umístění motoru až před přední nápravou (nárůst nedotáčivosti) a asi taky horšího chlazení (motor je doslova nalepený na chladičovou stěnu).

Zastavět do toho střeva z Evo X po vzoru Dytkových Proto aut by podle mne dávalo daleko větší smysl.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12700
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Group B » úte 06.02.2018 19:10

Mirku napadla mě ještě jedna výhoda a to že to má díky boxeru nižší těžiště.
Group B
A/5
 
Příspěvky: 192
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 06.02.2018 19:16

Mirek Fric píše:Postrádám nějak smysl toho, proč motor Subaru? Nevidím žádné výhody krom snad toho, že jakožto podélně umístěný je asi jednodušší k integraci do podobného kit caru po vzoru rallycrossových aut.

Jinak je tu ale hafo nevýhod. Z mého laického pohledu minimálně je boxer nevýhodný z hlediska účinnosti (zbytečně dlouhá vzdálenost mezi turbem a oběma hlavami, nevýhodný poměr vrtání/zdvih), z hlediska výkonu k hmotnosti jednotky (dvě hlavy, dvoje rozvody, delší potrubí, víc stěn bloku), z hlediska umístění motoru až před přední nápravou (nárůst nedotáčivosti) a asi taky horšího chlazení (motor je doslova nalepený na chladičovou stěnu).

Zastavět do toho střeva z Evo X po vzoru Dytkových Proto aut by podle mne dávalo daleko větší smysl.

No a v té poslední větě to bude asi schované, podle mě chce Evolve být opozicí pro Dytka a tak to dělají jinak (i když oba týmy aktuálně chystají R4 :)).
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8831
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Mirek Fric » úte 06.02.2018 21:03

Group B píše:Mirku napadla mě ještě jedna výhoda a to že to má díky boxeru nižší těžiště.


To je v porovnání se všemi nevýhodami podle mne velmi malá výhoda. Výhoda to je u Toyobaru, kde motor sedí za přední nápravou, ale tady to jen nepatrně kompenzuje hromadu nevýhod (podle mne).
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12700
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Group B » úte 06.02.2018 21:29

Souhlasím.
Group B
A/5
 
Příspěvky: 192
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 26.10.2018 20:09

Prodrive, jeho Type-RA a Mark Higgins opět v akci. Tentokrát nastavili nový rekord na Transfagarasanu. Volume doprava, ten zvuk sice není moc Subaru, ale stejně je cool :)

phpBB [video]
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8831
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Nikdy nehomologované vozy

Nový příspěvekod Karbonyl » stř 01.07.2020 00:11

Paddonova nová 800koňová hračka:

phpBB [video]
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 8831
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Předchozí

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník