od Tomáš » ned 10.03.2019 12:17
Upřímně, nemám si co vybírat, úmyslné zastavení RZ ze strany Citroenu je naprostá pitomost. Ale aspoň je vidět, jak vznikají konspirace a nepodložené fámy ...
Komisaři a týmy, kteří jsou přímo na místě závodu, k tomu mají informace a data, my při monitorech bychom měli mít aspoň selský rozum. Pomalý defekt u Ogiera mohl vzniknout nejdříve někde v cca 14.-15. minutě jeho jízdy. Na posledním splitu na 24. kilometru má místo nějakých minus 10s na prvně startujícího Mikkelsena už jen minus 6,1 s. Těsně za tímto splitem, kterým projíždí v čase 16:30 min., dostává do auta červenou vlajku a poslední 2 kilometry dojíždí pomalu. Teprve při té pomalé jízdě se začnou komentátoři dohadovat, jestli je pravém předku defekt, do té doby o něm nikdo kromě posádky neví. Představa, že během těch cca 2-3 minut vymyslí Ogier s Ingrassiou šílenou strategii, že dají vědět týmu (jak? to si Ingrassia sundá za jízdy přilbu a bude telefonovat Budarovi?!?), že mají problém, ať tedy zavolají Lappimu a ten zaběhne do auta zmáčknout to správné tlačítko pro zrušení RZ (navíc on i Ferm byli vidět celou dobu mimo auto), navíc by to bylo lehce zjistitelné komisaři. Takže asi tak ...
Každopádně Makinen je frajer, že celou situaci dementuje a navíc donutí Meeka, ať se omluví. Stejné bych čekal od Adama, resp. Neuvilla.