od PLuto » stř 12.09.2018 16:33
Po krátkém výletu do Litvy se opět vrátím k příběhům vztahujícím se k Barumce. V jednom z příspěvků před soutěží jsem napsal, že mě někteří svým přístupem a konečnou neúčastí zklamali. Tím největším je jednoznačně Eyvind Brynildsen. O jeho možné účasti v ME jsme se bavili již nějaký čas, letos se teda rozhodl, že se na vybraných závodech objeví. Barumka byla od začátku v plánu, na Kanárech na afterparty dokonce padla sázka o pětilitrový soudek piva, že na Barumce (ne)vyhraje absolutně aspoň jednu zkoušku. Zlomilo se to v průběhu července, kdy jeho tým (Autotek) zrušil zamluvené ubytování a prakticky se rozhodl nestartovat. V posledních dnech před uzávěrkou přihlášek se opětovně nastartovala debata, že má nějaký budget a možná by mohl jet. Následkem toho proběhla debata s Keane Motorsport na start s Fiestou R5, která se původně chystala pro Valdu. Tam dohoda padla a tak se na poslední chvíli ještě přihlásil. V mezidobí mezi uzávěrkou přihlášek a samotnou soutěží se pak řešilo, jestli teda pojede či nepojede. Koncem týdne před Barumkou se objevil největší problém - sehnat spolujezdce. Torstein Eriksen byl již delší dobu domluvený, že ve stejném termínu pojede v Norsku nějaký rallysprint s Larsenem. Další stálá spolujezdkyně Veronica Engan měla na ten samý termín zamluvený start s mladým Solbergem. Tak začalo shánění a obvolávání spolujezdců, kdy zkoušel všechny možné spolujezdce včetně Cato Menkeruda, Oly Floeneho (který mimochodem byl po celou dobu ve Zlíně při propagaci svojí nové pojišťovny), osloveni byli i Jonas Andersson a Anders Jaeger, kteří se startem souhlasili, ale nebyli uvolněni šéfy svých týmů. V pátek v noci se mi podařilo domluvit Joakima Sjöberga, který měl zájem startovat. Ale sám nevím, jestli jej Eyvind ve finále vůbec kontaktoval... Každopádně po těchto zkušenostech s jeho přístupem už vím, proč to Eyvind nedotáhl ve své kariéře dál...